PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar voor een beginner



renesa
30 oktober 2008, 16:36
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gitaar voor een beginnende gitaar speler. Ik zal vooral pop en rock gaan spelen dus ik iedergeval een staalsnarige. Nu had ik al in dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90958) topic gekeken maar nu weet ik nog niet echt wat een goede gitaar is om te leren spelen. Ik zat zelf te denken aan een budget van 150 euro maar het is eventueel wat op te rekken. Kunnen jullie mij misschien helpen. Ik woon trouwens momenteel in Hilversum misschien kunnen jullie goede shops aan raden een goede shop in Meppel mag ook.

--=HANS=--
30 oktober 2008, 16:56
Amersfoort is niet echt de andere kant van de wereld vanuit Hilversum, ik zou dus eens gaan kijken bij Kees Dee. Die heeft een flink assortiment akoestische gitaren van goedkoop tot heel erg duur. Laat je daar voorlichten door iemand met verstand van zaken, dat werkt het best!

Succes ermee.

Jedeel
30 oktober 2008, 17:19
Kunnen jullie mij misschien helpen. Ik woon trouwens momenteel in Hilversum misschien kunnen jullie goede shops aan raden een goede shop in Meppel mag ook.
Hans, was mij reeds voor....
Kees Dee is een prima zaak met ontzettend veel keus.
Mijn gitaar komt daar ook vandaan.

Suc6!

spykie
30 oktober 2008, 18:53
een yamaha f310 is wel een lekkere gitaar voor dat geld, zeker eens proberen :)

renesa
30 oktober 2008, 19:32
Dank voor de reacties.
Heb ik nog een vraag eigenlijk.
Hoe probeer je een gitaar als je nog geen gitaar kan spelen?

--=HANS=--
30 oktober 2008, 20:13
Tja, dat is inderdaad niet eenvoudig. Je zou een vriend of vriendin die al kan spelen mee kunnen nemen zodat je in ieder geval kan horen hoe de verschillende instrumenten klinken. En los van de klank kan het ook geen kwaad om een aantal gitaren gewoon eens op schoot te nemen en te kijken hoe ze "voelen" Er zit nogal wat verschil in de maten en vormen van de gitaren en ook de afwerking en de vorm van de hals speelt een rol. Ik geef toe, het zal je misschien allemaal nog niet heel veel zeggen in het begin maar dan heb je in ieder geval al wat verschillen gezien en gevoeld.

Succes met de zoektocht!

renesa
30 oktober 2008, 20:28
Tja, dat is inderdaad niet eenvoudig. Je zou een vriend of vriendin die al kan spelen mee kunnen nemen zodat je in ieder geval kan horen hoe de verschillende instrumenten klinken. En los van de klank kan het ook geen kwaad om een aantal gitaren gewoon eens op schoot te nemen en te kijken hoe ze "voelen" Er zit nogal wat verschil in de maten en vormen van de gitaren en ook de afwerking en de vorm van de hals speelt een rol. Ik geef toe, het zal je misschien allemaal nog niet heel veel zeggen in het begin maar dan heb je in ieder geval al wat verschillen gezien en gevoeld.

Succes met de zoektocht!

Ok dan moest ik ze maar gewoon vasthouden en proberen.
Want ik ken niemand die gitaar speelt die zaterdag even met me mee kan.
Ik ga het gewoon proberen. Dankjewel voor de tips in ieder geval.

peter_heijnen
31 oktober 2008, 00:20
Ga in hilversum anders ook even langs bij robberts aan de koninginneweg. Die hebben wel eens partijen gitaren met bijv lichte lakschade waardoor ze die gitaren voor minder kunnen aanbieden.

stoppel
31 oktober 2008, 10:45
Ga in hilversum anders ook even langs bij robberts aan de koninginneweg. Die hebben wel eens partijen gitaren met bijv lichte lakschade waardoor ze die gitaren voor minder kunnen aanbieden.

6 maanden geleden zat ik in het zelfde schuitje als de renesa. Ik ben toen ook bij Robberts binnen gestapt en ze hadden daar een leuke epiphone beginnersgitaar.

Een solid top voor 100 euro, ze gaven me er gratis nog een setje nieuwe snaren bij. En die kerel die me hielp heeft er even een klein stukje op gespeeld zodat ik kon horen wat het geluid was van die gitaar.

Ben er nog steeds erg tevreden over, ook al begint het alweer te kriebelen om iets nieuws te kopen :D

renesa
31 oktober 2008, 11:32
Dan gaan we morgen eerst even bij robberts langs.
Ik zal hier wel posten waar ik uiteindelijk mee naar huis ga.

renesa
31 oktober 2008, 23:25
Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een lag 4s100D.
Deze heb ik in meppel gehaald bij de guitarbox. In meppel omdat hier iemand met mij mee kon kijken. Deze was iets boven mijn budget maar hij klonk een stuk voller als de goedkopere gitaren.
http://www.distrizic.com/images/Lag/acoustiques/GLA-4S100D.jpg

Gho$t
3 november 2008, 09:18
Gefeliciteerd met je aankoop, ziet er goed uit.

Muzieknono
3 november 2008, 12:32
Een LAG is zeker geen verkeerde.
Gefeliciteerd
Mvgr Dirk Jan :metal: