PDA

View Full Version : geen geluid uit nieuwe 6505



Tho
29 oktober 2008, 15:25
Ik heb hem dus net binnen. Hij was behoorlijk koud toen ik hem binnen kreeg, en tijdens het opwarmen hoorde ik een vrij harde 'tak'. Vervolgens haal ik hem van de standby af en krijg ik niks geen geluid.

-gitaar ok: geen actieve elementen
-volume open
-ingeplugd
-speaker aangesloten
-etc.

Ik hoor ook een hele lichte zoem aan de achterkant. Verder branden de buizen wel. Is het een zekering? Er is wel een 'fuse' knopje aan de achterkant, dat schijnt er mee te maken te hebben.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Kim Wilson
29 oktober 2008, 15:31
Al een andere gitaarkabel geprobeerd? Zeker weten dat de cab goed is, qua aansluitingen?

Tho
29 oktober 2008, 15:35
Al een andere gitaarkabel geprobeerd? Zeker weten dat de cab goed is, qua aansluitingen?

yep.. all set and done

AART
29 oktober 2008, 15:35
plug je gitaar eens rechtstreeks in de fx return. Als er dan clean geluid uitkomt is het de voortrap.

AART
29 oktober 2008, 15:37
de zekering aan de achterkant kan je er zo uithalen. Ik meen me te herinneren echter dat in mijn oude 5150 II een hoop zekeringen binnen het chassis zaten.

Tho
29 oktober 2008, 15:42
plug je gitaar eens rechtstreeks in de fx return. Als er dan clean geluid uitkomt is het de voortrap.

nee niks. Dat zekeringetje had ik net in m'n hand, maar wat moet ik daar mee doen? Amp openschroeven en vervangen? En hoe zie ik welke stuk is?

HaroldA
29 oktober 2008, 15:50
nee niks. Dat zekeringetje had ik net in m'n hand, maar wat moet ik daar mee doen? Amp openschroeven en vervangen? En hoe zie ik welke stuk is?

Doormeten met multimeter (diode of ohm stand (0=ok)) of kijken of het 'draadje' nog heel is (kan moeilijk te zien zijn)

Tho
29 oktober 2008, 15:52
het draadje is nog heel.. Ik ga nu een andere gitaar proberen, anders snap ik er echt geen reet van.

en dat lukte ook niet

TimmU
29 oktober 2008, 15:52
de zekering aan de achterkant kan je er zo uithalen. Ik meen me te herinneren echter dat in mijn oude 5150 II een hoop zekeringen binnen het chassis zaten.

Heeft bijna elke peavey inderdaad.

Zekeringen kun je altijd wel zien, tegen het licht houden!!

Tho
29 oktober 2008, 15:57
nou ik snap er geen reet van, ik denk dat ik hem maar terug stuur? :???:

AART
29 oktober 2008, 15:58
Heeft bijna elke peavey inderdaad.

Zekeringen kun je altijd wel zien, tegen het licht houden!!

ik heb wel eens gehad dat ze heel lijken maar met de mm toch kapot blijken.

Tho
29 oktober 2008, 16:01
ik heb wel eens gehad dat ze heel lijken maar met de mm toch kapot blijken.

toch lijkt deze behoorlijk in orde... heb zojuist weer gekeken.

MattellicA
29 oktober 2008, 16:07
Terug op de post ermee dan..

Mr.Fingers
29 oktober 2008, 16:09
het kan dom klinken, maar zeker dat er nergens geen verpakkingsmateriaal/borgmateriaal zit tussen bepaalde componenten, als extra beveiliging?

Sucks Tho :(

Tho
29 oktober 2008, 16:10
het kan dom klinken, maar zeker dat er nergens geen verpakkingsmateriaal/borgmateriaal zit tussen bepaalde componenten, als extra beveiliging?

Sucks Tho :(


ik zie niks in de amp zitten nee. Lijkt me sowieso sterk...

AART
29 oktober 2008, 16:33
Even bellen met ze en dan opsturen lijkt me dan, niet te veel prutsen en ook niet openmaken, kan alleen de garantie maar van vervallen.

Lekker wachten op een mooie nieuwe joh.

Tho
29 oktober 2008, 16:36
Even bellen met ze en dan opsturen lijkt me dan, niet te veel prutsen en ook niet openmaken, kan alleen de garantie maar van vervallen.

Lekker wachten op een mooie nieuwe joh.

ja ik stuurde net een mailtje en die vent belt meteen op. Hij belt zo terug maar ik heb het idee dat hij het er niet helemaal mee eens is :dontgeti:

DeiDRagonas
29 oktober 2008, 16:37
Niet openschroeven idd ivm garantie. Bellen, terugsturen en nooit meer iets via het www bestellen (foei!) lijkt me de juiste oplossing. Wel kut voor je Tho, heb je net dat nwe ding.. Wil je ook speuleh lijkt me!

Grt, R

Jimwoud
29 oktober 2008, 16:37
ja ik stuurde net een mailtje en die vent belt meteen op. Hij belt zo terug maar ik heb het idee dat hij het er niet helemaal mee eens is :dontgeti:

Is het een winkel of particulier?

DeiDRagonas
29 oktober 2008, 16:38
ja ik stuurde net een mailtje en die vent belt meteen op. Hij belt zo terug maar ik heb het idee dat hij het er niet helemaal mee eens is :dontgeti:


Was het niet gewoon een duitser? Die klinken altijd boos..

Tho
29 oktober 2008, 16:38
Is het een winkel of particulier?

Musik Schmidt ;)

Marc Oblivian
29 oktober 2008, 16:40
Wat je ook zegt: don't mention the war......

DeiDRagonas
29 oktober 2008, 16:41
lol... Dus toch een duitser.
Laat ff weten wat ie er aan gaat doen ok?

Sterkte, Roy.

Jimwoud
29 oktober 2008, 16:42
Musik Schmidt ;)

Dan moeten ze hem wel terug nemen. Hun leveren iets wat niet goed is. Klaar.

Maar het is wel klote!!!

Tho
29 oktober 2008, 16:43
lol... Dus toch een duitser.
Laat ff weten wat ie er aan gaat doen ok?

Sterkte, Roy.

doe ik! Ik hou jullie op de hoogte

Tho
29 oktober 2008, 17:19
Nou ik had die kerel net weer aan de lijn, en ik mag hem gewoon terug sturen! Prima service daar. Hij stuurt dan een nieuwe terug. Hij vroeg of hij de buizen apart mocht leveren, maar dat vond ik niet zo'n goed idee :D

AART
29 oktober 2008, 17:34
Niet openschroeven idd ivm garantie. Bellen, terugsturen en nooit meer iets via het www bestellen (foei!) lijkt me de juiste oplossing. Wel kut voor je Tho, heb je net dat nwe ding.. Wil je ook speuleh lijkt me!

Grt, R

Waarom nou weer niet via het www bestellen? Niks mis mee. Ga jij maar lekker bang in je hoekje te veel betalen. Een kleine gitaarzaak doet er bovendien meestal 5 jaar over om zoiets te bestellen is mijn ervaring.

AART
29 oktober 2008, 17:35
Nou ik had die kerel net weer aan de lijn, en ik mag hem gewoon terug sturen! Prima service daar. Hij stuurt dan een nieuwe terug. Hij vroeg of hij de buizen apart mocht leveren, maar dat vond ik niet zo'n goed idee :D

Dat is juist om ze goed in te kunnen pakken...
Buizen in de amp laten zitten met transport kan best gevaarlijk zijn.

Tho
29 oktober 2008, 17:39
Dat is juist om ze goed in te kunnen pakken...
Buizen in de amp laten zitten met transport kan best gevaarlijk zijn.

Dat weet ik, maar hoe krijg ik die krengen er dan in? Dat gaat niet met een klik toch?

HaroldA
29 oktober 2008, 17:44
Dat weet ik, maar hoe krijg ik die krengen er dan in? Dat gaat niet met een klik toch?

Gewoon er in duwen... Zolang je er niet te hard in knijpt kan er helemaal niets gebeuren. Of kun je ook geen peertje in een fitting krijgen? ;)

Tho
29 oktober 2008, 17:46
Gewoon er in duwen... Zolang je er niet te hard in knijpt kan er helemaal niets gebeuren. Of kun je ook geen peertje in een fitting krijgen? ;)

hahaha hou je waffel! :seriousf:

Ja gaat dat serieus zo? Gewoon voorzichtig er in duwen? Dan vind ik het best namelijk..

HaroldA
29 oktober 2008, 17:47
hahaha hou je waffel! :seriousf:

Ja gaat dat serieus zo? Gewoon voorzichtig er in duwen? Dan vind ik het best namelijk..

Je hebt nu een mooi apparaat voor je staan om te oefenen! :dance:

Tho
29 oktober 2008, 17:49
Je hebt nu een mooi apparaat voor je staan om te oefenen! :dance:

zit alweer in de doos, want UPS komt hem morgen om 1 uur ophalen. Bah... kom ik net uit m'n nachtdienst.

Mr.Fingers
29 oktober 2008, 17:58
hahaha hou je waffel! :seriousf:

Ja gaat dat serieus zo? Gewoon voorzichtig er in duwen? Dan vind ik het best namelijk..

je neemt de buis bij z'n buisvoetje (dat zwart metalen ding waar die pootjes zo aanhangen), je duwt deze tegen de buisstekker in de versterker, je draait ermee rond tot de geleidingspin (in het midden) er in klikt (en dat de buis dus juist aangesloten is, dan duw je gewoon die buis erin, je hebt er wel wat "kracht" voor nodig (ze schuiven er niet in, ze klemmen best wel wat).

Tho
29 oktober 2008, 18:29
je neemt de buis bij z'n buisvoetje (dat zwart metalen ding waar die pootjes zo aanhangen), je duwt deze tegen de buisstekker in de versterker, je draait ermee rond tot de geleidingspin (in het midden) er in klikt (en dat de buis dus juist aangesloten is, dan duw je gewoon die buis erin, je hebt er wel wat "kracht" voor nodig (ze schuiven er niet in, ze klemmen best wel wat).

dat klinkt alsof zelfs IK dat kan. Ik ga het overwegen!

gerrekat
29 oktober 2008, 18:33
Ik heb vroeger ook veel ellende met mijn 5150's gehad, mijn XXX was beter (en klonk IMO ook beter).

Tho
29 oktober 2008, 18:34
Ik heb vroeger ook veel ellende met mijn 5150's gehad, mijn XXX was beter (en klonk IMO ook beter).

Ook een leuk dingetje ja! Maar net wat boven mijn budget. Ik heb geen zin om er zo veel aan uit te geven.

Anyway, ik vraag me nog steeds af wat probleem nou is met dat ding. Gewoon totaal geen geluid, en een lichte zoem in de amp. Heel vreemd.

rjong999
29 oktober 2008, 18:48
Hoe kan dat nou, dat komt toch alleen bij Bugera's voor ? :)

Geoffrey
29 oktober 2008, 18:51
Dat is pas zwaar kloten..
Krijg je dan je nieuwe speeltje binnen kan je hem niet eens testen!
en wat de decimator er op doet.. ;)

Hopelijk krijg je dan snel die nieuwe..

Mitch
29 oktober 2008, 18:53
Gewoon voorzichtig er in duwen? Dan vind ik het best namelijk..

Zo uit de context is dit een prima sig trouwens....
Het klinkt als een zekering die geklapt is, maar terugsturen is net zo makkelijk. En buizen in hun voetjes prikken: da's geen enge bedoening hoor. Laat 't hem maar verpakken op de manier die hij het veiligst vind.

pol
29 oktober 2008, 18:57
zou ik wel doen, bij de laatste versterker die ik via gls binnenkreeg lagen een paar buizen in stukken vaneen door de versterker... ook leuk.

AART
29 oktober 2008, 19:19
Zo uit de context is dit een prima sig trouwens....
Het klinkt als een zekering die geklapt is, maar terugsturen is net zo makkelijk. En buizen in hun voetjes prikken: da's geen enge bedoening hoor. Laat 't hem maar verpakken op de manier die hij het veiligst vind.

Nu je het zegt :seriousf:

kenx
29 oktober 2008, 20:23
Echt k*t voor jou dat dat ding niet werkt...
Gelukkig mag je hem nog terugsturen, wat logisch is denk ik.
Maar ik kan mij dat gevoel wel in beelden, je zit zo lang te wachten op je versterker, dan krijg je die, en dan werkt dat ding niet... Iig veel geluk met het nieuwe exemplaar.

grtz,

kenny

Mufftin
29 oktober 2008, 21:25
wil je bijna een knuffel geven Tho ;) :P

Tho
29 oktober 2008, 21:45
Thanks allemaal! Ik laat de buizen inderdaad wel afzonderlijk sturen. Scheelt waarschijnlijk een hoop gezeik, hoewel het nu goed is gegaan. Maar inderdaad nog steeds behoorlijk verrot.

En ik ben ook heel blij dat AART mijn citaten zo uit verband rukt :D

Goed, ik ga maar eens de nachtdienst in.

Tho
29 oktober 2008, 21:49
zitten trouwens de voorbuizen op de zelfde 'verdieping' als de eindbuizen? Ik zag ze niet zitten namelijk ('t is hier wel donker).

Mitch
29 oktober 2008, 22:13
Gewoon voorzichtig er in duwen? Dan vind ik het best namelijk..


zit alweer in de doos ... kom ik net uit m'n nachtdienst.


('t is hier wel donker).

Tho, je vráágt erom.

Vonk
29 oktober 2008, 22:16
Als je 6505 hetzelfde in elkaar steekt als mijn 5150 zitten de voorbuizen achter een luikje aan de achterkant, dat met schroefjes vastzit. Alleen de eindbuizen steken er bovenuit.

Kaboemba
29 oktober 2008, 22:32
Kut voor je Tho, waar k me dan weer over verbaas is het niet aaqnwezig zijn van enige lichte kennis over onderdelen bij velen op het forum.
Niet speciaal naar jou toe Tho, je kan niet alles weten, maar als ik soms zie wat voor vragen er op dit forum worden gesteld.
Ze moeten wel gewoon beantwoord worden, maar het verbaast me gewoon.

Steven Otto
29 oktober 2008, 23:09
Tho, je vráágt erom.
Ja, hoe kan je je daar onderuit lullen? :D

Wel kut voor je, Tho. Maarja, des te leuker het is als je eenmaal een werkend exemplaar hebt :)
(en geloof me, dat ding is bruut, maar dat wist je al)
Veel plezier er alvast mee.

Tho
30 oktober 2008, 00:04
Kut voor je Tho, waar k me dan weer over verbaas is het niet aaqnwezig zijn van enige lichte kennis over onderdelen bij velen op het forum.
Niet speciaal naar jou toe Tho, je kan niet alles weten, maar als ik soms zie wat voor vragen er op dit forum worden gesteld.
Ze moeten wel gewoon beantwoord worden, maar het verbaast me gewoon.

Ja weet je wat het ook is? Het interesseert me gewoon geen reet. Ik vind het heerlijk om te performen on stage en vette nummers te schrijven en die te produceren in band verband, en dat wil ik met een vette sound bereiken. Van sound heb ik dan weer wel verstand.

Tuurlijk zou het handig zijn, maar ik speel pas 7 jaar gitaar, waar van zeer lang op een transistor combo'tje. Maar ik leer met de dag, zeker door dit soort dingen :)

@Vonk: Ja dat dacht ik dus al! Dank je wel.

@Mitch en Steven: Tsja.... :seriousf:

Geoffrey
30 oktober 2008, 00:31
Mitch, mag ik je ook even op iets wijzen:


En buizen in hun voetjes prikken: da's geen enge bedoening hoor.

Lijkt me wel eng eigenlijk..

Kim Wilson
30 oktober 2008, 08:34
Nee hoor, valt echt reuze mee. Je moet het zien als een meerpolige plug die je in de aansluiting moet duwen. Meer wordt het niet. Hier een paar plaatjes. De eerste is van een buisvoet, die zit in je versterker, en de tweede is de buis zelf. Als je goed kijkt, zie je in de buisvoet een inkeping zitten in het gat in het midden. Aan de plastic pin in het midden van de buis zit een uitstulping. En, je raadt het nooit, die uitstulping hoort in de inkeping te passen, en dan kun je je buis gewoon aanduwen.

http://www.jvanschaikconsultancy.nl/picture/buisvoet/octal/OCTALF-0000.jpg

http://www.sequoia.co.uk/eshop/images/product/large/jj_el34.jpg

pol
30 oktober 2008, 08:40
alleen bij voorversterkerbuisjes moet wat uitkijken dat je de pinnen niet krom duwt, bij de eindbuizen moet je al hard je best doen om daar iets mee fout te laten gaan.

minoin
30 oktober 2008, 09:17
Op biassen na :)

Maar Tho waarom heb je de 6505 niet bij guitarbargains gekocht? Scheelt je +-250 euri, of je had voor 1110 euri een 6505+ kunnen kopen. Een bewuste keuze voor Musik Schmidt?

Soulflyhigh
30 oktober 2008, 22:51
Op biassen na :)

Maar Tho waarom heb je de 6505 niet bij guitarbargains gekocht? Scheelt je +-250 euri, of je had voor 1110 euri een 6505+ kunnen kopen. Een bewuste keuze voor Musik Schmidt?
Ik denk omdat guitarbargains een directe link heeft met Piens muziek. Piens muziek dat zijn al meerdere topics over geweest. Musik-Schmidt heeft volgens mij gewoon een goede naam en verzend over het algemeen snel :)

jelledevos
31 oktober 2008, 12:27
gitarist van men band heeft de 6505 van guitarbargains. Perfect en uber goedkoop. heeft er alleen 2 weken over gedaan. maarjah das 250 euro wel waard toch

Tho
31 oktober 2008, 15:09
nou ik kreeg net bericht dat ze in december pas een nieuwe kunnen leveren, en over 2 weken gaan we de studio in.... probleempje :confused:

caliban
31 oktober 2008, 15:33
Eentje lenen, er zullen hier op het forum toch wel mensen voor open staan.

TimmU
31 oktober 2008, 15:37
Dat is niet netjes!

Geoffrey
31 oktober 2008, 17:31
Domper op de feestvreugde!!!

Je zou die van mij wel mogen lenen..maar het lijkt me nogal een eind rijden.

Joey Handsome
31 oktober 2008, 17:38
Je mag mijn Bassman 100 wel lenen. Die is tegenwoordig ook higain.

TimmU
31 oktober 2008, 17:53
Je mag mijn Bassman 100 wel lenen. Die is tegenwoordig ook higain.

Gast, je moeder is hi-gain. Dat ding van jou is gewoon verrot, face it!@!

Joey Handsome
31 oktober 2008, 17:55
Gast, je moeder is hi-gain. Dat ding van jou is gewoon verrot, face it!@!

Vertel mij wat, alsof ik dat nog niet begrepen had toen ie begon te roken... Geld heb ik niet om hem te repareren, naja, heb ik wel, maar even ergens anders voor nodig. Ik bel de Winsemius wel ergens anno 2009.

Tho
31 oktober 2008, 18:23
Domper op de feestvreugde!!!

Je zou die van mij wel mogen lenen..maar het lijkt me nogal een eind rijden.

Ik hou het sowieso in m'n achterhoofd! Enorm bedankt voor dit aanbod, want het zou me behoorlijk uit de brand kunnen helpen. Ik laat het je weten!

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 18:48
Tho: heb hier (nu nog) 2 hi-gainers staan, misschien niet helemaal metal maar wel goor/vies/vunzig/vuil/smerig qua sound.

Indien nodig: geef maar 'n seintje.

caliban
31 oktober 2008, 20:42
Geen kans dat de plaats waar je gaat opnemen een 5150 ofzo heeft staan?

Soulflyhigh
31 oktober 2008, 23:20
Ik hou het sowieso in m'n achterhoofd! Enorm bedankt voor dit aanbod, want het zou me behoorlijk uit de brand kunnen helpen. Ik laat het je weten!
Check mijn topic! Het wordt nu echt fuckin' klote

Tho
31 oktober 2008, 23:55
Tho: heb hier (nu nog) 2 hi-gainers staan, misschien niet helemaal metal maar wel goor/vies/vunzig/vuil/smerig qua sound.

Indien nodig: geef maar 'n seintje.

Dankje Chris! :) Welke zijn het?

@Caliban: impossible

@Jeroen, ik ga kijken...

jelledevos
7 november 2008, 12:15
naja als hij naar azabijdjan moet zie ik een probleem inderdaad

Tho
7 november 2008, 21:55
naja als hij naar azabijdjan moet zie ik een probleem inderdaad

+ dat we over 1,5 week gaan opnemen bedoel je?

Tho
13 november 2008, 00:31
Joehoe!!! Mijn versterker is gerepareerd! :) Hij wordt morgen verzonden. Het bleek toch een probleem in de voorbuizen te zijn (hoewel er geen kapot was). Ik ben benieuwd!

HaroldA
13 november 2008, 00:33
Joehoe!!! Mijn versterker is gerepareerd! :) Hij wordt morgen verzonden. Het bleek toch een probleem in de voorbuizen te zijn (hoewel er geen kapot was). Ik ben benieuwd!

Gaat ie nog op tijd zijn???

Tho
13 november 2008, 00:36
Gaat ie nog op tijd zijn???

Dat denk ik wel! Hij wordt morgen verstuurd, Dus hij zal volgende week wel arriveren. Woensdag beginnen we waarschijnlijk met de opnames, en dat zijn toch eerst de drums. Daar heeft mijn drummer sowieso een behoorlijke kluif aan, dus ik denk wel dat hij op tijd is! ;)

HaroldA
13 november 2008, 09:28
:cheerup::dance::cheerup:

Geoffrey
13 november 2008, 18:15
Dit is nog eens goed nieuws!!! :cheerup:

Tho
13 november 2008, 18:21
Dit is nog eens goed nieuws!!! :cheerup:

Dat dacht ik ook! Geoffrey, JimWoud, en anderen die hun amp ter beschikking hebben gesteld in het belang van Baneblade: Enorm bedankt! Wanneer de EP uit is (4 tracks) ontvangen jullie een exemplaar!


(inclusief ejaculaat van de hele band als blijk van dank)


Dat zijn dus Geoffrey, JimWoud, Chris.... Vergeet ik iemand?

LP_CL
13 november 2008, 19:27
Ik hoop dat je een greenbak cab ergens hebt rondslingeren?
Ik vind persoonlijk de 6505 op zijn best met greenbacks. Zeker in combi met V60's. G12H30 is ook subliem voor een 6505. V30 is ook leuk, maar iets minder. G12T75 is waardeloos met een 6505.

Maar zeker als je de studio induikt: GREENBACKS!!!

Tho
13 november 2008, 19:55
Ik hoop dat je een greenbak cab ergens hebt rondslingeren?
Ik vind persoonlijk de 6505 op zijn best met greenbacks. Zeker in combi met V60's. G12H30 is ook subliem voor een 6505. V30 is ook leuk, maar iets minder. G12T75 is waardeloos met een 6505.

Maar zeker als je de studio induikt: GREENBACKS!!!

Ik heb een V60 ENGL cab :) Maar misschien staat er in de onze oefenruimtes wel iets met greenbacks... zitten die dingen in Koch cabs toevallig?

Geoffrey
13 november 2008, 21:39
Dat dacht ik ook! Geoffrey, JimWoud, en anderen die hun amp ter beschikking hebben gesteld in het belang van Baneblade: Enorm bedankt! Wanneer de EP uit is (4 tracks) ontvangen jullie een exemplaar!


(inclusief ejaculaat van de hele band als blijk van dank)


Dat zijn dus Geoffrey, JimWoud, Chris.... Vergeet ik iemand?

SUPER!!!
En ik verwacht nu dus een ejaculaat van de hele band..

Was graag gedaan.. het zou zonde geweest zijn om de opnames af te lassen!!

LP_CL
13 november 2008, 23:24
Ik heb een V60 ENGL cab :) Maar misschien staat er in de onze oefenruimtes wel iets met greenbacks... zitten die dingen in Koch cabs toevallig?

V60 alleen heb ik nog niet getest, wel een V60/G12M mix. Klonk geweldig.
Mijn top 3 cabs voor 6505:

- G12H30 + greenbacks (combinatie) :o
- Greenbacks of greenbacks + V60 (combinatie) (het ene klinkt ZOOOOO zalig voor '80s metal, het andere is wat gematigder van klank, maar heeft wel meer bottom end)
- V30 of eminence Legend (best te pruimen, maar klonk nogal gewoontjes en niet zo gedefinieerd)

Ik zou hem wel eens willen testen met de speciale EVH speakers...

Verder wil ik je graag de leukste (voor mij althans) setting meegeven die ik met mijn soloist + G12M cab gebruik:
EQ: low 6, mid 8-9, high 3
gain (second channel): 3 (clean boost voor solo's)
Volume: 2-3
resonance: 8
presence: 2-3

Moet je eens uittesten. Zeker live erg goede setting!

Tho
13 november 2008, 23:53
Thanks LP_CL! Ik neem het sowieso mee, ik was toch al van plan eens te gaan kijken voor een bijpassende cab :)

@Geoffrey: Ik kan het ejaculaat ook in een apart busje mee zenden :D Tegen de tijd dat hij uit is PM ik jullie wel even voor jullie adres.

Jimwoud
14 november 2008, 09:59
Dat dacht ik ook! Geoffrey, JimWoud, en anderen die hun amp ter beschikking hebben gesteld in het belang van Baneblade: Enorm bedankt! Wanneer de EP uit is (4 tracks) ontvangen jullie een exemplaar!


(inclusief ejaculaat van de hele band als blijk van dank)


Dat zijn dus Geoffrey, JimWoud, Chris.... Vergeet ik iemand?

Tof! Vooral het ejaculaat benm ik erg blij mee, hehe. Ben zeker benieuwd naar jullie band. Hebben jullie nu al muziek online?

Jimwoud
14 november 2008, 10:01
V60 alleen heb ik nog niet getest, wel een V60/G12M mix. Klonk geweldig.
Mijn top 3 cabs voor 6505:

- G12H30 + greenbacks (combinatie) :o
- Greenbacks of greenbacks + V60 (combinatie) (het ene klinkt ZOOOOO zalig voor '80s metal, het andere is wat gematigder van klank, maar heeft wel meer bottom end)
- V30 of eminence Legend (best te pruimen, maar klonk nogal gewoontjes en niet zo gedefinieerd)

Ik zou hem wel eens willen testen met de speciale EVH speakers...

Verder wil ik je graag de leukste (voor mij althans) setting meegeven die ik met mijn soloist + G12M cab gebruik:
EQ: low 6, mid 8-9, high 3
gain (second channel): 3 (clean boost voor solo's)
Volume: 2-3
resonance: 8
presence: 2-3

Moet je eens uittesten. Zeker live erg goede setting!
Ik heb zoveel meer treble en presence erin(lees, bijna voluit). Anders klinkt het verschrikkelijk dof en doods. Heb nu V60 speakers in een Marshall Valvestate cab hangen. Ben ik ook niet erg tevreden over. Volgende week vrijdag ga ik zelf een cab maken. en dan die V60 erin hangen, kijken hoe dat klinkt. Anders ga ik echt wat goeds kopen.

Tho
14 november 2008, 10:06
Tof! Vooral het ejaculaat benm ik erg blij mee, hehe. Ben zeker benieuwd naar jullie band. Hebben jullie nu al muziek online?

Yep, maar dat zijn live opnames van een jaar terug. We zijn sterk verbetert dus dit gaat wel een knaller worden ;)

www.myspace.com/baneblademusic

LP_CL
15 november 2008, 11:43
Ik heb zoveel meer treble en presence erin(lees, bijna voluit). Anders klinkt het verschrikkelijk dof en doods. Heb nu V60 speakers in een Marshall Valvestate cab hangen. Ben ik ook niet erg tevreden over. Volgende week vrijdag ga ik zelf een cab maken. en dan die V60 erin hangen, kijken hoe dat klinkt. Anders ga ik echt wat goeds kopen.

Ik heb al ondervonden dat als je teveel treble en presence gebruikt, dat die gewoon onder je door blazen (dus dat jij als gitarist er niet veel last van hebt), en erg pijnlijk zijn voor het publiek. Doe eens een test, en ga op de grond op een meter of 3-4 van je cab zitten en speel dan. Heel ander geluid!
Ten tweede heb ik G12M (greenback) speakers, en jij V60's. Die V60's klinken sowieso al doffer dan de greenbacks.

Jimwoud
15 november 2008, 12:34
Ik heb al ondervonden dat als je teveel treble en presence gebruikt, dat die gewoon onder je door blazen (dus dat jij als gitarist er niet veel last van hebt), en erg pijnlijk zijn voor het publiek. Doe eens een test, en ga op de grond op een meter of 3-4 van je cab zitten en speel dan. Heel ander geluid!
Ten tweede heb ik G12M (greenback) speakers, en jij V60's. Die V60's klinken sowieso al doffer dan de greenbacks.
Daar heb je gelijk in ja. Ga er denk ik maar eens 2 beamblockers in hangen.

Tho
19 november 2008, 18:08
Nou dat ding mag nu wel eens aankomen. Hij is vorige week donderdag verzonden

Negative K3 fan
19 november 2008, 18:26
6505s rocken, ik ga er ooit nog zo één halen

Soulflyhigh
19 november 2008, 18:53
Nou dat ding mag nu wel eens aankomen. Hij is vorige week donderdag verzonden
Dat wordt inderdaad wel eens tijd. Als hij er maar voor volgende week woensdag is :)

AART
19 november 2008, 19:08
6505s rocken, ik ga er ooit nog zo één halen

Jij had toch ooit een 5150 combo waar je jazz clipjes van postte? Ooit in een ver verleden, diep in de forumkrochten?

Of verwar ik je nu met Barret Wallace, Schaap/Shakeel of zo'n andere rare geit?

Joey Handsome
19 november 2008, 20:19
Tho, die andere gitarist heeft toch ook al zo'n 6505/5150 geval? Is dat niet irritant, twee dezelfde bakken in één band?

casper innosence
19 november 2008, 20:29
Tho, die andere gitarist heeft toch ook al zo'n 6505/5150 geval? Is dat niet irritant, twee dezelfde bakken in één band?

In sommige stijlen vinden ze dat juist n voordeel.

Steven Otto
19 november 2008, 21:28
Tho, die andere gitarist heeft toch ook al zo'n 6505/5150 geval? Is dat niet irritant, twee dezelfde bakken in één band?
Dat vroeg ik me eerst ook af.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109824
in een van de laatste 15 posts van de thread staat de uitleg ;)

Joey Handsome
19 november 2008, 21:34
Oké bedankt voor de uitleg.

Tho
20 november 2008, 01:25
Ja klopt (de andere gitarist is Soulflyhigh van ons forum trouwens, die hier regelmatig post)

dit was m'n uitleg:

yep, maar ik suggereer ook niet dat de amps verschillen he.. het verschil zou zitten in: Jeroen: Mahonie body + passief EMG 7snaar element
Thomas: Alder body + actief SD Blackout element

Daarnaast geven we beide de voorkeur aan verschillende settings, dus ik denk dat je een hele leuke brei krijgt, die toch niet te veel verschilt. Ik verwacht dat het prachtig samen gaat met een subtiel verschil, maar toch duidelijk herkenbaar.

Geoffrey
20 november 2008, 17:31
Inderdaad..
In de band waar ik in speel hebben we een 6505 en een 5150.
Andere settings, andere gitaren en andere elementen.

Je hebt een samenpassend en toch andere sound.

Tho
21 november 2008, 16:25
nou, hij's binnen, en het leeft!!! Ik ben blij :D

Volgende week een nieuw topic over de verhouding met een SD Blackout, en hoe de ISP Decimator hem in toom houdt.

almarvk
21 november 2008, 17:36
Op verzoek van TS gaat deze dicht.