PDA

View Full Version : Bas op GT-8?



CardioClash
30 oktober 2008, 10:38
Heey,

Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren geslagen met thuis dingen opnemen. Niets professioneels, gewoon voor de leuk. Ik gebruik de Boss GT-8 die ik dan direct in de line in van mijn computer plug. Misschien dat ik ooit nog voor zo'n usb-dingetje ertussen ga maar voorlopig voldoet dit.

Maar dan nu mijn echte vraag. Ik wil graag een basgitaar aanschaffen omdat dat natuurlijk een vereiste is als ik het tof wil laten klinken. Kan ik dan mijn GT-8 gebruiken om de bas in de computer te zetten of heb ik dan weer een heel ander apparaat nodig? Het gaat mij er niet om dat ik een sublieme geluidskwaliteit heb want ik ga het toch niet op plaat uitbrengen maar gewoon een beetje overdrive er op te hebben ofzo. Er zijn wel GT-8B's voor de bas, maar om nou weer een heel nieuw apparaat aan te gaan schaffen à €400 zie ik ook niet zitten.

HaroldA
30 oktober 2008, 11:23
Bas -> Sansamp Bass Driver DI* -> Computer


* ~ Eur 150,- 2e hands, maar helaas vrij gewild. Als je een beetje handig bent kun je 'm ook zelf maken (http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?topic=1909.0)!

iWishmaster
30 oktober 2008, 11:36
Het kan iig geen kwaad om het zo te doen: bass - gt8 - soundcard
Er gaat niks stuk, maar of het goed klinkt is een ander verhaal (dat zou ik niet weten).