PDA

View Full Version : Warfedale's op bas?



Bernardduur
29 oktober 2008, 11:37
Hey allen!

Ik merk over het algemeen dat mensen hun Warfedale speakers uit hun Vox versterkers niet zo lekker vinden klinken en ze dan ook snel vervangen door betere, andere versies. Maar heeft iemand ze wel eens gehoord met bas?

Het zit namelijk zo, ik krijg er twee via via en wil mn 4x12 (met een allegaartje aan speakers) vervangen met deze jongens. Dit meer omdat het allegaartje aan speakers echt een allegaartje is van nietszeggende speakers.

Ik speel vrij laag wattage amps op bas (Ampeg V4 is max) dus met 30W per stuk zouden ze het wel moeten trekken. Tweede idee is om 2 te combineren met 2 Eminence 12" bass speakers maar dat is nu effe alleen een idee.

Mitch
29 oktober 2008, 11:46
Kutgeluid: het is een keuze :D
Geen idee, maar het gebrekkige, stugge hoog zal misschien minder hinderlijk zijn bij bas, zeker als je van een niet al te moderne bas sound houdt.

Lexvandoef
29 oktober 2008, 11:51
plus dat ik de cleane sound van barfdales beter te pruimen vindt dan wanneer je er met overdrive over gaat spelen, en bas speel je vaak clean toch?

Bernardduur
29 oktober 2008, 11:56
plus dat ik de cleane sound van barfdales beter te pruimen vindt dan wanneer je er met overdrive over gaat spelen, en bas speel je vaak clean toch?

Hmmmm, ik niet zo heel erg..........
maar 75% van de tijd wel :)