PDA

View Full Version : Buis kapot?



(>',')>
31 oktober 2008, 13:49
Ik heb net mijn nieuwe vibro champ xd gekregen en na 5 min maakte hij een raar lawaai en toen opeens kwam er geen geluid meer uit. De rechter buis op de foto brand nog maar die linker is zwart ofzo ik weet niet of dit zo hoor of dat hij stuk is het is een 6v6 buis. Ik wil even zeker weten dat het de buis is want dan kan ik contact opnemen met de leverancier. Waarschijnlijk is hij door de transport stuk gegaan?

klikbaar:
http://img147.imageshack.us/img147/3496/imgp2988ym4.th.jpg (http://img147.imageshack.us/my.php?image=imgp2988ym4.jpg)

Jimwoud
31 oktober 2008, 14:01
Lekker uit laten staan en de winkel bellen waar je hem vandaan hebt. Want dit is niet goed.

(>',')>
31 oktober 2008, 14:03
Ja dat ga ik zo maar even doen. :p

caliban
31 oktober 2008, 15:31
Ziet er voos uit. Lijkt verbrand vind ik.

(>',')>
31 oktober 2008, 15:34
Ziet er voos uit. Lijkt verbrand vind ik.

Zo rook het ook! Ik heb net even gemeld en het wordt in behandeling genomen.

Jurgen_79
31 oktober 2008, 15:53
Hmm in mijn superchamp zitten 2 van die dingen en zijn ook zwart van kleur (en alles klinkt nog prima ;) ), dus lijkt me dat dit zo hoort. Maar goed, dan nog is er blijkbaar iets niet goed als je geen geluid meer hebt. Dus terug met dat ding ;)

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 15:59
Sommige 6V6s zijn uitgevoerd met zwart/donker glas.

(>',')>
31 oktober 2008, 16:41
Morgen gaat hij terug op de bus. Helaas moet ik dat zelf betalen maar ze sturen hem iig wel op eigen kosten terug.

sjaak1990
31 oktober 2008, 17:15
Morgen gaat hij terug op de bus. Helaas moet ik dat zelf betalen maar ze sturen hem iig wel op eigen kosten terug.

Zo gaat dat meestal.
Een buis gaat altijd kapot in de eerste uren/dagen. Dus het lijkt me logisch als het een buis is. En zo ziet het er ook uit.

(>',')>
31 oktober 2008, 17:39
Ik ben er ook zeker van dat het de buis is maar dan zul je net zien dat het iets anders is en dan heb ik geen garantie meer. Dus ik neem het zekere maar voor het onzekere.

MarkV
31 oktober 2008, 17:41
Tis gewoon zo'n goedkope chinese 6v6. Die in mijn Champion heeft dat ook. Dus die lijkt me niet kapot omdat die zwart glas heeft.

Sowieso zou ik eens andere buizen erin stoppen, die Fender erin stop zijn behoorlijk slecht en het geluid is niet echt top. Voor een paar tientjes heb je een veel beter klinkende versterker.

Zit er geen zekering in die je even kan checken?

(>',')>
31 oktober 2008, 19:12
De zekering is niet kapot. Hij gaat verder ook gewoon aan en de 12ax7 brand ook gewoon maar er komt geen geluid uit de speaker.

macwilliams
1 november 2008, 13:00
Mijn champignon heeft blanke buizen en die werken beter dan zwarte...:confused:

(>',')>
2 november 2008, 21:13
Ik heb besloten om dinsdag de versterker zelf maar terug te brengen. Lekker 1.5 uur met de trein. Ik wil hem alleen ruilen voor de grotere broer de super champ XD. Het extra kanaal vind ik wel handig. Hopelijk doen ze hier niet te moeilijk over.