PDA

View Full Version : Vibrolux silverface



frekie
30 oktober 2008, 12:35
http://img.2dehands.be/f/view/37526344-early-1970-s-fender-vibrolux-silverface.jpg

Even op gespeeld gisteravond op een repetitie. Oh man wat een lekker geluid uit die 2X10" speakertjes. Strat inpluggen en daar heb je SRV :strat:Zijn wel prijzig geworden helaas:

http://www.2dehands.be/early-1970-s-fender-vibrolux-silverface-37526344.html?locale=all&p=all&winkel=nl_BE%2Fgtrs

Chris Winsemius
30 oktober 2008, 13:00
en met 'n Tele: Roy Buchanan!!! ;)

Behoorlijk aan de prijs imho, je komt ze wein ig tegen maar de laatste maanden zag ik ze vanaf 1000/1200 euro "op internet" gaan.

Pepe
30 oktober 2008, 13:31
Ik heb um jarenlang als podiumamp gebruikt, ik vond het een typische telecaster amp, hot & sweaty. Voor een strat hoorde ik toch liever mijn bassman erachter, die klinkt meer silky en smooth.
Ze zijn behoorlijk aan de prijs ja, de vibrolux kocht ik eind negentig voor 1200 gulden, dat is nou euro.
Het is een goeie Fender amp, misschien wel de beste silverface kwa volume, portability en sound maar voor die prijs is de competitie te groot.

Die prijs uit de ad is nogal ambitieus, over een jaartje of tien misschien..

Mr.Jay
30 oktober 2008, 13:45
Dit is echt schreeuwend duur zeg ! abnormaal veel geld.

Eko
30 oktober 2008, 20:27
Zo`n amp moet je passen. Niet iedereen haalt er z`n tone uit. Een maatje van me heeft er een toendertiijd nieuw gekocht en gebruikt hem nog steeds live. Het is zijn 2e helft van z`n instrument. Voor hem , en iedereen die hem hoort , absoluut top.
Als ik er op speel klinkt het ineens heel anders. Net als hij via mijn Marble Roadking speelt.
Waardevast kun je ze wel noemen , maar als je hem koopt om hem later te verkopen , koop je om de verkeerde reden.

renevanveen
1 november 2008, 12:07
Zoek al een tijd een silverface fender vibrolux. Ben bereid een redelijk prijs te betalen maar
1850 is echt teveel.
Heb nog een fender deluxe reverb ( geen reissue! ) over die ik eventueel zou willen inruilen.
Mochten jullie wat weten dan hoor ik het graag.

Chris Winsemius
1 november 2008, 13:36
Zoek al een tijd een silverface fender vibrolux. Ben bereid een redelijk prijs te betalen maar
1850 is echt teveel.
Heb nog een fender deluxe reverb ( geen reissue! ) over die ik eventueel zou willen inruilen.
Mochten jullie wat weten dan hoor ik het graag.

Dit zou als spam opgevat kunnen worden....

(maar, uh, mail me anders even, heb hier nog wat ouds/etc.)

heavy-metal-thunder
1 november 2008, 15:34
Dit is echt schreeuwend duur zeg ! abnormaal veel geld.

ja, al zijn prijzen zijn duur, maar weet je me eentje staan die goedkoper is? Helaas niet. Ik zoek al 2 jaar eentje. Heb de mijne ooit verkocht voor een JCM800, omdat we heavy gingen spelen. Als ik nu soundsamples van toen hoor, ben ik er alleen maar op achteruit gegaan qua sound.

pimmetje
1 november 2008, 16:02
Heb nog een fender deluxe reverb ( geen reissue! ) over die ik eventueel zou willen inruilen.
Mochten jullie wat weten dan hoor ik het graag.


Dit zou als spam opgevat kunnen worden....

(maar, uh, mail me anders even, heb hier nog wat ouds/etc.)
Ja, ik vond die van renevanveen al op 't randje en heb nog een halve minuut met de muis bij de bewerk-knop zitten twijfelen :D.
Maar als ik hier verder niets van in 't topic zie, vind ik 't best.

the sure thing
1 november 2008, 16:21
Ja, ik vond die van renevanveen al op 't randje en heb nog een halve minuut met de muis bij de bewerk-knop zitten twijfelen :D.
Maar als ik hier verder niets van in 't topic zie, vind ik 't best. Zo.... Pimmejte ff afleiden met een ander plaatje http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/senseolatte.jpg[/QUOTE]

Pepe
1 november 2008, 16:40
ja, al zijn prijzen zijn duur, maar weet je me eentje staan die goedkoper is? Helaas niet. Ik zoek al 2 jaar eentje. Heb de mijne ooit verkocht voor een JCM800, omdat we heavy gingen spelen. Als ik nu soundsamples van toen hoor, ben ik er alleen maar op achteruit gegaan qua sound.

Ik heb vorige week nog over de vibrolux gespeelt van Rob Ruiter, gewoon een prima ding, niks mis mee. Staat al een paar maanden in zijn winkel mooi te zijn.

euroboy
2 november 2008, 17:55
Dit jaar in slovenie ook op zo een amp gespeeld! met een guild es 335 achtig dinkje... Maar wat een sound! Wat je toch niet allemaal op een camping tegenkomt als je op scoutskamp gaat! 2 mannen van rond de 70 een gitarist en een pianist. De gitarist had nog 25 jaar in amerika gewoond en de andere man was een duitser! Het was een mooie avond... Zeker als ik eens op zijn heerlijke guild en zijn ampje mocht spelen! Ik wou wel eens weten hoe die amps noemden maar nooit echt gevonden.... Achja mss komt die hier later nog wel eens binnen... Maar ik ga er toch geen 1850 euro voor betalen!!


Oja die guild had hij gekocht voor 50 dollar.... eind de jaren zestig zag onlangs zo een beestje staan voor meer als 2500 euro... Maar het was echt een heel erg vet setje!!

Joey Handsome
2 november 2008, 18:12
Serieus, er is geen touw aan vast te knopen.

Dude
2 november 2008, 20:11
ik wist niet dat wiet legaal is in oslo

Eko
2 november 2008, 21:23
Die kerel uit Slovenie woont hier 100m vandaan. Hij speelt jazz/blues en heeft die amp inderdaad al jaaaaaren. Met de Guild.
In de USA heeft hij in een garage gewerkt waar hij sportwagens reviseerde. Toendertijd waren er nogal wat muzikanten die slecht bij kas zaten. ( Nu ook....?) Soms stelde een klant voor om de rekening te voldoen met een gitaar. Zo is hij aan een werkelijke beauty gekomen. Een Gibson Super 400 uit de sisxties en geheel origineel met de originele koffer.
We hebben laatst nog op z`n verjaardag gespeeld en behoorlijk geborreld. Die pianist is trouwens een Zweed volgens mij. Die zit in de band. Die spreekt echter alle talen.

wodkabier
15 november 2008, 20:38
Ik heb ooit een vibrolux versterkertop gehad met 2 2*12 " boxen erbij (was begin jaren 80 en toen was ie al oud) Absoluut een versterker die ik ooit weer wil hebben. prachtige tremolo. Maar dan wel dié combinatie. Iemand nog zoiets staan dat ie kwijt wil?

Chris Winsemius
16 november 2008, 13:20
Ik heb vorige week nog over de vibrolux gespeelt van Rob Ruiter, gewoon een prima ding, niks mis mee. Staat al een paar maanden in zijn winkel mooi te zijn.

Hoe is het trouwens met Rob? 'n Goeie vriend van mij helpt wel eens mee mbt. die nieuwe winkel in Aalsmeer.

Pepe
16 november 2008, 15:07
De gezondheid zit een beetje tegen maar het blijft een goede gozer met een ruim hart.

Chris Winsemius
16 november 2008, 15:25
De gezondheid zit een beetje tegen maar het blijft een goede gozer met een ruim hart.

Ok, ik hoop van harte dat z'n gezondheid gestaag en op 'n goede manier verbetert (ken het zelf ook, helaas).

Moet maar weer eens snel naar Aalsmeer gaan en misschien nog even jammen in "De Veiling".

Pepe
27 november 2008, 02:40
Ik heb nu een Fender 30 op de kop getikt en die klinkt toch akelig vibrolux. Ik kan ze niet A/B'en maar ik geloof niet dat ik ze in een blindfold uit elkaar zou kunnen houden.
Ik hem me alleen een beetje vergist in de grote en volume, dat krijg je als je een Princeton meesleept.