PDA

View Full Version : Bass Spel van Shy to Shy - Kajagoogoo



DTmaster
30 oktober 2008, 00:29
Hallo,

Ik ben nu voor een leerling een nr aan het uitschrijven van Kajagoogoo (je het is een bandnaam) toen ik de clip eerst zag dacht "jesus wat is dit fout" maar hoe fout het ook is die basslijn is echt killer, check het eens uit en let me know of jullie bassisten dit kunnen waarderen.

http://www.youtube.com/watch?v=c53JR7g3AbA Waarschuwing: Let niet op die clip :)

freakout12
30 oktober 2008, 06:40
very nice bass loop o.0 dat ga ik dus ook nog ooit leren ^_^
veel suc6 met je leerling :P

elerik
30 oktober 2008, 10:19
Hallo,

Ik ben nu voor een leerling een nr aan het uitschrijven van Kajagoogoo (

Als je het hebt uitgeschreven kan je het dan even posten?

harrie-beton
30 oktober 2008, 10:32
als je iets verder op youtube zoekt zie je deze:

http://www.youtube.com/watch?v=eo5mzhbvfZU&feature=related

Deze gast speelt het keurig na en je ziet prima zijn handen.

schwalbe
30 oktober 2008, 11:18
Wal bas!
Die gast schrijft heden ten dage toch voor een basblad?

DTmaster
30 oktober 2008, 19:29
ja dat kan wel, maar tegenwoordig is die weer terug bij shagagoogoo, ze komen niet naar nederland toe :( maar wel weer naar deutschland grrr ik had die relnicht van een limhal wel eens live willen zien, maar dat kan ff duren.

flori_tops_4
2 november 2008, 19:30
ik vind het wel een coole baslijn :cooler:
hij heeft een prachtige sound vind ik..
ik heb nooit echt de sound die ik zou willen, ligt dat aan mn bas of is het eerder de versterker? of ligt het aan mijzelf?

schwalbe
3 november 2008, 10:22
ik vind het wel een coole baslijn :cooler:
hij heeft een prachtige sound vind ik..
ik heb nooit echt de sound die ik zou willen, ligt dat aan mn bas of is het eerder de versterker? of ligt het aan mijzelf?

Alle drie mogelijk en het zouden ook nog je snaren kunnen zijn. Verreweg de meeste opnames gebeuren trouwens rechtstreeks dus daar komt geeneens een versterker aan te pas. En in bovenstaande nummer zitten dus twee baslijnen: 1x bassist en 1xsynthesizer.

flori_tops_4
4 november 2008, 17:43
Het is misschien een domme vraag maar, wat voor versterker raad je dan aan voor een ietwat warmere sound te krijgen?

Bass-Daan
5 november 2008, 20:52
Ik speel zelf op een Ashdown mag 300 top met een 410 cab. Erg chille sound, alleen mijn sound is nog niet gewelidg, maar ik heb zojuis van mijn leraar geleerd hoe je een mooiere sound kan krijgen net als deze. Het is moeilijk uit te leggen maar:
- Zorg ervoor dat je nagels kort zijn
- Ga met je vingers meer plat over de snaren als je ze aanslaat en dus niet eraan trekken

Als je dat probeert moet je eens voor je versterker gaan staan, speel gewoon éen noot en speel die continue probeer een zo mooi mogelijk sound te zoeken, zodat hij erg ruim klinkt.

Ik dacht eerst dat het aan mijn bas lag, Peavey Zodiac BXP, maar nu ik weet hoe dit moet ben ik weer helemaal verliefd op hem :rockon: