PDA

View Full Version : Dr z Carmen GHia



max2
28 oktober 2008, 20:42
Hey

Ik zt te denken om deze amp te kopen, maar vroeg me af of er mensen zijn met de ervaring van deze verstekers?
Hoor graag.
Gr max

Jimwoud
28 oktober 2008, 20:47
Hey

Ik zt te denken om deze amp te kopen, maar vroeg me af of er mensen zijn met de ervaring van deze verstekers?
Hoor graag.
Gr max

Leuk, een volkswagen versterker.

Mitch
28 oktober 2008, 20:51
Ik weet niet of deze link nu werkt http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2428668
Zo niet, moet je even naar Zoek binnen dit forum, zoekopdracht moet zijn Dr.Z* Vergeet het sterretje niet, anders is de zoekterm te kort!
Er zijn niet zoveel mensen met ervaring met deze amps, ze zijn vooral voor de Amerikaanse markt, dar zijn ze relatief goedkoop, hier waren ze relatief duur en slecht verkrijgbaar.
Duur en slecht verkrijgbaar klinkt natuurlijk al gauw aantrekkelijk voor een gitarist :D

Pepe
28 oktober 2008, 20:59
Ik ken de maz maar ik hoor eigenlijk dat geluid min of meer altijd wel weer terug in andere doctors, dat high toned fender meets a pissed vox geluidje bedoel ik dan.
Waarom een Ghia?

max2
28 oktober 2008, 21:15
Ik ken de maz maar ik hoor eigenlijk dat geluid min of meer altijd wel weer terug in andere doctors, dat high toned fender meets a pissed vox geluidje bedoel ik dan.
Waarom een Ghia?

Hey.

Ik heb de Ghia nu een paar keer gehoort en ben er egt weg van zulk mooi en warm geluid, lkkr voor de blues en heeft meer dan een fender.
Die route 66 alst het goed is lijkt me ook leuk.
Waar zijn ze te krijgen in nl of moet ik dan egt naar belgie of duistland?
hoor wel.
gr max

Pepe
29 oktober 2008, 00:19
In duitsland zit pro music of zoiets maar ebay is ook een optie he, een maz heb je voor 800 euro, een Ghia rond de 12 schat ik.

Dosmanos
29 oktober 2008, 00:19
Wat is er toch Goddomme met het gebruik van de nederlandse taal aan de hand... Ik word gek langzamerhand.. Ik snap wel dat het turbo moet, maar soms ontgaat me de inhoud inmiddels en dat kan ook niet de bedoeling wezen.. toch?

Hoe dan ook: Dr Z Ghia prima spul. Boutique. Beter dan elke reïssue Fender versterker. Meer driedimensionaal en lekkerder response. Zoals altijd: uitproberen...

Bruvtilov
29 oktober 2008, 00:28
Wat is er toch Goddomme met het gebruik van de nederlandse taal aan de hand... Ik word gek langzamerhand.. Ik snap wel dat het turbo moet, maar soms ontgaat me de inhoud inmiddels en dat kan ook niet de bedoeling wezen.. toch?

Hoe dan ook: Dr Z Ghia prima spul. Boutique. Beter dan elke reïssue Fender versterker. Meer driedimensionaal en lekkerder response. Zoals altijd: uitproberen...

"high toned fender meets a pissed vox geluidje"? Correct Nederlands hoor!

Eko
29 oktober 2008, 07:55
Via de site van Dr. Z kun je de dealers vinden. Inderdaad naar Begie of naar Duitsland. Ik zou van te voren even kijken ( en mailen ) wie wat op voorraad heeft staan. Pro Music heeft regelmatig zaken op voorraad staan in gave kleuren. Zelf heb ik nog een Maz Jr. op de verlanglijst staan. Het liefst met reverb en 2 x 10inch in rood tolex.
Ik vind de sound van Buddy Witthington bij John Mayall helemaal te gek. Alleen een goede strat , een kabel en een amp met weergaloze klasse.
Uiteraard is het rijden naar Nuerenberg niet iets wat iedereen even doet. Ik moet zowieso naar Nuerenberg voor m`n werk in mei ,dus dikke kans dat dan op de terugweg een Dr. Z mee gaat.

max2
29 oktober 2008, 08:55
Hey

Welke amp heeft buddy winingthon dan van dr z?
Wat dat ding klink dus ook gewoon super.
Hoorwel.
bedank all voor de reacties.
gr max

Eko
29 oktober 2008, 17:27
Maz 38. Hij staat ook gewoon op de site bij Dr. Z amps. Daar staan ook soundtracks met diverse amps i.c.m. diverse afstellingen en instrumenten. Ook op de jijbuis natuurlijk.
Ik vind het het merk met de mooiste combinatie van helder sprankelend clean tot een crunch zoals ik wil horen bij blues. Alles op 1 amp met maar 1 kanaal. Een combo met 2 x10 inch of een speciale 12 inch.