PDA

View Full Version : bassisten help mij??



sapid2
6 maart 2003, 17:08
ik kan voor ongeveer 150 euro een basgitaar kopen, maar ik heb echt geen idee of ze van een beetje goede kwaliteit zijn, misschien weet iemand er toevallig iets meer van dan ik. het gaat om een bas van het bekende merk ZGAN (ofzoiets), en de Yamaha rbx 300. Welke is beter? Of welke is beter voor welke stijl? Bedankt alvast!!!!

Ruud
6 maart 2003, 17:25
Te koop zgan Bas?,

zo goed als nieuw??,,, haha, lijkt mij geen merk, eerder een omschrijving van de bas.. Yamaha maakt goeie bassen, (misschien ook wel slechte maar die ken ik zo snel niet) kweet ook niet waar die RBX ondervalt, probeer de nieuwprijs eens via internet te vinden.. heb je wel een redelijke indicatie...

Horus
6 maart 2003, 22:46
Mee eens, die yamaha's zijn lang zo slecht niet. Zelf speel ik ook op een bas van rond de 150/200 euro, een peavey, ben d'r heel erg blij mee, voor dit geld echt een supergitaar, en ziet d'r mooi uit! Bubinga met hard rock maple en mahony, allemaal in 1 gitaar voor nog geen 200 euro. Moet je maar eens rondkijken naar die peaveys, zien d'r vaak duurder uit dan ze lijken.

bassopotmus
7 maart 2003, 15:24
Ow die met die verschillende lagen hout?
Was een dude op Talkbass die had een peavey en die giong plijten zeg maar die lagen van elkaar af..

Bastijn
7 maart 2003, 15:43
Als het goed is, is het deze.

http://www.yamaha-music.co.uk/products/guitars%5Fand%5Famplification/bass%5Fguitars/rbx/RBX370.asp?sectionid=91

De Rbx serie is bedoeld als een moderne baslijn van Yamaha, ze hebben een goed geluid voor metal en rock.

De nieuwprijs van deze bas is rond de 370 euro.

Horus
8 maart 2003, 13:22
Op 2003-03-07 15:24, schreef bassopotmus:
Ow die met die verschillende lagen hout?
Was een dude op Talkbass die had een peavey en die giong plijten zeg maar die lagen van elkaar af..


Ja die, voorkant is geloof ik Bubinga, midden Hard Maple, achterkant weer Bubinga. Heb hem nu zo'n half jaar en hij splijt niet, maarja, dat 1 zo'n ding ooit eens is gespleten zegt nog niet zoveel he. en mocht dat toch gebeuren, pech gehad, krijgtie vast wel een lekker raar geluid van en tegen die tijd heb ik denk ik toch al een nieuw :razz: