PDA

View Full Version : Vervanger voor mijn V-amp pro



RolandT
30 oktober 2008, 23:16
Ik gebruik (als backup) een v-amp pro die ik dan rechtstreeks op de PA aansluit.

Nu zou ik die V-amp pro willen vervangen door iets anders:
- moet dus ook gewoon rechtstreeks op PA (of in mengpaneel kunnen)
- ik heb niet de effecten nodig noch de amp simulaties van de v-amp
- ik zou liefst (distortion/delay/..) pedalen gebruiken
- ik will het teurg in een rack plaatsen

Ik denk aan een rocktron Gainiac 2 preamp...

Andere voorstellen?

arcane
30 oktober 2008, 23:33
- ik heb niet de effecten nodig noch de amp simulaties van de v-amp


Andere voorstellen?

Dit begrijp ik niet, dit is toch precies waar zo'n ding voor is. Zonder amp simulatie klinkt het gitaargeluid toch nergens naar, als je bijv. alleen een distortion gebruikt.

RolandT
30 oktober 2008, 23:42
Dit begrijp ik niet, dit is toch precies waar zo'n ding voor is. Zonder amp simulatie klinkt het gitaargeluid toch nergens naar, als je bijv. alleen een distortion gebruikt.Wel ik denk aan een preamp zonder al die effecten toeters en zonder 300 amp simulaties. Die Rocktron heeft blijkbaar 1 clean en 1 crunch kanaal. Zelf zou ik dan enkel het clean kanaal gebruiken. Gitaar->pedalen->rocktron->PA

paulusdeBKB
30 oktober 2008, 23:50
Roland, je drukt je wat ongelukkig uit maar ik begrijp nu wat je bedoelt. Wat je zoekt is een preamp die rechtstreeks in de mengtafel ook goed klinkt. Maar een modeler is overkill: je gebruikt immers je pedaaltjes al.

Er zijn veel 19" preamps die dit prima kunnen. Kijk maar eens of je een tweedehands Mesa Boogie Studio op de kop kunt tikken, of een Peavey preamp. Ook die Rocktron is een prima apparaat waarmee je dat zeker kunt.

Er is 1 catch: de preamp moet wel voorzien zijn van een zgn. frequency compensated output. Oftewel een uitgang met (analoge) luidsprekersimulatie. Zit die er niet op, dan kun je er nog altijd een Hughes & Kettner Red Box tussen hangen. Dat is een DI met ingebouwde speakersimulatie.

RolandT
31 oktober 2008, 00:11
Roland, je drukt je wat ongelukkig uit maar ik begrijp nu wat je bedoelt. Wat je zoekt is een preamp die rechtstreeks in de mengtafel ook goed klinkt. Maar een modeler is overkill: je gebruikt immers je pedaaltjes al.Precies wat ik bedoel:-) Ik zal marktplaats eens een tijdje volgen, komt er niets dan ga ik voor die Rocktron Gainiac (kost niet zo veel nieuw).

paulusdeBKB
3 november 2008, 15:12
Er staat nu een Hughes en Kettner Tubeman te koop op Marktplaats. Die voldoet prima voor wat je wilt en hij klinkt ook nog eens erg goed.

RolandT
3 november 2008, 17:51
Bedankt voor de info. Ik zou liever een toestel willen dat terug in mijn rack kan. Ik heb ergens nog een Marshall JMP1 gezien, email gezonden maar nog geen antwoord...

Jimwoud
3 november 2008, 19:24
Wat voor stijl speel je? Als je een stevige rock of metal speelt weet ik nog wel een veelzijdige preamp voor je?


I
I
V

RolandT
4 november 2008, 00:21
Wat voor stijl speel je? Als je een stevige rock of metal speelt weet ik nog wel een veelzijdige preamp voor je?


I
I
V
Ik luister. Preamp moet in rack kunnen, rechtstreeks in de PA kunnen en clean en crunch kanaal hebben....