PDA

View Full Version : Elementen ES-335



Apenzoon
31 oktober 2008, 19:46
Voor mijn nieuwe chineze Aria TA-50 wil ik andere elementen kopen. Deze gitaar is een kopie van de ES-335.

Moet ik voor een Hollowbody met sustainbalk naar andere elementen kijken dan voor een solid-body? Ik wil een een vintage geluid of iets in die richting en dan vrij stevig aan output. De sound van Alvin Lee(?) van Ten Years After vind ik gaaf, maar ik speel ook veel clean op het halselement. Een hele andere neck dan brug pickup zou dus een mogelijkheid zijn. Dat lijkt me ook wel interessant in de middenstand. Ik speel heel veel verschillende muziek. Met deze gitaar ben ik niet van plan metal te spelen.

Het liefst doe ik het zo goedkoop mogelijk. Ik heb gekeken naar GFS, maar het importeren vind ik een beetje eng. Van GFS leken de Alnico V elementen me wel wat. Een vriend van me wil waarschijnlijk ook GFS-elementen bestellen, dus verzendkosten kunnen we delen, dat scheelt.
Een ander waar ik naar gekeken heb is Gotoh. Hoe goed zijn deze elementen? Tonefactory vraagt er ongeveer 40 euro per stuk voor. Dat vind ik wel een goeie prijs, maar is het wat? Met de zoekfunctie kon ik niets bruikbaars vinden.

Hebben jullie nog andere suggesties? Kan ik beter voor ongeveer 60 euro per stuk leuke Seymour Duncans oid van Marktplaats kopen?

Alvast bedankt!

barno
31 oktober 2008, 19:57
kennis van mij heeft onlangs p90 in humb vorm (dacht van SD) in zijn low budget ES 335 gezet: geweldige sound.

Apenzoon
31 oktober 2008, 20:55
Dat is ook een wel een goed idee, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Die heb ik volgens mij ook al gezien bij GFS. Het is een beetje een probleem dat ik niet echt iets specifieks zoek. Ik vind het romige van een hollowbody geweldig, maar die elementen die er nu in zitten klinken niet strak. Volle akoorden klinken heel rommelig. Onversterkt klinkt hij wel goed.

Ik ga in ieder geval eens kijken naar die p90 elementen. Bedankt!

the sure thing
31 oktober 2008, 21:01
Dat Ik vind het romige van een hollowbody geweldig, maar die elementen die er nu in zitten klinken niet strak. Volle akoorden klinken heel rommelig. Onversterkt klinkt hij wel goed. Ik heb een Gibson ES 335 en ik zweer bij de Seth Lover elementen van Seymour Duncan. Romig, dik, redelijk veel output, ronde mooie toon.

Ik heb deze elementen ooit eens in een erg goedkope ES kopie gestopt en wat bleek? Het geluid leek nergens meer op. Ongedefinieerd, rommelig, onduidelijk. Dus.... Het ZOU ook voor een deel aan je gitaar kunnen liggen.

Igos du Iskana
31 oktober 2008, 21:04
Ik heb zo'n P90 van SD, phatcat's heten ze, in de nek van m'n SG zitten. Het is zonder twijfel een van de mooiste elementen die ik ooit gehoord heb, zeker het uitproberen waard als je het mij vraagt

Apenzoon
31 oktober 2008, 21:10
Ik heb een Gibson ES 335 en ik zweer bij de Seth Lover elementen van Seymour Duncan. Romig, dik, redelijk veel output, ronde mooie toon.

Ik heb deze elementen ooit eens in een erg goedkope ES kopie gestopt en wat bleek? Het geluid leek nergens meer op. Ongedefinieerd, rommelig, onduidelijk. Dus.... Het ZOU ook voor een deel aan je gitaar kunnen liggen.

Het zou inderdaad aan mijn gitaar kunnen liggen. Dat ding was achterlijk goedkoop. Maar omdat hij onversterkt lekker klinkt wil ik er toch eens proberen andere elementen in te stoppen. Ik vervang de zadeltjes en de topkam ook, dat geeft meestal ook al een iets lekkerder klank. Ik probeer wel wat en ik kan die elementen altijd weer in een andere gitaar proppen.

Little Jay
31 oktober 2008, 22:33
Ik heb in mijn Epiphone Sheraton jaren geleden Seymour Duncan's gestopt, '59s geloof ik. Een goed neutraal klinkend element en behoorlijke authentieke kopie van een PAF (denk ik, want ik heb geen gitaar met een echte PAF :-). Gewoon een goed klinkend element, gitaar is er echt op vooruit door gegaan. (maar klonk niet ineens als een oude Gibson hoor....)

In mijn super el cheapo Condor jazzgitaar (kopie van ES175) heb ik laatst 2 Golden Age humbuckers gestopt van Stewart McDonald. In een woord: WOW! Voor 49 dollar een heel goed klinkend element, met behoorlijk hoge output, maar echt romig, vol, helemaal niet scherp en alle snaren goed gebalanceerd en het heeft ondanks krachtige klank toch nog transparantie. Een aanrader! Ook deze gitaar klonk akoestisch veel beter dan electrisch en ik denk dat dat een goed uitgangspunt is voor een element-upgrade.