PDA

View Full Version : wat denken jullie?



Rock&Roll
6 maart 2003, 14:57
hallo, ik ben geen beginner op gitaar, maar heb wel een beginnersvraag...
Ik speel op een ax1500g door een fender blues deville. dit is mijn probleem: in de distortion-settings heb ik op hoog volume (luid genoeg om boven drums uit te komen) steeds een nogal schel geluid, te treble-ig.
hoe kan ik dit oplossen, ik heb een equalizer voor bas mids en treble op beide toestellen. ik zou graag een warmere klank hebben maar nog steeds een deftige scheurklank ook. zoiets als slash in always on the run...kan iemand mij raad geven?

hoofd
6 maart 2003, 14:59
Als de treble iets teveel is, draai je 'm toch terug? Of is dat gek doen? :wink:

Bluppie
7 maart 2003, 00:57
in je mid zit vaag ook nog veel hoog, ik verkeek me hier in het begin vaak op :smile:

Butcher
7 maart 2003, 01:02
Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde versterker. Na een maand of twee kutten kwam ik erachter dat het de speaker was. Die Eminence speaker zijn brak. Ik heb er een 12" Celestion Greenback ingezet, probleem verholpen.

Rock&Roll
7 maart 2003, 10:49
Zonder apparatuur ertussen klinkt die deville nochtans heel warm...

Ic3gl0vE
7 maart 2003, 22:48
kan die deville met een boosterpedaaltje niet scheuren dan? En er zitten waarschijnlijk ook tone en volume knoppen op je gitaar, die zijn nuttig

sash
7 maart 2003, 23:12
Digitaal spul werkt naar mijn mening niet lekker met buizenbakken. Als ik jou was zou ik overstappen naar losse scheurpedaaltjes en dan een multi effect voor alleen de effecten (mocht je die gebruiken). Zodat het signaal zo puur mogelijk je versterker in komt.