PDA

View Full Version : reussenzehn blackface preamp



RolandT
31 oktober 2008, 20:16
Ik zoek een preamp die ik dan rechtstreeks in de PA of in de mixer kaan aansluiten.

Die reussenzehn blackface preamp lijkt me wel iets. Ik lees dat men zeer tevreden is over het clean geluid.

Hoe goed werkt die blackface met pedalen?

Ik denk aan: gitaar->Keeley bluesdriver (http://www.robertkeeley.com/product.php?id=14)-> Keeley Fuzz (http://www.robertkeeley.com/product.php?id=25) -> Blackface -> PA

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 20:26
Zit volgens mij geen speaker-simulator in dus....
krasserig geluid icm. overdrive of eigen vervorming over PA speakers.

Er zijn ook losse speaker-simulators op de markt, bijvoorbeeld Palmer en H&K.

RolandT
1 november 2008, 13:42
Bedankt Chris.

Ik was wat in de war door de website van Reussenzehn waar staat dat je de Blackface rechtstreeks op de mixer kan aansluiten.

Ik heb gesproken met Thomas Reussenzehn, dit heb ik geleerd van hem:
Je kan de blackface wel degelijk rechtstreeks aansluiten zolang je clean werkt, clean mag je zelfs geen speaker emulator gebruiken want dat gaat ten koste van je clean signaal. "Clean is hi-fi". Voor distortion moet ik zijn tube amp kopen.

Chris Winsemius
5 november 2008, 21:32
Wordt zeer hifi-achtig imho.

'n Blackface amp-sound, hoe "clean" dan ook wordt ook zeer de eindtrap en speakers bepaald....

paulusdeBKB
5 november 2008, 22:39
Er zijn zat preamps (al dan niet buizen) die je zo in een mixer kunt steken:
- Mesa V-twin (2ehands verkrijgbaar)
- Hughes en Kettner Tubeman, Access, Cream Machine, Metal Master
- Koch Pedaltone (aanrader!!)
- Rocktron Gainiac, Piranha, Voodu Valve
etc. etc. etc.
Ze hebben allemaal voorzieningen voor luidsprekeremulatie, met wisselend succes.

En dan is er nog een hele resem modellingversterkers natuurlijk.

Als die Reussenzehn niet kan, moet het niet moeilijk zijn iets anders geschikts te vinden. Echt jammer dat die Reussenzehn niet beter verkrijgbaar is btw.

morris
5 november 2008, 23:18
Speakersimulatie is een verhaal apart. Het ligt er helemaal aan wat je wil bereiken, en waarom. Ik ben in ieder geval nog geen enkele preamp tegengekomen met een overtuigende speakersim. Dan ben je nog beter af met een podXT of een GT8 o.i.d. Als je je bestaande amp rechtstreeks in de PA wil duwen zou je eens kunnen kijken naar de oplossingen van Palmer, dat klinkt zeer acceptabel, maar is nog niet te vergelijken met een goed gemikete amp. HK red box klinkt ook best goed en is goedkoper. Zoals Chris al zei, een clean preamp in de PA prikken werkt niet, zeker niet met een TS9 ervoor. Ik sta er van te kijken dat Thomas je dat zo verteld heeft.

Morris

RolandT
6 november 2008, 09:02
Ik ga die Palmer PDI09 eens proberen met mijn Matamp Minimat DI output (of de speaker out). Ik hoop dat de DI out werkt met die Palmer dan moet ik enkel de kleine Minimat en wat pedals (minimat loves pedals) meenemen naar repetitie.

peter_heijnen
6 november 2008, 09:05
Ik sta er van te kijken dat Thomas je dat zo verteld heeft.
Met alleen clean kan ik er nog wel bij maar ook dan is het maar net wat voor geluid je zoekt en je al dan niet met cabsim wil werken. Zo gauw er wel vervorming aan te pas moet komen wordt het idd een heel ander verhaal en is de sim broodnodig.

Ik heb de blackface en die heeft een geweldig clean. Ik heb er ook wel eens pedalen voorgezet en ook dat klonk prima, maar dan wel aangesloten op een gitaareindtrap met 12" speaker. Hoe dat rechtstreeks met speakersim klinkt weet ik helaas niet.

RolandT
7 november 2008, 21:25
Het is gelukt:-)

Gitaar -> Versterker DI out -> Palmer PDI-09 -> Boss Micro BR

Hier is een mini clean (http://www.10pont.net/pacl.mp3) clipje.

Nu het technisch werkt kan ik beginnen zoeken naar de beste klank.

groovieguitarguus
26 januari 2009, 17:09
@ Peter... kijk nu komen we elkaar hier weer tegen i.p.v. bij de The Heritage gitaren. ;-)
Heb je ook ervaring met de Reusenzehn in b.v. een loop van een preamp?
Ik werd er op geattendeerd dat deze een mooie Fender clean geeft...

peter_heijnen
26 januari 2009, 17:23
@ Peter... kijk nu komen we elkaar hier weer tegen i.p.v. bij de The Heritage gitaren. ;-)
Heb je ook ervaring met de Reusenzehn in b.v. een loop van een preamp?
Ik werd er op geattendeerd dat deze een mooie Fender clean geeft...
Haha idd, en heb je toevallig ook nog een musican silhouette? :)

Ik heb de blackface nooit geprobeerd in een loop van een preamp.

paulusdeBKB
28 januari 2009, 23:12
Doe es dan!

peter_heijnen
29 januari 2009, 09:45
Ik heb geen preamp met loop.

groovieguitarguus
30 januari 2009, 00:14
Maar Peter... Gebruik jij het pedaal nog wel steeds?
Geeft het echt een Fender Clean feel/sound?

@Paulus... Gebruik jij de Reussenzehn wel op deze manier, of ken je het pedaal zelf niet???

paulusdeBKB
30 januari 2009, 01:41
Helaas, heb hem zelf ook niet, en ook nooit echt geprobeerd. Ik ga voor dit ding af op de goede verhalen die ik erover heb gehoord van Peter, en op de reputatie van Reussenzehn. Heb in Duitsland een aantal muziekwinkels gevraagd of iemand hem op voorraad heeft: niemand.

peter_heijnen
31 januari 2009, 09:52
De blackface heeft een geweldige cleansound ala fender. Ik gebruik het apparaat icm met mijn groove tubes soul-o-single. De soul-o is een single ended eenkanaals 1x12 lichtgewicht buizenwondertje met fx-loop. De preamp van de soul-o gaat op crunch en via de send naar mijn midilooper. De cleane blackface zit ook in die looper waardoor ik de twee kan afwisselen. Voor pre-fx alswel het heftiger scheurwerk gebruik ik pedalen en voor post-fx een intellifex. De blackface doet niet onder voor de groove tubes hoewel ze iets van elkaar verschillen, de gt is donkerder gevoiced.

Het is vervelend dat reussenzehn geen nederlandse dealer heeft. Ik heb de blackface blind gekocht, weliswaar na het lezen van reviews, maar ik had gelukkig wel een referentie. Ik heb jaren lang met een reussenzehn pre- en poweramp gespeeld, maar vooral heb ik ook hun daniel-d buizenbooster gehad. Dat was een te gek apparaatje dat ik helaas zelf gesloopt heb in mijn experimenteerdrift. Reussenzehn maakt echt prima spul maar het kan ook kapot, als je maar echt wil... :)

Kaboemba
31 januari 2009, 14:46
Ik had een reussenzehn buizenvoorversterker (voor bas) en ik heb een reussenzehn eindtrap, transistor.
Het is niet hetzelfde als waar je vraag om gaat maar ik kan wel zeggen dat beide zeer solide gebouwd zijn.
Eindtrap durf ik van te zeggen dat hij van de trap af mag vallen hen het zeker nog zal doen.
Voorversterker was trouwens een zeer veelzijdige ding met een prima geluid.