PDA

View Full Version : Fender Telecaster



hiredcode
31 oktober 2008, 09:11
Hallo,

Is een Fender Telecaster een goede beginnersgitaar, of schaf ik me beter eerst iets anders aan?
Hoeveel mag ik besteden aan een tweedehands 2006 Fender Telecaster Mexican Re-issue in perfecte staat?


Alvast bedankt voor jullie reacties

HC

pueblo
31 oktober 2008, 09:44
een beginnersgitaar? een telecaster is toch een heel deftige gitaar :)

hiredcode
31 oktober 2008, 10:35
Mes excuses, Pedro
het was helemaal niet mijn bedoeling de Tellie te degraderen.
Wel integendeel.

Mijn vraag is vooral:
ik begin pas gitaar te spelen, en vraag me af of een Telecaster niet te moeilijk te bespelen is voor een beginner.

Lexvandoef
31 oktober 2008, 10:37
Als hij goed is afgesteld zou hij niet moeilijker te bespelen moeten zijn dan elke andere elektrische gitaar. :)

Zo'n 2-dehande Mex RI is trouwens echt een goeie beginnersgitaar, daar heb je echt wat aan. Ik zou er zelf max 350-400e voor geven.

Kim Wilson
31 oktober 2008, 10:42
Met een Mex RI kun je zeker wel een paar jaar vooruit. In absoluut goeie staat zou je er zelfs meer voor mogen geven. Volgens mij kosten ze €650 nieuw, dus voor €450 heb je er nog een koopje aan.

MarkV
31 oktober 2008, 11:21
Zou wel even vragen/nakijken wat de zogenaamde radius (bolling) is van de hals. Persoonlijk vind ik een 7.25 radius wat lastiger spelen dan een 9.5 radius bijvoorbeeld. Voor een beginner kan het 'benden' van de snaar erg lastig zijn met een 7.25 radius.

Voor de rest is een Tele natuurlijk geschikt als beginners gitaar! Kan je wel wat jaartjes mee vooruit.

treblemaster
31 oktober 2008, 15:36
Een telecaster is een niet vegevingsgezinde gitaar oftewel je hoort bijna elk foutje. In die zin is het zeker een goede gitaar om op te leren ;). Je moet er echt op 'werken' .

demetalenman
31 oktober 2008, 16:12
Mijn tele is mijn lievelingsgitaar, gek!!!!!, want me andere gitaar speelt een stuk makkelijker (les paul). Sommige licks heb ik zo te pakken op me les paul, maar het duurt iets langer voordat ik hem onder de knie heb op me tele. Heb ik de lick eenmaal te pakken op me tele dan geeft het wel een voldoening.

Een tele lijkt een simpel beestje, maar eigenlijk is het een heel gecompliceerd gitaartje. Om alles uit je tele te krijgen is soms best moeilijk en behoorlijk werken.

Ik moet ook toegeven wanneer ik begon met gitaar spelen ik een tele het lelijkste ding op aarde vond, en nu het mooiste. Ik ben begonnen met zo een puntige ogenuitprikkende gitaar van ibanez. Dat ding speelt heel goed en makkelijker dan een tele.

Dus ik ben van een makkelijke gitaar, overgestapt naar een moeilijkere gitaar. Ik weet niet hoe het zou uitpakken als ik met een tele was begonnen.

hiredcode
31 oktober 2008, 20:12
bedankt voor de commentaren. Very helpful.