PDA

View Full Version : JCM600 vraagje clean kanaal



pol2711
31 oktober 2008, 15:36
Heren, dames ook,

Heb een JCM600 top waar ik zeer over te spreken ben behalve over het cleankanaal. De JCM600 stonden/staan bekend als ondergewaardeerd en het mooie onmarshall clean.
Echter als ik met mijn LP standard met standaard pickups clean wil spelen dan kan het aleen heel zacht. Maw ik kan het kanaalvolume niet verder opendraaien dan 3. Na 3 begint hij te modderen.
In de eidntrap zitten nieuwe Tung Sol 34B buizen, in de voortrap sjenggeng.
Is het vervangen van die sjengengs door Tung Sol een remedie? Allemaal of speciefiek één daar ik over kanaal 2, overdrive, zéér te spreken ben. En welke moet ik dan vervangen?
Dank alvast

episua
31 oktober 2008, 19:24
Apart verhaal... Heb zelf een jcm600 combo gehad en moet zeggen dat het clean gewoon mooi moet klinken, wel weinig ballen maar wel gewoon goed clean.
Hoe lang speel je al met dezelfde buizen? Het kan nooit kwaad om alle buizen te vervangen voor nieuwe.

pol2711
3 november 2008, 09:12
de buizen zijn allemaal vervangen..
ik heb nog hier op dit forum verder gezocht en ergens had iemand een soortgelijk probleem. Die sjenggengs zijn hi-gain, misschien die maar vervangen door Tung-Sol. Alleen welke moet ik vervangen? Het overdrivekanaal van die JCM600 is mij te likkenbarendlekker, daar wil ik vanaf blijven. Documentatie van de Marshall helpt mij ook niet verder.