PDA

View Full Version : Brunetti 059



Serlie
31 oktober 2008, 15:26
Heeft iemand ervaring met de Brunetti 059. Op het eerste oog lijkt het een prima versterker met legio aan mogelijkheden. Ik zoek een top met een helder clean, goede crunch en een goede lead sound. Dus die 059 lijkt mij prima.. ik ben van plan om hem morgen te gaan testen.

minoin
31 oktober 2008, 18:03
Oeh nice! Laat weten hoe hij klinkt en het liefst in vergelijking met andere amps uit dezelfde klasse. K zit al lang te wachten op een review van de 059 of Pirata!

Serlie
1 november 2008, 15:19
Onverstelbaar! Waarom is over deze amp nog nooit iets geschreven??? Wat een mogelijkheden, fantastisch geluid! 3 aparte kanalen, prachtig clean wat je zelfs nog kan bewerken door de compressor te regelen. Fantastisch! Daarnaast nog een optie om plexi instelling te gebruiken op alle kanalen. 2e kanaal een lekker dynamische crunch tot redelijk sterke distortion sound die je voor veel rock nummers kunt gebruiken. Legio aan mogelijkheden om een goede sound uit dit kanaal te krijgen. 3e kanaal is zo goed.. fantastische distortion, met name als de plexi optie is ingedrukt... wow.... Tot zware metal kun je dit kanaal gebruiken. Het is ook eigenlijk nog 2 versterkers in 1, ik heb net thuis op laag volume met die 20 watt EL84 optie zitten knallen.. klinkt echt super.... je begrijpt dat ik de 100 watt optie pas echt goed kan uitproberen met de band.. Ik heb de Pirata ernaast geprobeerd maar die vond ik qua clean geluid veel minder warm.. wel ook een lekkere distortion. Enige klein nadeel is dat je geen boost (voor solo's) hebt, maar die kun je via midi inregelen of via een simpel pedaal. Ik ga hem woensdag uittesten met de band. Ik ben zeer benieuwd... ik zal hem naast mijn Engl Blackmore testen .. ik laat het wel weten. Het enige wat ik niet weet is of deze Brunetti versterkers ook sterk zijn, ze zien er wel erg solide uit maar je weet maar nooit. Ik hou zeker die Blackmore nog even aan als back up.

later meer...

Jimwoud
1 november 2008, 16:45
Gefeliciteerd, ben benieuwd hoe je hem vergelijkt met de Blackmore

Metoshade
1 november 2008, 23:47
Het is inderdaad een dijk van een versterker en superveelzijdig! Het lijkt alsof Brunetti op het moment wat minder onder de aandacht wordt gebracht dan andere merken, onterecht.
Ik ben zeer tevreden met mijn Shiva, maar kan me ook erg goed vermaken met een 059. Veel features die ook allemaal gaaf en nuttig zijn. Er zijn ook zat amps die vol zitten met features die je eigenlijk helemaal niet wilt, maarja, ik hou dan ook van simpele versterkers! Vooral de Plexi mode en de EL84 optie vind ik helemaal te gek. Dat zijn dingen die ik eigenlijk bij veel meer versterkers zou willen zien, maar om een of andere reden blijft de rest allemaal vrij traditioneel...


<info mode>
Er staan nog 2 059s bij ons in Zwolle, klaar om getest en beluisterd te worden. Eentje staat er nu voor 1599,00, is een aanbiedinkje...
</info mode>

Powerchordschuiver
2 november 2008, 00:30
Kun je ook een extreme, thrashy high gain uit dat ding halen?

Metoshade
2 november 2008, 17:31
Dat kan wel, maar daar is de versterker niet in het bijzonder voor ontworpen. Er zijn zeker versterkers die dat truukje beter doen, maar die missen de enorme veelzijdigheid van de 059.

Powerchordschuiver
2 november 2008, 18:36
Dat is jammer, want de dubbele eindtrapfunctie is wel heel gaaf, en het ding is momenteel bij Max Guitars in Den Haag met 1249 euro niet duur.

Serlie
3 november 2008, 08:01
Op de site van Brunetti staan een aantal samples. Check it..

http://www.brunetti.it/products_item_en.php?cid=123456789&pid=1214483974&ccid=123456789

Ik had trouwens wel een rokende transformator toen ik langer dan een half uur op de 100 watt optie speelde.... Ik ga hem zeker inruilen voor een andere 059..... hij klinkt zo verschrikkelijk goed dat hij het voordeel van de twijfel krijgt.