PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht



freddy
30 oktober 2008, 10:59
Afgelopen dinsdag bij Kees Dee geweest en heb daar een Taylor 410 gekocht.
Heb er meteen een Fishman matix infinity laten inbouwen, persoonlijk vind ik dit beter klinken dan het ES systeem van Taylor.
Ik heb daar zeer veel mooie gitaren in handen gehad o.a. Martin,Breedlove,Santa Cruz,Patrick James Eggle, Eastman,Dana Bourgois,Robert Taylor,en de meer betaalbare Taylors.
Ik had al een Furch S24SR die heb ik meegenomen zodat ik een referentie had.
Die Furch is aan de topkam 45 mm ik heb vrij kleine handen dus was ik nog op zoek naar een gitaar die smaller was en licht bespeelbaar moest zijn.
Uiteindelijk heb voor Taylor gekozen zeker omdat geen enkele van de bovengnoemde gitaren behalve Robert Taylor en Santa Cruz in de buurt kwam als het over bespeelbaarheid ging en die bespeelbaarheid was voor mij prioriteit nummer 1.
Kees Dee is een zaak die ik bij iedereen kan aanbevelen, voor mij is het een heel eind rijden maar de manier waarop je daar ontvangen word en de keuze uit oneindig veel mooie gitaren maakt het meer dan goed.
Foto's van de Taylor en de Furch kan je vinden op http://s213.photobucket.com/albums/cc131/nymo_album/

Otje
30 oktober 2008, 11:08
Gefeliciteerd! Taylor is gewoon klasse. Ik heb zelf uiteindelijk voor een Ayers gekozen, maar anders was het een Taylor geworden. Ik heb nog wel een Baby Taylor die ik de hele wereld over sleep en waar ik erg veel plezier van heb.

Heb Kees Dee zelf ook altijd een fijne winkel gevonden. Kom er al sinds 'ie 2 middagen per week gitaren verkocht vanuit een omgebouwde huiskamer - en da's knap lang geleden. Toch loont het soms om te shoppen bij meerdere winkels en om geen echte 'stamwinkel' te hebben.

hadv
30 oktober 2008, 19:04
Voor acoustische gitaren is Kees gewoon een van de beste winkels, gewoon omdat hij zo verschrikkelijk veel gitaren in allerlei prijsklassen heeft dat je echt goed kunt vergelijken. Het personeel is ook prima, denkt mee, snapt dat je een bepaald geluid zoekt. Gaat gewoon samen spelen zodat je het verschil met je huidige gitaar goed hoort.
Het feit dat je in een kelder zit, redelijk afgeschermd van het electrisch geweld op de begane grond, is ook heel prettig.
Toen ik er was was het heel rustig, uiteindelijk ging ik met een (duurder dan ik had verwacht) Larrivee naar buiten nadat ik mijn Martin had ingeruild, terwijl ik vooraf had verwacht met een andere/luxere Martin weg te gaan. En een aantal merken was mij redelijk tegengevallen, maar dat is natuurlijk smaak.
Kees is niet de goedkoopste, maar in een wat hoger prijssegment is goed kunnen vergelijken veel belangrijker dan 100 euri goedkoper.

Buzz
30 oktober 2008, 20:46
Freddy, je link klopt niet. En ik ben toch echt nieuwsgierig naar je gitaren....:)

dadgad
30 oktober 2008, 22:40
Freddy, je link klopt niet. En ik ben toch echt nieuwsgierig naar je gitaren....:)

Hallo,

De link werkt niet omdat er een spatie voor de 'a' van album
staat - als je die even weghaalt kom je wel bij het album.

Greetz,

Han.

freddy
31 oktober 2008, 10:10
Dank je wel dagdad, heb het aangepast en inderdaad nu werkt het wel.