PDA

View Full Version : halsondersteuning



Muzieknono
29 oktober 2008, 09:18
Hallo beste mensen, ik ben op zoek naar een ondersteuningsblok voor de hals van mijn gitaar, voor als ik bijv. snaren moet wisselen o.i.d. bestaat zoiets in de handel of is dit eenvoudig zelf te maken en zo ja, wat zijn dan de afmetingen.
Mvgr Dirk Jan :metal:

Hedge
29 oktober 2008, 09:23
Kijk even op deze site, lijkt me een prachtig ding.

http://www.stewmac.com/shop/Tools/Special_tools_for:_Cleaning,_maintenance/Rock-n-Roller_Neck_Rests.html

Zelf maken moet ook prima te doen zijn, maar kost wel aardig wat tijd denk ik.

Muzieknono
29 oktober 2008, 10:29
Thnks :metal:

gengar
29 oktober 2008, 11:50
gewoon bij de muziekzaak, hebben ze plastic inklapbare steuntjes voor een paar euro.

Soronil
29 oktober 2008, 15:17
Die van stewmac ziet er vrij simpel uit om zelf te maken. Ga ik binnenkort proberen, ziet er verschrikkelijk handig uit :p

wiegersma
29 oktober 2008, 17:00
gewoon een paar boekjes eronder

wietse
29 oktober 2008, 18:12
huh??
hals ondersteunen als je snaren vervangt? waarom?
ik leg hem altijd op m'n schoot als ik ergens nieuwe snaren op zet, nergens voor nodig om de hals te ondersteunen.

aaronstonebeat
29 oktober 2008, 18:32
Doe ik ook; alleen maar een stoel nodig om op te zitten.

Madcow
29 oktober 2008, 21:54
Ik leg hem tussen me benen. dus met de kop naarboven. (aangezien ik weleens 2x moet kijken voor die ultime instant locking besnaring)

gengar
30 oktober 2008, 11:29
snaren vervangen kun je naakt ondersteboven in een boom hangend ook wel doen. Dat is echter niet het punt denk ik. Als je aan een gitaarnek wilt werken, snaren vervangen, toets onderhanden nemen als je er toch al mee bezig bent, etc, dan is het fijn dat de gitaar op werkhoogte ligt met een halsondersteuning. Daarom is het goed om daarvoor iets te kopen of te maken.