PDA

View Full Version : Hoe moet ik direkt opnemen met VSTplug in?



lcvanderhelm
30 oktober 2008, 19:40
Het probleem is het volgende.Ik heb pas de zoomSFX aangeschaft.Dit is een hardware controller,met bijbehorende VST plug in.Deze draait inmiddels op sonar cakewalk.Als ik nu opneem,dan wordt een lijnsignaal opgenomen en het effekt wordt apart toegevoegd,bij zowel opnemen als afspelen. dat lijkt wel handig m.b.t. tot bijv. re ampen.Helaas kan je op deze manier geen voet bediende wah opnemen.Er is in cakewalk wel CPU besparende optie "audio apply to",maar hiermee kan je alleen een al opgenomen spoor bewerken.Wie weet een manier om toch direkt met effekt en al opte nemen.Deuitgang naar een andere geluidskaart sturen,gaat helaas niet,als je ASIO als driver gebruikt.

yhcmarc
30 oktober 2008, 20:55
De vst op je input zetten en dat opnemen. In Cubase/Nuendo kan dat in ieder geval.

lcvanderhelm
30 oktober 2008, 22:41
Als ik dat doet,dan wordt,zoals ik al zei,het lijnsignaal opgenomen en de vst niet.Ik hoor de vst wel ,zowel bij opnemen ,als bij afspelen,maar hij zit gewoon in de effektbin.Dus de wah hoor je niet meer bij afspelen.Wat je dus hoort van de vst na opnemen,is dus maar net wat voor patch er op dat moment gekozen wordt.

Roman
31 oktober 2008, 11:59
Ik zou de gitaarlijn JUIST clean opnemen en LATER op het kanaal de VST als insert toevoegen. Zo kun je achteraf altijd zaken aanpassen :listen:

bert k
31 oktober 2008, 12:41
Normaal wel, maar bij een wah is dat toch erg lastig.

Roman
31 oktober 2008, 12:48
In dat geval inderdaad de VST op de insert van het INPUT kanaal zetten :cheerup:
Als dat nie goed gaat nie, dan hebbie het toch verkeerd geplugged denk ik.