PDA

View Full Version : Opzoek naar scherpte



IIoWoII
28 oktober 2008, 22:25
Ik heb nu een Epiphone Les Paul Standard, maar nu ben ik op zoek naar een scherpere gitaar die (classic)rock/ (old-school)metal, met de epiphone komen somigge songs er gewoon niet zo uit zoals ik het wil.

Het liefste iets specials, niet iets dat iedereen heeft.
En ik vind een Jackson headstock erg mooi.
Als ie humbuckers heeft dan wel graag gesloten zoals op de EMG's.

-alvast bedankt :D

EDIT: Niet te duur aub, geen gibson/ fender duur graag

CardioClash
28 oktober 2008, 22:37
Als je de Jackson headstock mooi vindt, raad ik je aan om daar eens naar te kijken ;) Op zich namelijk helemaal geen slechte gitaren, perfect voor metal.

Je zou natuurlijk ook andere elementen in je epi kunnen zetten.

snaarplukker
28 oktober 2008, 22:41
Misschien is een Ibanez SA120EX iets voor je. 2 hummbuckers met afdekplaat en 5 standen switch. Veelzijdig in geluid. Prijs rond de € 240,--.

Cees

Arvoitus
28 oktober 2008, 23:02
Probeer een Charvel Model 4/6 te zoeken. De Model 4 komt regelmatig voor 200/400 euro op marktplaats/gitaarmarkt/etc.

Heeft gesloten elementen, uitstekend voor rock en metal + een jackson/charvel headstock.
Alles wat je wilt!

pannekoek
28 oktober 2008, 23:42
gooi een setje seymour duncan blackout pickups in je gitaar! voila, 200 euro en je bent klaar!

DeiDRagonas
29 oktober 2008, 00:17
Blabla bla blablabla

Bla bla...


R

Kellet
29 oktober 2008, 00:33
gooi een setje seymour duncan blackout pickups in je gitaar! voila, 200 euro en je bent klaar!

Mee eens. Setje nieuwe stevige pickups and je Epi LP is een metalbeest.

Duncan Blackouts zijn een goeie keuze.
Aangezien je oldschool metal zegt, kijk ook naar de DiMarzio Super Distortion!

IIoWoII
29 oktober 2008, 11:17
Ik wil ook nog steets het minder scherpe spelen met me LP zonder dat ik ze(hums) deheletijd hoef te wisselen

toon-
29 oktober 2008, 12:07
Ik wil ook nog steets het minder scherpe spelen met me LP zonder dat ik ze(hums) deheletijd hoef te wisselen

Ga dan voor een middenweg, Seymour Duncan JB ofzo.

IIoWoII
29 oktober 2008, 12:16
Hoe zit het met de futura FX, EX?
Het enige verschil dat ik zie is geschroefd/ gelijmde nek...
Zijn die wat?

hesse
29 oktober 2008, 12:28
Schechters zijn echt cheap als je een winkel vindt die in die gitaren handelt. Ze scheuren ook lekker en ze zijn niet zo veel gezien. Als je een andere scheurbak wilt die niemand heeft (maar oetlelijk is): Parker.

Man in Black
29 oktober 2008, 13:00
Misschien zoek je het aan de verkeerde kant... bij mijn weten maakt je versterker ook een heel deel van je geluid:satisfie:
Over welke amp speel je?