PDA

View Full Version : Snaren en zweetpoten



Pickslide
29 oktober 2008, 17:47
dat is de nieuwigheid van een snaar. D'Addario suckt voor mensen met zweethanden(me) ik doe er een week over en dan zit eral roest op.


Maakt dat echt zoveel uit? Ik heb namelijk flinke zweetpoten, en het is idd zo dat ik binnen een week of 2 mijn poetswerk alweer teniet heb gedaan (met d'addario dus). Maareh welke snaren kan je aanraden voor zweeterige handen??

Heb het volgende uit eerder topic geplukt, maar wil er toch wel antwoord op hebben. Vorige topic is inmiddels naar pagina weet-ik-veel gezakt. ;)

spykie
29 oktober 2008, 17:58
interessant! hiervan heb ik ook last! :o (ook dat merk snaren ja ...)

kevervolks
29 oktober 2008, 18:08
Ik had eerst ook altijd D'Addario's.......

Ik heb totaal geen zweet handen en alsnog begonnen deze na een week of 2 te roesten, vreselijke snaren! Zo stroef als de pest!

Heb nu Ernie Ball snaren, zitten er nu al 5 weken op maar nog niks geen roest. :dance:

PyroFreak
29 oktober 2008, 18:36
D'addario snaren vind ik ook beetje prut dingen gaan heel snel roesten inderdaad. Met Ernie Ball heb ik hier veel minder last van. Heb wel gehoord dat dit met Elixer snaren nog minder zou moeten zijn maar heb hier geen ervaring mee...

Daan_B
29 oktober 2008, 19:01
Heb nu Ernie Ball snaren, zitten er nu al 5 weken op maar nog niks geen roest. :dance:

Same here, blijven er ook lang mooi uit zien!:D

Herman
29 oktober 2008, 19:29
Hier ook zweethandjes.. Ik heb toen ik begon met spelen wel eens daddarios gebruikt maar inderdaad, na op z'n max 2 week waren ze dood (en ook flink roestig). Ik gebruik sindien Elixers en daar gaan echt flink lang mee. Ik vervang ze meestal om een maand of 2 (als het even kan iets eerder, maar dat is omdat ik het fijn vind om met nieuwe snaren te spelen). Ook roesten Elixers (mits de coating goed is) totaal niet.

JohnLord
29 oktober 2008, 19:46
Ik kan met elixers makkelijk drie maanden spelen met nog steeds een goede tone en geen roest. De coating raakt daarna langzaamaan beschadigd, maar dat ligt er ook aan hoe ruig (of niet) je speelt.

rocker_71
29 oktober 2008, 19:49
Zie mijn eerdere post over Elixir:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1802635&postcount=13

Goede snaren!

jerome
29 oktober 2008, 19:50
Het belangrijkste is natuurlijk dat je elke keer na het spelen je snaren goed afveegt, snaar voor snaar, met een schone doek (oud T-shirt of zo)
En als ik na 1 of 2 weken spelen de eerste beginnende roest/oxidatie plekken op mijn snaren krijg poets ik de niet omwonden snaren met chroompoets schoon.
De omwonden snaren maak ik schoon met een schone doek en alcohol (kan je bij de drogist halen)
En dan klinken ze weer als nieuw.
Sinds ik dit doe speel ik ca 4 weken met een setje snaren (Ernie Ball super slinky) i.p.v. 1 á 2 weken
Ik heb overigens ook wel eens andere snaren geprobeerd die minder zouden moeten oxideren, maar die halen het kwa klank en speelgemak imho niet bij de Ernie Ball super slinky snaren...

gitaarvrouwtje
29 oktober 2008, 19:57
ook hier elixir wat er blinkt..
prima snaren mooie heldere toon, ik doe er twee a drie maanden over en vervang ze alleen omdat ik weer dat sprankelende nieuwe geluid wil want roest heb ik geen last van
overigens zweet ik niet zo heel erg

Renin
29 oktober 2008, 20:14
Het belangrijkste is natuurlijk dat je elke keer na het spelen je snaren goed afveegt, snaar voor snaar, met een schone doek (oud T-shirt of zo)
En als ik na 1 of 2 weken spelen de eerste beginnende roest/oxidatie plekken op mijn snaren krijg poets ik de niet omwonden snaren met chroompoets schoon.
De omwonden snaren maak ik schoon met een schone doek en alcohol (kan je bij de drogist halen)
En dan klinken ze weer als nieuw.
Sinds ik dit doe speel ik ca 4 weken met een setje snaren (Ernie Ball super slinky) i.p.v. 1 á 2 weken
Ik heb overigens ook wel eens andere snaren geprobeerd die minder zouden moeten oxideren, maar die halen het kwa klank en speelgemak imho niet bij de Ernie Ball super slinky snaren...


OMG WTF???

Een setje kost meen ik 3,50? Dat is 7 euro per maand, heb je elke 2 weken nieuwe. Chroompoets????? Alcohol???

Ik gebruik zelf ook alcohol en dan klinkt idd ook alles beter :seriousf:

Sorry hoor, maar ik kan nog steeds niet geloven wat ik net gelezen heb :chicken:

kevervolks
29 oktober 2008, 20:24
OMG WTF???

Een setje kost meen ik 3,50? Dat is 7 euro per maand, heb je elke 2 weken nieuwe. Chroompoets????? Alcohol???

Ik gebruik zelf ook alcohol en dan klinkt idd ook alles beter :seriousf:

Sorry hoor, maar ik kan nog steeds niet geloven wat ik net gelezen heb :chicken:

ehumm.....

Bij Thomann kost een setje Ernie Ball snaren 5,30....wanneer je bijvoorbeeld nog bij je ouders woont en geen bijbaantje hebt is 10,60 in de maand toch al best veel!

Tevens zijn er nog zat mensen die snaren bij de lokale gitaarwinkel kopen waar deze al gauw 8,- tot 10,- Euro per setje kosten...dat is dus al gauw 20,- Euro in de maand!

Apenzoon
29 oktober 2008, 20:30
Wel gek, want ik heb tot twee keer toe die Ernie Ball geprobeerd en die waren toch echt sneller roestig en oud dan d'Addarios die ik normaal heb. En ik gebruik van allebei die merken dan gewoon de meest standaard-snaren. Slinkies en EXL110 of iets in die richting dus. Ik heb geen zweethanden ofzo. Hoe kan dat dan? Ik ben de enige die het andersom heeft als ik het zo lees. :o

Renin
29 oktober 2008, 20:33
Ik zeg:

1) lang leve online shopping (en de daarbijhorende prijzenoorlogen):dance:

2) elke keer nadat je gespeeld hebt je snaren poetsen (en daarbij nog onderscheid maken in de verschillende snaren en poetsmiddelen :chicken:)

Navar0x
29 oktober 2008, 21:05
Ik had eerst ook altijd D'Addario's.......

Ik heb totaal geen zweet handen en alsnog begonnen deze na een week of 2 te roesten, vreselijke snaren! Zo stroef als de pest!

Heb nu Ernie Ball snaren, zitten er nu al 5 weken op maar nog niks geen roest. :dance:

Ik heb juist precies het omgekeerde. Ik heb een jaar lang EB's gebruikt, en er altijd met liefde op gespeeld. Alleen ik vond dat mijn laatste 8 setjes wel érg snel zwart en vies werden, dus ben ik gaan kijken naar vervanging. Ik heb voor het goedkoopste alternatief gekozen, de d'addario EXL110, deze had ik voor mijn EB's ook al vaak gebruikt en ik heb er eigenlijk tot nu toe geen problemen mee gehad. Ik was mn handen dan ook altijd even met warm water voor het spelen, maar dat is omdat ik altijd met koude handen thuiskom als ik even op de fiets heb gezeten. Maar dit deed ik bij mijn EB's ook.

kevervolks
29 oktober 2008, 21:15
grappig om te horen dat ons zweet zo anders reageert op verschillende merken snaren....

Het valt me wel op dat EB snaren gewoon verpakt zit in papier en dat D'Addario snaren speciaal verpakt zitten in een anti-roest zakje...dit geeft al aan dat D'Addario snaren vanzichzelf al sneller roesten!

HvV
29 oktober 2008, 22:20
Ik gebruik stringcleaner van dunlop na elke sessie. Komt een hoop troep vanaf. Doe sindsdien wel 2 x zo lang met (dadario's) snaren. Snaren blijven lekker glad ook door dat spul. Toch, na een week of 6 is het beste er wel van af, soms al wel eerder. Ach ja, nieuwe snaren speelt altijd wel lekker, mij boeit het niet zo.

Manuvdv
29 oktober 2008, 22:38
Snel roesten... Die dingen klinken bij mij veel te lang nieuw :???:

koentjo
29 oktober 2008, 22:42
pfiew, gelukkig heb ik niet van die zweetpoten.

in het begin heb ik gewoon d'addario's gebruikt, omdat ik die wel prima vond.
na een paar maanden, toen ik mn gitaar terug bracht voor een clean/stel/check beurt, hebben ze er volgens mij ook elixers op gezet, wat ik erg vervelend vond.
mijn pinken zijn een beetje krom, en daardoor, als ik ver moest strekken, gleed mn pink weer richting de rest van mn vingers. totaal geen weerstand op de snaren.
ernie ball slinky's voldoen al een sinds een hele tijd, vind deze wel het best van de door mij gespeelde merken.

oh, dus geen last van roest door zweet poten, droog ook nooit m'n gitaar af als ik gespeeld heb.

Apenzoon
29 oktober 2008, 23:03
grappig om te horen dat ons zweet zo anders reageert op verschillende merken snaren....

Het valt me wel op dat EB snaren gewoon verpakt zit in papier en dat D'Addario snaren speciaal verpakt zitten in een anti-roest zakje...dit geeft al aan dat D'Addario snaren vanzichzelf al sneller roesten!

Fout, hou maar eens een nieuwe EB en een nieuwe D'Addario naast elkaar. De EB komt al oud uit de verpakking. Die glimt al veel minder. Zo'n verpakking zou de EB ook goed doen.

jerome
30 oktober 2008, 00:09
OMG WTF???

Een setje kost meen ik 3,50? Dat is 7 euro per maand, heb je elke 2 weken nieuwe. Chroompoets????? Alcohol???

Ik gebruik zelf ook alcohol en dan klinkt idd ook alles beter :seriousf:

Sorry hoor, maar ik kan nog steeds niet geloven wat ik net gelezen heb :chicken:

Omdat je het niet goed gelezen hebt...
Roestige snaren klinken nu eenmaal kut
En daarom haal ik dat eraf met een druppie chroompoets.
1 minuut werk en ze zijn weer als nieuw...
Als ik ze moet vervangen ben ik half uur bezig (Floyd Rose) en dat moet ik dan iedere week doen en daar heb ik geen zin in...
Is dat allemaal zo raar?

Ace 1.15.19
30 oktober 2008, 00:20
Ik heb volgens mij niet echt zweethanden. Tenminste, ik weet niet wat 'erg' en wat 'minder erg' zweten zou moeten zijn. Ik gebruik D'Addario 0.10, maar het probleem is dat ik niet goed weet wanneer ik ze zou moeten vervangen. Meestal kom ik er pas achter als de snaren al even behoorlijk vies zijn, en er dan een nieuw setje op doe. Dan hoor je weer die sprankelende sound die je voorheen dan toch gemist hebt.

Het verslijten van snaren gaat rustig aan, waardoor ik niet echt in de gaten heb wanneer de tone er eigenlijk uit is. Ervaart iemand hetzelfde?

Ik lees wel vaker dat mensen hun snaren elke week vervangen, of voor elke gig. Dat vind ik toch wel erg veel, of ligt dat aan mij?

Arvoitus
30 oktober 2008, 00:29
Omdat je het niet goed gelezen hebt...
Roestige snaren klinken nu eenmaal kut
En daarom haal ik dat eraf met een druppie chroompoets.
1 minuut werk en ze zijn weer als nieuw...
Als ik ze moet vervangen ben ik half uur bezig (Floyd Rose) en dat moet ik dan iedere week doen en daar heb ik geen zin in...
Is dat allemaal zo raar?
Jep, als ik me snaren op me floyd rose moet vervangen dan ben ik niet langer dan een kwartiertje bezig.

En mijn snaren (DR tite fit 0.11) klinken beter als ze 1/2 maanden oud zijn.

Heynis
30 oktober 2008, 03:01
Ik gebruik zelf Gibson Brite Wires. Dat waren de eerste snaren die ik tegenkwam die niet meteen wegroestten, en sinds dien ben ik ze blijven gebruiken. Deze snaren bevatten veel nikkel overigens, maar klinken totaal niet zo.

Ik heb verder D'addario, Ernie Ball, Fender, GHS en Cleartone snaren gebruikt, maar die vielen allemaal af. Die laatste roestten niet maar braken vaker en zijn behoorlijk duur (15 per setje meen ik me te herinneren).

Voor de krachtpatsers onder ons heeft D'addario chroomsnaren. Alleen verkrijgbaar in .11, .12 en .13 dus niet geschikt voor mijn gitaren (met tremolo's erop). Volgens een collega gitarist zijn deze snaren niet aan het roesten te krijgen, zelfs niet zonder poetsen. Ik denk alleen niet dat ik ze ooit zal gebruiken, want ik heb een hekel aan het merk.

Op m'n akoestische gitaar zitten trouwens Elixirs. Ik speel daar vrij rustig op, dus dan gaan ze heel erg lang mee. Het huidige setje zit er al ruim een jaar op bij regelmatig gebruik, en afgezien van wat slijtplekken en rafels zijn ze niet gaan roesten.

Tho
30 oktober 2008, 07:11
Ik gebruik altijd GHS Boomers en die zitten er soms wel 5 maanden op! Nergens last van, hoewel mijn vingertoppen ook best zweten.

jerome
30 oktober 2008, 08:26
Hoe is het mogelijk dat sommigen hier zo lang met hun snaren doen?
En ik vind het vreemd dat sommigen hun snaren pas lekker vinden klinken ná een paar weken.
Mijn gitaren klinken het lekkerst, vet, strak en dynamisch met nieuwe snaren en dat wordt elke week ietsje minder
Na 3 á 4 weken vind ik de snaren niet meer écht lekker klinken
De sustain is niet meer lekker strak en het rondzingen gaat minder lekker en minder gecontroleerd
En de dynamiek wordt minder.
Dan wil (moet) ik er toch echt wel nieuwe snaren opzetten...

Zeer waarschijnlijk heeft de gear en de speelstijl en speeltechniek hier behoorlijk veel invloed op...

beruk
30 oktober 2008, 10:02
Ik doe na het spelen altijd met het GHS fast fret kwastje, geen roest van betekenis en speelt ook nog eens makkelijker.

mcannegieter
30 oktober 2008, 10:22
Ik gebruik ook Elixer. Ze zaten op mijn eerst gitaar zonder dat ik het wist. Toen ik is op een gitaar van een vriend speelde met D'Addario snaren speelde ging dat veel stroefer. Daarnaast speel ik ook zeker 3 maanden met hetzelfde setje. Je betaald wel veel voor een heel setje Elixers maar ik vind het de moeite waard.

En, geen roest... want daar draaide het toch om?

Kim Wilson
30 oktober 2008, 10:29
..., of voor elke gig. Dat vind ik toch wel erg veel, of ligt dat aan mij?
Dat doe ik ook, hoor. Ik heb dit jaar al 4 keer mijn snaren vervangen!


Trouwens, iemand haalde aan dat D'addario's glimmender uit de verpakking komen dan EB's, en er wordt derhalve verondersteld dat die snaren al "nieuwer" zijn. Maar dat hoeft helemaal niet. Misschien gebruikt EB wel ander metaal, een andere legering, die nieuw niet zo hard glimt. Maar ze zijn wel beter bestand tegen roest. De hoeveelheid glans zegt niks over hoe nieuw snaren zijn.

eggen_h
30 oktober 2008, 10:34
Bij mij is het roesten niet het grootste probleem. Gebruik gewoon d'addario, maar mijn handzweet is zo aggresief haha, ik heb serieus na een paar uur spelen de eerste stukken huid al aan de snaren hangen..
bij mij werkt het zweet meer op me vingertoppen denk ik dan op de snaren zelf.

raar allemaal

HaroldA
30 oktober 2008, 11:32
Ik doe na het spelen altijd met het GHS fast fret kwastje, geen roest van betekenis en speelt ook nog eens makkelijker.

Hmmm... Fastfret... :cheerup:
http://www.musik-meisinger.de/1/images/ghs-fastfret.jpg

euroboy
30 oktober 2008, 11:43
Ik vind ernie balls ook veel lekkerder! Maar ik kan die kregen van dadario's (of hoeje het ook schrijft) kopen voor 4 euro.... (promo bij keymusiec elke 6 maand ofzo) Terwijl de ernie balls 7 euro kosten ik heb ooit wel ernie ball gebruikt als men ouders mijn snaren nog betaalden daar zijn ze dus mee gestopt dus moet ik die krengen van dadario's wel kopen.... (mijjn snaren waren onlangs op en ik moest gewoon sparen om snaren te kunnen kopen:seriousf:)


zaterdaég is het weer promo... wat doe ik ga ik voor 3 pakjes ernie ball of 5 pakjes dadario's en een plectrum:seriousf:

HaroldA
30 oktober 2008, 11:46
Ik vind ernie balls ook veel lekkerder!

Ernie Balls srongen bij mij met bosjes... Daarna heb ik GHS snaren genomen en speel nu op Dunlop Zakk Wylde's... Nooit meer een snaar gebroken.

Ik fastfret ook altijd netjes voor en na het spelen waardoor de snaren veel schoner blijven (ook goed voor je fretboard!).

Ace 1.15.19
30 oktober 2008, 13:02
Ik vraag me af of het gebruik van anderen snaren veel veranderd aan je geluid. Ik gebruik altijd D'Addario omdat ik nooit geen andere gebruikt heb. Als je bijvoorbeeld eens keer Ernie Ball snaren gaat gebruiken na een setje D'Addario dan zijn de D'Addario snaren al versleten, anders zet je er geen nieuwe op lijkt me. Je gaat natuurlijk geen nieuw setje snaren op je gitaar gooien om ze er vervolgens meteen weer af te halen. Om een goede vergelijking te hebben zou ik het direct achter mekaar willen horen, want als je het ene setje er af haalt en je doet er nieuwe op dan zit daar toch al weer een tijd tussen, dan kan je niet goed vergelijken. Dus zou je dan twee gitaren moeten hebben, één met D'Addario en één met EB. Maar het probleem is dan dat het grootste geluidsverschil 'veroorzaakt' wordt door de gitaar (bijv. andere pickups ander hout, e.d.).

Dus hoe kan je dit dan het beste vergelijken?

HaroldA
30 oktober 2008, 13:05
Dus hoe kan je dit dan het beste vergelijken?

Amper... Soms denk je na een tijdje: "he, deze snaren zijn nog steeds niet dof!". Merken onderling maakt wel wat verschil, maar dan voornamelijk in de eerste week.

Over het algemeen telt wel: des te dikker de snaar, des te beter(/dikker) hij klinkt. (maar het moet wel fijn blijven spelen)

Wabbie
30 oktober 2008, 13:19
Bij mij is het zo dat gitaarsnaren (Ernie Balls) ongeveer een week meegaan en dan dood zijn. Sterker nog, als ik intensief speel heb ik na anderhalf uur al roest op mijn snaren staan. Nou moet ik toegeven dat ik ook nooit mijn snaren schoonmaak, en fastfret vind ik al helemaal een vervelend goedje. Op mijn bassen gaan gewone snaren ( DR, EB GHS) ongeveer een maand mee voordat ze totaal op zijn, elixers doen het 3 maanden dus die heb ik er nu opliggen. Dat scheelt al een hoop. I

Wiellem
30 oktober 2008, 13:20
Ik heb niet echt zweethanden ofzo, maar bij mij gaat Ernie Ball ook al redelijk snel dood.

Maja nieuwe snaren zijn iedere keer weer een verademing. :rockon:

FretdelaTourette
30 oktober 2008, 13:49
Dus hoe kan je dit dan het beste vergelijken?

Simpel!

leg twee dezelfde snaren van de verschillende setjes naast elkaar op je gitaar... en je hoort het meteen!

Ace 1.15.19
30 oktober 2008, 13:51
Haha, heb ik niet over nagedacht, terwijl het zo simpel is. :seriousf:
Bedankt voor de tip!

HaroldA
30 oktober 2008, 13:56
leg twee dezelfde snaren van de verschillende setjes naast elkaar op je gitaar... en je hoort het meteen!

Oneens... Sommige snaren klinken de eerste uren zeer fel om vervolgens helder te klinken. Die heldere snaar kan na 2 weken helemaal dof zijn...

Oftewel: een snaar moet je over heel z'n leven bekijken en niet hoe hij uit de verpakking komt...

Wat je misschien wel zou kunnen doen is 2 setjes kopen en die om-en-om op je gitaar leggen... (als in E-snaar is merk A, A-snaar is merk B, D-snaar is merk A, etc...)

barno
30 oktober 2008, 14:17
merk snaren? whatever is available. er zullen onderling wel wat verschillen zijn maar het is een misvatting dat snaren die bv vlugger dof gaan klinken, daarom minder goed zijn. Ik zeg altijd: werk met wat voorhanden is, maw: make it work. gitaar- amps setting en ... de vingers :)


Alle snaren zijn na enkele uren spelen hun nieuw uit pakje-briljantie kwijt.
Her en daar zijn er gitaristen die voor elke gig nieuw setje opleggen, omdat ze enkel willen spelen met die nieuwe "ring".

schizo910
30 oktober 2008, 14:33
Ik speel ook met Ernie's nooit problemen mee. D'addario's braken sneller bij mij en waren gewoon sneller dof. Ik heb Elixers geporbeerd maar ik vind dat laagje niet prettig. GHS vind ik ook best prettige snaren, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Ernie Ball, 0.10

Waar kopen jullie by the weg online jullie snaren? Wat is het voordeligste adresje?

Wiellem
30 oktober 2008, 14:40
Waar kopen jullie by the weg online jullie snaren? Wat is het voordeligste adresje?

Het is jammer dat de Ernie Ball Fat bottom snaren niet online voor minder te krijgen zijn. Maar ik betaal meestal 8 a 9 euro bij een muziekwinkel in de buurt.

HaroldA
30 oktober 2008, 15:12
Waar kopen jullie by the weg online jullie snaren? Wat is het voordeligste adresje?

Ik heb in het verleden wel eens iets besteld bij http://www.lordofthestrings.com

Of ze echt goedkoop zijn weet ik niet...

GeofJackon
30 oktober 2008, 15:24
K heb ook een hele tijd enkel D'addario's gebruikt( xl10's) . Nu heb ik een setje beefy slinky van Ernie Ball. No way dat ik nog terug ga naar D'addario's. Die Ball snaren zijn veel beter en gaan veel langer mee.

Ace 1.15.19
30 oktober 2008, 15:27
Misschien dat ik dan toch maar eens een setje EB ga proberen.

Pickslide
30 oktober 2008, 16:04
Voor de krachtpatsers onder ons heeft D'addario chroomsnaren. Alleen verkrijgbaar in .11, .12 en .13 dus niet geschikt voor mijn gitaren (met tremolo's erop). Volgens een collega gitarist zijn deze snaren niet aan het roesten te krijgen, zelfs niet zonder poetsen. Ik denk alleen niet dat ik ze ooit zal gebruiken, want ik heb een hekel aan het merk.


Poeh je kijkt ff een dagje niet op gitaar forum en meteen duuzend reacties ;) wel ff wat anders dan toen ik in het topic reageerde. Maar ik was er ff vergeten bij te zetten dat ik op light top, heavy bottoms speel (ong. half .11 half .10). Zijn die chroom rakkers ook in die variant te krijgen? Anders maar es naar de Ernie Ball maar mijn ervaring ermee is matig (1 setje ervaring slechts dat wel), dingen sprongen als elastiekjes....

Ik vind het behoorlijk storend kan ik je verstellen, ik veeg meestal de snaren wel schoon na het spelen maar dat vergeet je soms gewoon. Tijdens een gig zweet ik sowieso als een otter dus een keer vergeten te vegen dan en het is al funest. En als ik tijdens het tv kijken zit te pielen vergeet ik het ook vaak.

Als ik intensief speel (we waren een paar weken terug in de studio) kan ik de snaren eigenlijk binnen een week wel wegdonderen.....

Renin
31 oktober 2008, 12:57
Ik speel ook met Ernie's nooit problemen mee. D'addario's braken sneller bij mij en waren gewoon sneller dof. Ik heb Elixers geporbeerd maar ik vind dat laagje niet prettig. GHS vind ik ook best prettige snaren, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Ernie Ball, 0.10

Waar kopen jullie by the weg online jullie snaren? Wat is het voordeligste adresje?

Ik koop ze bij Big one in Zwolle (niet online)=> 10 pakjes D'Addario 39 euro (zo'n doosje weet je wel).

Martijn-w
31 oktober 2008, 13:32
Ik heb zelf ook d'addario, maar het valt me op dat bij mij de snaren veel sneller zwart zijn dan bij vrienden. Over de hele snaar, dus ook op plekken die ik nauwelijks aanraak. Ik ben dan ook van plan over te stappen op een ander merk, misschien wel elixirs als ik het hier zo lees.

Ace 1.15.19
31 oktober 2008, 13:34
Als je snaren vies zijn wil dat niet persé zeggen dat ze dood klinken. Als ze zwart zijn van het oxideren zou ik inderdaad overwegen een nieuw setje te kopen. ;)

LucaBrasi
31 oktober 2008, 15:04
Ik gebruik al jaren Ernie Ball RPS snaren, en die gaan veel langer mee dan de 'gewone' EB snaren. Daarbij gebruik ik nu ook de Ernie Ball Wonder Wipes string cleaner. Goed spul, aanrader.

remmiedepemmie
31 oktober 2008, 15:12
Ik gebruik al jaren Ernie Ball RPS snaren, en die gaan veel langer mee dan de 'gewone' EB snaren. Daarbij gebruik ik nu ook de Ernie Ball Wonder Wipes string cleaner. Goed spul, aanrader.

De Wonder Wipes string cleaner.... klinkt als een tell sell produkt :)

LucaBrasi
31 oktober 2008, 15:34
Haha klopt maar in tegenstelling tot Tell Sell krijg je bij die WW wel waar voor je geld:D

HaroldA
31 oktober 2008, 15:36
Haha klopt maar in tegenstelling tot Tell Sell krijg je bij die WW wel waar voor je geld:D

Nou... Ik heb de winnares van Sloggi's mooiste billen verkiezing 2008 anders horen zeggen dat ze iedere dag met zo'n tel sell apparaat haar achterste traint... :dance:

LucaBrasi
31 oktober 2008, 15:49
Geen idee, heb het achterkwartier van de betreffende dame nog niet aanschouwd ;)

Ace 1.15.19
31 oktober 2008, 16:19
Da's nou toch sterk. Heb onlangs een setje 0.11 Elixir op mijn akoest gegooid. Gisteren knapte de G-snaar op de brug. Als de winkelier een gebroken Elixir snaar terug stuurt naar de fabriek krijgt hij gratis een nieuwe, dus ik hoorde van onze gitaarwinkel dat ik dan ook een gratis nieuwe zou krijgen. Gisteren meteen naar de winkel en Oscar heeft er ter plekke een nieuwe snaar op gezet. Nou ben ik vandaag aan het spelen en knapte de D-snaar bij de topkam. Het ligt echt niet aan mijn manier van spelen, want ik was rustig bezig met een akkoordenslagje.

Nu heb ik mijn vraagtekens bij Elixir, aangezien ik één keer eerder een setje had met deze mankementen. Toen heb ik me voorgenomen gewoon D'Addario te blijven gebruiken. Onlangs dus toch besloten om Elixir 'nog een kans te geven'. Misschien heb ik twee keer een verkeerd setje gehad, maar dit vind ik toch wel erg sterk...

crelis
31 oktober 2008, 16:19
nou ik vind juist dat d'addario snaren veel langer goed blijven klinken dan ernie ball snaren. die ernie bal snaren waren na 1 keer spelen al dof en ik heb die d'addario nu al een week erop en ze glimmen nog steeds. ik heb ook zweet handen maar ik was mijn handen gewoon goed voordat ik ga spelen. en als ik voel dat ik na een half uur toch zweet handen krijg was ik ze nog een keer. dat is de enige manier om de snaren goed te houden. anders zouden ze echt na 1 dag als roesten.

Kim Wilson
31 oktober 2008, 16:25
Ik heb standaard Elixir's op mijn akoestische, omdat ik daar erg weinig op speel, en de coating de snaren prima conserveert. Ik kan rustig ruim een jaar met een setje doen. Snaren breken heb ik geen last van. Lijkt me toch idd slechte setjes. Toevallig, dat wel, maar normaal gesproken zijn het prima snaren.

Ace 1.15.19
31 oktober 2008, 16:28
Haha, dat mag ook wel voor dat geld. ;)

Apenzoon
31 oktober 2008, 16:31
nou ik vind juist dat d'addario snaren veel langer goed blijven klinken dan ernie ball snaren. die ernie bal snaren waren na 1 keer spelen al dof en ik heb die d'addario nu al een week erop en ze glimmen nog steeds. ik heb ook zweet handen maar ik was mijn handen gewoon goed voordat ik ga spelen. en als ik voel dat ik na een half uur toch zweet handen krijg was ik ze nog een keer. dat is de enige manier om de snaren goed te houden. anders zouden ze echt na 1 dag als roesten.

Zelfde hier. Bij d'Addario is de kwaliteit wel minder constant dan bij EB trouwens. Ik heb met d'Add al een paar keer gehad dat de snaar bij de windingen om het balletje uit elkaar valt/knapt/klapt nog voordat hij goed en wel op de gitaar ligt. Maar ik vind ze toch wat fijner. Dat is smaakgerelateerd waarschijnlijk.

ajaxrulzz
1 november 2008, 18:30
Ik heb ook ernie bell snaren gehad en die spelen wel lkkr maar gaan snel roesten :(
Heb nu een (3 maand) een niewe les paul en daar zitten gibson snaren op, ik vind ze lkkr klinken en geen plekje roest terwij ik er al maar dan 200 uur speeltijd op heb zitten.

Heb eergister toen ik mijn niewe versterker ging halen nog maar een pakje gibson gekocht.