PDA

View Full Version : Ook een nieuwe gitaar...



livepulse
30 oktober 2008, 12:39
Was een tijdje aan het zoeken naar een mooie Telecaster. Uiteraard her en der op internet gezocht maar mijn ideale Tele was voor mijn eigen idee iets te duur: de '52 Vintage Reissue.

Toch maar eens gaan kijken bij Max Guitars in Den Haag... hadden ze een aanbieding met een flinke korting!!! Helaas pindakaas voor mijn portemonnee maar die Tele is nu van mij! :)
Uiteraard met koffer... lekker gitaartje hoor!

http://farm4.static.flickr.com/3253/2983569967_e9e7219dc0_b.jpg

Alleen deze jongens er nog in...

http://farm4.static.flickr.com/3168/2984427680_1458bf8652_b.jpg

Ben erg benieuwd!!!

euroboy
30 oktober 2008, 12:44
Vet de oertele!! Die komt hier ooit ook nog eens binnen maar dan met HB in de nek! proficiat!!

Hendriks
30 oktober 2008, 12:45
Super man , trouwens die Joe Bardens zijn ook te gek .

barno
30 oktober 2008, 12:50
the mother of all Tele's, übertele! Heb er een gehad, spijt dat ik hem heb weggedaan.

humbucker
30 oktober 2008, 12:52
oeeeh!!

De lekkerste tele imo!!!

congratzzzz!!


(wat heb je ervoor betaalt? mag via pm ;))

jamx
30 oktober 2008, 13:00
Super mooi ding man!!! Ik ben jaloers, een fender tele is ook de gitaar waar ik al een tijdje voor aan het rond kijken ben. Ik zou er alleen zelf graag de 'standaard' elementen plus een extra humbucker in zien.

Als je opnamens maakt van de originele elementen en met die nieuwe erin zou ik ze graag horen!!

livepulse
30 oktober 2008, 13:30
Dank allen, het is inderdaad de über-Tele, lekkere dikke hals, heerlijke klank... alleen de fretten zijn voor mij iets te klein. Dat heb je met vintage-frets, wellicht nog eens andere erop...

De prijs was € 1300,- en dat is inclusief Fender-koffer! Als ik deze gitaar niet zo lekker vond spelen had ik hem overigens niet gekocht. De "klik" was er. Prima prijs voor een prima gitaar.

Goed idee om even wat op te nemen en te vergelijken! Ga ik vanavond gelijk doen.

Luke-wannabe
30 oktober 2008, 13:35
Wauw wat een mooie Tele! Ben zelf ook opzoek naar een lekkere Telecaster dus kan dit absoluut waarderen! Erg lekker!
Lekker Danny Gatton setup ook, Een 50's tele met Bardens erin.
Wat is er nou zo anders aan die Bardens dat je die erin gaat zetten?

barno
30 oktober 2008, 13:41
Dank allen, het is inderdaad de über-Tele, lekkere dikke hals, heerlijke klank... alleen de fretten zijn voor mij iets te klein. Dat heb je met vintage-frets, wellicht nog eens andere erop...

De prijs was € 1300,- en dat is inclusief Fender-koffer! Als ik deze gitaar niet zo lekker vond spelen had ik hem overigens niet gekocht. De "klik" was er. Prima prijs voor een prima gitaar.

Goed idee om even wat op te nemen en te vergelijken! Ga ik vanavond gelijk doen.


Je zal wel wennen aan de vintage frets, die horen echt bij dit soort gitaar vind ik.

Shaggy
30 oktober 2008, 13:41
Wauw die ziet er geil uit hoor, goed dat je geslaagd bent.

zeppo
30 oktober 2008, 14:07
Errug mooi! Ben niet zo Fender minded, maar zo'n tele vind ik toch wel erg mooi.
Nu nog een echte bakelieten slagplaat scoren ...

Over de Joe Bardens: deze lijken erg op de pickups op mijn Cropper: hoe verhouden deze JB pickups zicht tot de standaard tele-pickups?

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/cropper1.jpg

livepulse
30 oktober 2008, 15:07
Wat is er nou zo anders aan die Bardens dat je die erin gaat zetten?

Tsja, het geluid eigenlijk. Bovendien zijn ze "hum-cancelling", is ook wel erg fijn. Het geluid van Danny Gatton is de primaire reden eigenlijk.


Over de Joe Bardens: deze lijken erg op de pickups op mijn Cropper: hoe verhouden deze JB pickups zicht tot de standaard tele-pickups?

Zondag laat ik de elementen erin zetten, ik kan je dus nog geen verslag doen...

schizo910
30 oktober 2008, 15:36
Sinds ik een RI52 Tele heb... speel ik een stuk minder op mijn andere gitaren (die toch ook niet verkeerd zijn :sssh:)

Gefeliciteerd met een geweldige plank!

livepulse
30 oktober 2008, 16:35
Ik speel al zo'n 15 jaar op een strat ('57 Reissue), de stap is klein maar dat ik dit niet eerder heb gedaan is me echt een raadsel! Wat een gitaar is dit zeg!
:strat: :eek:

Daan_B
30 oktober 2008, 17:25
Super mooie gitaar! Alleen jammer van de elementen die je er in wilt doen:satisfie:.

vulvasonic
30 oktober 2008, 18:11
Mag ik ff een doosje tissues?

kenx
30 oktober 2008, 18:11
Proficiat!!! echt een mooie gitaar!


véél speelplezier!

grtz

macwilliams
31 oktober 2008, 07:55
mooie tele. Felicitaties van mij :)

Fender75
31 oktober 2008, 10:18
Blijft echt de mooiste tele...gefeliciteerd!

livepulse
31 oktober 2008, 17:29
Blijft echt de mooiste tele...

Helemaal mee eens! Thanks guys, kan niet wachten tot m'n elementen erin zitten...

Manuvdv
16 november 2008, 12:42
Nog even bumpen, mag ook wel voor deze gitaar vind ik :satisfie:.

Prachtkoop is dit! Zit ik ook stevig op te gassen, maar is maar voor binnen enkele jaartjes vrees ik...

Mijn vraag echter. Wat is het verschil tussen zo'n '52 RI en een Standard USA Tele? Ik heb zo'n standard USA (maple toets) bespeeld, en ik vond er niets bijzonders aan, ik vond ze bijna kut spelen; veel liever mijn Horizon dan. Zo'n '52 RI heb ik nog niet kunnen testen, maar sinds die rotervaring met die USA tele zit ik met een dubbel gevoel op vlak van Telecasters.

Jay75
17 november 2008, 00:47
52RI is niet te vergelijken man, veeel fijner dan een standard vind ik. Qua sound veel minder iel en schel, en qua feel ook veel lekkerder, maarja dat is mijn bevinding dan he.

Ik wilde die van mij laatst nog wegdoen, maar wat ben ik blij dat ik DAT niet heb gedaan!!

livepulse
17 november 2008, 15:42
De update, de Barden's zitten erin!

http://farm4.static.flickr.com/3139/3015785557_180bd84d60_b.jpg

Wat een heerlijk verschil is dit! Het lekkere Tele-geluid maar dan feller, rauwer... blij dat ik dit heb gedaan! De originele elementen klonken al lekker, dit is de overtreffende trap hoor.

Om nog even terug te komen op de Standard en de '52 RI, ik heb nooit op een Standard gespeeld en kan daar ook geen mening over geven. Wat ik wel weet is dat de RI een lekkere dikke hals heeft en natuurlijk het lekkere geluid en de mooie looks. Gewoon even inpluggen en proberen zou ik zeggen!