PDA

View Full Version : Volgens jullie de beste beginnersgitaar



Malystrix
6 maart 2003, 13:08
Ik heb al een topic gemaakt, welke gitaar ik het beste zou kunnen kopen, nu ik net wil gaan beginnen met spelen.

Alleen nu krijg ik meer van: die is goed, maar die ook, en die eigenlijk ook wel.

Nu zou ik graag willen weten wat volgens jullie de beste beginnersgitaar is, dat hoeft niet perse de gitaar te zijn die jullie als eerste hebben gekocht, maar vaak wel.

Greetz Malystrix

Neals
6 maart 2003, 13:18
- Ibanez Jem 90th Aniversity
- GIbson Les Paul Custom Shop
- Fender American Tele Custom Shop
- PRS Dragon
- ESP Kirk Hammett

Keuze genoeg lijkt mij

lupoloco
6 maart 2003, 13:20
vooral die prs dragon, te gekke beginnersgitaar

guitarmusicman
6 maart 2003, 13:29
Nee even serieus...ik zou een squier strat kopen als je een beginner bent..leuke gitaar en zeker niet te duur lijkt mij. Je kan het zelfs als pakketje kopen met versterker erbij. Vast geen slechte keuze als eerste gitaar. Ga daar maar eens een keer naar kijken

Malystrix
6 maart 2003, 13:34
hier ben ik zover uitgekomen, weten julie misschien of dit wel goeie gitaren zijn?


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=6582

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=7194

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=6683





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Malystrix op 2003-03-06 13:35 ]</font>

lupoloco
6 maart 2003, 13:42
loop gewoon een gitaarwinkel binnen en vraag daar of ze je kunnen helpen, probeer goedkope squiers te vermijden...

bachus
6 maart 2003, 14:25
Mij werd in een gitaarshop de volgende gitaren aangeraden:

Epiphone (weet model niet meer :| ) a 560 euro
Epiphone Les Pauls a 695 euro


las alleen hier dat niet iedereen zo tevreden is over epiphone

Droffie
6 maart 2003, 14:30
Vind ik al geen beginnersplankie meer in die prijsklasse.
Je hebt inderdaad van die starterpakketjes met versterkertje erbij.
Lijkt mij prima om mee te beginnen..

skabouter
6 maart 2003, 14:38
veeeeeel te duur voor een beginners ding. voor dat geld heb je 2e hands een ding waar niet beginners ook erg blij mee zouden zijn.
van die immitatie strats, dat vind ik wel aardige beginners. van samick/squier/fernandes oid. helemaal 2e hands, als je er 1 kan vinden. kost nauwelijks iets dan.

maar ik versta dan onder beginners gitaar een hele goedkope dus ! Een gibson LP Standard kan ook een goede beginners gitaar zijn. ik kan me voorstellen dat mensen met een goede baan die net beginnen er gewoon zo 1 kopen. en als ze het na een jaar alweer gezien hebben ?

GEwoon verkopen die boel, dure gitaren zijn altijd waardevast !

bachus
6 maart 2003, 14:47
Op 2003-03-06 14:38, schreef skabouter:
veeeeeel te duur voor een beginners ding. voor dat geld heb je 2e hands een ding waar niet beginners ook erg blij mee zouden zijn.
van die immitatie strats, dat vind ik wel aardige beginners

Die gitaren waren mij door de winkel aangeraden, ik ga natuurlijk wel naar meer winkels als 1. Die epiphone waarvan ik het model niet meer weet hield wel erg lekker vast iig.

Sta ook open voor suggesties over goede 2de hands uiteraard maar het liefst koop ik em in een winkel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bachus op 2003-03-06 14:48 ]</font>

Negative K3 fan
6 maart 2003, 15:32
2e hands fender mexicaan fat strat

2e hands epi standard

2e hands fat squier


omdat een single coil in dee brug bout klinkt :smile:

sash
6 maart 2003, 15:46
Ligt maar net aan wat je speelstijl is. Ik gebruik verschrikkelijk vaak m'n brug pickup en dat klinkt gewoon fantastisch.
Er zijn natuurlijk wel gasten die alles weten te verzieken door of met een verschrikkelijke sound of niet weten om te gaan met een brug pickup.

Malystrix
6 maart 2003, 15:55
Ik ben in een muziekwinkel gelopen, en daar vroeg ik of ze een gitaar hadden niet te duur, en een beetje RATM-stijl.
Ze hadden een CORT voor 175 euro. Ze zeiden dat dat een goeie beginnersgitaar was....

ojah, 't was dacht ik niet een tweedehandse....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Malystrix op 2003-03-06 15:55 ]</font>

Shay
6 maart 2003, 16:02
Cort vind ik er cool uitzien voor weinig euro's heb er niet op gespeeld maar als je search gebruikt dan zie je dat mensen er best enthousiast over zijn. Ik zelf had als eerste gitaar een Prince en dat was 3 x niks. Nu heb ik o.a. een beginnersgitaar die ik gebruik voor ragpartijen waar ie erg goed in is en dat is de Ibanez RX40, nu heb je de GRX40. Klinkt en speelt zeer ok voor 160 euro..

Negative K3 fan
6 maart 2003, 17:52
Op 2003-03-06 15:46, schreef sash:
Ligt maar net aan wat je speelstijl is. Ik gebruik verschrikkelijk vaak m'n brug pickup en dat klinkt gewoon fantastisch.
Er zijn natuurlijk wel gasten die alles weten te verzieken door of met een verschrikkelijke sound of niet weten om te gaan met een brug pickup.


Maar jij hebt er van die p90s in zitten, dat klinkt al wat voller, ik kan absoluut niet tegen het dunne en schelle strat brug geluid met distortion. Clean klinkt het wel heel mooi (dat doen single coils over het algemeen beter dan humbuckers IMO).

Electrical Storm
6 maart 2003, 18:10
Als je begint is een humbucker in ieder geval fijn omdat je er niet bepaalde stukken voor hoeft te laten liggen; in principe kun je met een Fat Strat veel meer verschillende stijlen spelen. Als je met een SC in de brug zit en deze klinkt erg slecht bij 1/3e van je muzieksmaak (stevig scheurwerk bv.) leer je minder snel goed spelen omdat je een selctie maakt en raak je je motivatie misschien ook een beetje kwijt. Als je een vergevorderde gitarist bent weet je lijkt mij al stukken beter welk geluid je precies wilt: single coil of humbucker. Je kunt dan eventueel een keuze maken bij je volgende gitaar tussen een gitaar met twee hums of een gitaar met drie SC's... Een Fat Strat combineert dus een beetje het beste van alles...

telecastermaster
6 maart 2003, 18:53
Deze:

http://www.geocities.com/chlmusic/headless.html

Stefan16384
6 maart 2003, 23:24
Ibanez SA160QM, is nog mooi ook....

En ook Cort maak hele leuke gitaartjes voor niet al te veel geld...

Neals
7 maart 2003, 10:49
Die QM speelt alleen leuk als je wat slagritmes doet... zodra je met solo's begint dan speelt het al weer voor geen metr.

Malystrix
8 maart 2003, 20:13
Ik heb een stagg S300-GBK voor 125 euro gevonden...Zou die goed voor een beginner zijn?

Wilson
8 maart 2003, 22:01
"Deze:

http://www.geocities.com/chlmusic/headless.html"

NEEE geen hohner, dat is echt heel erg slecht,een vriend van mij heeft een hohner, dat is echt een verschrikkelijke gitaar!

een goede beginnersgitaar met een klein budget (100 -200euro)is een bijvoorbeeld een squier of een andere goedkope stratocaster kopie (bijv cort os samick)

met iets groter budget (300 - 500euro) is een epiphone les paul,of ander model, of en mexicaanse fender, wel allebei 2e hands dan,een goede optie. een niet al te dure ibanz kan ook. Hangt er een beetje vanaf wat je wilt spelen. Ik heb zelf een epiphone les paul en ik ben er wel zeer tevreden mee.

Ic3gl0vE
8 maart 2003, 22:43
als je een ibanez zou willen kopen, neem geen RG270.
Neem ook géén Samick gitaar!
Die stagg voor 125 euro lijkt me geen slechte keuze. Probeer altijd nog wat van de prijs af te krijgen :smile:

bullet
9 maart 2003, 08:39
http://www.markplaats.nl
aangeboden: Yamaha 121D elektrische gitaar
Prijs: €100,=
Beschrijving: Elektrische gitaar Yamaha 121D. In goede staat.(wel gebruikssporen) 2X dubbelspoel en 1X enkelspoelelement. Kleur is "natural satin" oftewel houtkleur.
Foto: Geen foto beschikbaar
Naam: Stefan Martijn
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoonnummer: -
Woonplaats: Groningen
Provincie: Groningen
Plaatsings datum en tijd: 08-03-2003, 21:44:48
Aantal maal gezien: 37



Aangeboden: Hohner Les Paul, Arbor Series, zwart.
Prijs: 125,00
Beschrijving: Aangeboden zeldzame Hohner Les Paul, van de Arbor Series.
Twee humbuckers 2 volume en 2 toonregelaars.
Drie standen schakelaar.
Ik heb geen idee van de waarde van de gitaar, maar ik verkoop hem als een lekker klinkende en spelend instrument.
Mijn vraagprijs is hij zeker waard!
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Mr
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoonnummer: -
Woonplaats: Rijnsburg
Provincie: Zuid-Holland
Plaatsings datum en tijd: 08-03-2003, 19:44:06
Aantal maal gezien: 133


Aangeboden: Electr. Gitaar- Fender imitatie
Prijs: 195 euro
Beschrijving: Electr.Gitaar Model Fender Stratocaster `57
met Rosewoodneck(gelakt).luxe uitvoering
met 3 elementen 5 standenschakelaar/Tremolo,DÀddario Snaren,
Gold-Hardware en Supermooie Sunburstflame Body.
Compleet met Snoer en Draagriem.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Wim
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoonnummer: 06 51 653 153
Woonplaats: Rijswijk
Provincie: Zuid-Holland
Plaatsings datum en tijd: 07-03-2003, 21:29:19
Aantal maal gezien: 202

Aangeboden: Fender Squier stratocaster gitaren NIEUW!
Prijs: 159 euro
Beschrijving: Nieuwe gitaren in zwart, rood, blauw of ivoor
We hebben er nog 8 dus wees er snel bij.
Website: http://www.soundworld.nl
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Soundworld
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoonnummer: 0341-564144
Woonplaats: Putten
Provincie: Gelderland
Plaatsings datum en tijd: 05-03-2003, 13:56:00
Aantal maal gezien: 678

Aangeboden: Electrische gitaar 4 maanden oud!
Prijs: min. 150 Euro
Beschrijving: Electrische gitaar van het merk CORT
gebruikt.. 4 maanden
verkoop wegens: gitaarspelen bleek niet mn roeping en daarom wil ik mn gitaar
verkopen omdat er toch niet op gespeeld wordt.

Wat zijn de extra's
gitaarhoes
gitaarstandaard
versterker
leren gitaar band

leonverroen@hotmail.com
(LIJKT MIJ DE MOEITE ALS JE FOTOS ZIET)

Aangeboden: Ibanez rg (intensief gebruikt)
Prijs: 110 euro
Beschrijving: Ibanez RG serie
Intensief gebruikt electrisch gitaar, hij doet het gewoon prima.

*Heeft een humbucker achterste element.
Andere twee zijn eruitgehaald.

*Dubbel-Lock Tremelo. [Floyd Rose TRS-101]

Zilverkleurig met zwarte slagplaat.
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: stefan kemp
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoonnummer: -
Woonplaats: soest
Provincie: Utrecht
Plaatsings datum en tijd: 05-03-2003, 15:32:07
Aantal maal gezien: 582

enzo voort zeg op markplaats.nl hebben ze er veel

bullet
9 maart 2003, 08:50
let op
deze ziet er ook goed uit
Aangeboden: Toffe el.gitaar (incl. verst.+koffer+dist.ped.)
Prijs: €100
Beschrijving: Een witte scheurende BC Rich el.gitaar met vette humbucker en twee single coils.
Floyd Rose tremelo voor het betere rock/metal scheurwerk.
Zwarte hardware. Jumbo frets. Lekkere hals.

Prima gitaar dus.

LET OP: IN EEN KOOP: LET OP: IN EEN KOOP:

Ik doe mijn koffer (=€75 zgan) en mijn oefenversterker (=€25) en BOSS DS1 distortion (=€50) erbij. Dus deze toffe gitaar kost je eigenlijk maar €100. Er zit een nieuwe (goeie) 5 standen schakelaar op en een nieuwe (goeie) potmeter in.

Eigenlijk ben ik gek. Twee weken geleden adverteerde ik nog voor €275, nu mag je het gehele pakket voor €250 inladen.
Groeten Stefan

frontman
9 maart 2003, 10:55
van de drie zou ik voor die richwood tele gaan, ik heb zelf een squier gehad was waardeloos na een maand verkocht

xystus
9 maart 2003, 12:57
Ibanez RG

@lex
9 maart 2003, 23:59
squier strat..

Timmer
10 maart 2003, 08:52
Op 2003-03-07 10:49, schreef Neals:
Die QM speelt alleen leuk als je wat slagritmes doet... zodra je met solo's begint dan speelt het al weer voor geen metr.


Wattiss het probleem er dan mee, slechte elementen of onstemt ie snel of wat? Vind ik wel interessant om te weten aangezien ik nog steeds niet gekozen heb waar ik op verder ga spelen.

In ieder geval GEEN samick, ik heb er een en het is een ergerlijk ding, compleet ruk. Alleen als je hem gratis kan krijgen is het denk ik interessant.

Als ik een nieuwe heb gaat die van mij iig voor niks de deur uit, want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om er geld voor te vragen :smile: Of me broertje wil hem misschien wel hebben nou ja ik zie wel

King_Nothing
16 maart 2003, 17:41
Op 2003-03-06 13:18, schreef Neals:
- Ibanez Jem 90th Aniversity
- GIbson Les Paul Custom Shop
- Fender American Tele Custom Shop
- PRS Dragon
- ESP Kirk Hammett

Keuze genoeg lijkt mij


voor deze gitaren heb je wel een aardig budget over. de ltd versies van kirk hammet zijn altijd nog 650 dollar en een gewone meer dan 1000 dollar

King_Nothing
16 maart 2003, 17:45
k ben zelf ook voor een beginnersset aan het kijken, maar mij is aangeraden een goedkope 10 watt versterker en een iets beter gitaar te kopen. daarbij denkende aan een ibanez en b.v. een marshall 10 watt.

een squier beginnerspack kost 315 euro en een 10 watt marshall 100,- met daarbij een gitaar van 300,- is wel iets duurde maar schijnt wel beter te weze

nyc-kid
16 maart 2003, 22:26
Probeer een Ibanez blazer custom op de kop te tikken (rond de 350 euro denk ik, heelrijke gitaar), ik ben er ook op begonnen

Anders Destium
16 maart 2003, 23:42
Op 2003-03-16 17:41, schreef King_Nothing:


Op 2003-03-06 13:18, schreef Neals:
- Ibanez Jem 90th Aniversity
- GIbson Les Paul Custom Shop
- Fender American Tele Custom Shop
- PRS Dragon
- ESP Kirk Hammett

Keuze genoeg lijkt mij


voor deze gitaren heb je wel een aardig budget over. de ltd versies van kirk hammet zijn altijd nog 650 dollar en een gewone meer dan 1000 dollar


Since I see you're not familiar with sarcasm let me put it this way: ELKE GITAAR VOLDOET ALS JE BEGINT OMDAT JE MEESTAL VOOR GEEN KONT KAN SPELEN

episua
17 maart 2003, 00:18
Moet je eens op feedback.nl kijken.
Daar hebben ze wel epiphone beginners setjes voor 269,- (289,)euro of zo.
Dan kan je kiezen tussen een les paul of een sg special + een versterkertje enzo.

vulvasonic
17 maart 2003, 00:21
Er bestaan geen beginnersgitaren. Je hebt gitaren en je hebt brandhout. Wat niet wilt zeggen dat je voor weinig geld geen goede gitaar zou kunnen kopen.

7th heaven
17 maart 2003, 13:52
gitaar met een vaste brug gesloten olie bad mechanieken en in ieder geval 1 humb een yamaha of zoiets

Maiden Michiel
17 maart 2003, 15:27
Een Jackson Performer of Professional. Er is bijna geen betere gitaar voor rond de 400 euro te vinden. Veel mogelijkheden, superfijn bespeelbaar.

Izegrim
17 maart 2003, 15:37
koop gewoon een kutgitaar €50 en kijk eerst of je het leuk vind. Ondertussen ga je sparen en tegen de tijd dat je ook wat hebt leren spelen kun je van hetgeen je gespaard hebt + wat je uitgespaard hebt om een goede beginnersgitaar te kopen een goede intermediategitaar kopen. Ik begon op een redelijke beginnersgitaar, maar als je een en ander leert weet je niet hoe snel je er weer vanaf moet.

Dit is een subjectieve tip die afwijkt van de rest ja, maar je kunt er je voordeel mee doen.

FireBlade
17 maart 2003, 16:35
Ik heb zelf de Yamaha Pacifica 112X... koste me 259, heerlijk gitaartje..
2x SC en 1xHB

succes ermee

King_Nothing
18 maart 2003, 16:47
[/quote]
Since I see you're not familiar with sarcasm let me put it this way: ELKE GITAAR VOLDOET ALS JE BEGINT OMDAT JE MEESTAL VOOR GEEN KONT KAN SPELEN
[/quote]

das zeker waar

larkingandy
15 oktober 2010, 14:00
slechtste gitaar ooit klinkt voor geen meter. koop dan een samick of zo. die klinkt een stuk beter. als je m dan toch wilt kopen 50 euro max

ben79
15 oktober 2010, 14:06
gewoon een mooie fender strat mex
speelt super, klinkt super, kost weinig, zeker 2e hands te vinden en heeft een redelijke doorverkoopwaarde in tegenstelling tot de meeste gitaren van dezelfde prijsklasse.
ik heb er eentje gehad en verkocht wegens teveel gitaren en heb er nog spijt van, ook al heb ik gitaren van een prijsklasse x4, de strat vind ik nog steeds een van de gitaren waar ik heel erg graag op speel.

Maleco
15 oktober 2010, 14:26
Het topic is 7 jaar oud he..:makeup:

beruk
15 oktober 2010, 14:34
Ja, maar toch!:seriousf:
Neverending story:cheerup::cheerup::cheerup:
Een van de bestaansrechten van dit forum?:rockon:

Basseytje
15 oktober 2010, 14:38
zou er nog iets van hem terecht zijn gekomen? hij heeft al sinds 1970 geen activiteit meer op het forum:seriousf:

mikeyaxeman
15 oktober 2010, 15:39
Dude hoe krijg je het voor elkaar! :seriousf:
Je hebt het uit de diepste krochten van het forum opgevist en dan heb je het toch wel in de gaten dat dit topic al zo oud is?... :chicken:.

macwilliams
15 oktober 2010, 15:49
Maar er zijn ook genoeg recente topics over beginners gitaren. Nu heeft iemand tenminste de zoekfunktie gebruikt en een leuk topic afgestoft. Misschien wel de eerste "welke is" topic??

rpl
15 oktober 2010, 15:52
Is dit nou een 'relic' topic :D

Basileia
15 oktober 2010, 16:02
Is dit nou een 'relic' topic :D

Neuh, dit is vintage ;)

nickofzo
15 oktober 2010, 16:17
zou er nog iets van hem terecht zijn gekomen? hij heeft al sinds 1970 geen activiteit meer op het forum:seriousf:

hij kan tijdreizen ;) hij verstuurd berichten vanuit 2003.. en zijn laatste activiteit is inderdaad in 1970

maartoch .. vind wel vreemd dat die foutjes vaker te zien zijn op gitaarnet :S

ehm @ topicstarter uit de toekomst:
koop een gibson les paul studio robot re-issue..

edit: als je naar de laatste pagina van het subforum bladerd zijn er meerdere topics gestart zelfs in 1970.. over gibson dildo's enzo

rpl
15 oktober 2010, 16:54
Neuh, dit is vintage ;)

Aaaaagh jaja :seriousf:

MeneerJoost
15 oktober 2010, 18:53
Volgens mij was er een Yamaha ..... pakket (Stratocaster model) bij de Liddle te koop waar de meeste reacties toch niet echt verkeerd over waren
Eurootje of 200 dacht ik inclusief versterker.
Sommige mensen gaan me zo afkraken:makeup:

Ik ben begonnen met elektrisch op een Crafter Confoy FM, niet verkeerd opzich.
Vriend van me kreeg denk ik 6jaar geleden een Epiphone Les Paul Standard Ebony en daar rockt ie nog steeds van alles en nog wat keihard mee ook geen verkeerde gitaar je moet wel eventjes "een goeie uitkiezen", enige nadeel is er zit geen versterker bij, Marktplaats is daar misschien wel een goede optie voor.

macwilliams
15 oktober 2010, 18:57
Volgens mij was er een Yamaha ..... pakket (Stratocaster model) bij de Liddle te koop waar de meeste reacties toch niet echt verkeerd over waren
Eurootje of 200 dacht ik inclusief versterker.
Sommige mensen gaan me zo afkraken:makeup:

Ik ben begonnen met elektrisch op een Crafter Confoy FM, niet verkeerd opzich.
Vriend van me kreeg denk ik 6jaar geleden een Epiphone Les Paul Standard Ebony en daar rockt ie nog steeds van alles en nog wat keihard mee ook geen verkeerde gitaar je moet wel eventjes "een goeie uitkiezen", enige nadeel is er zit geen versterker bij, Marktplaats is daar misschien wel een goede optie voor.

ghehehe, nee da's te makkelijk. :D

MarkV
15 oktober 2010, 21:32
Yamaha Pacifica, prima gitaar, kwalitatief altijd goed en veelzijdig. Zou er zo 1 via internet bestellen (bv. http://www.thomann.de/nl/yamaha_pacifica_112_blk.htm)

Edit: laat maar... oud topic...

Fisherman
15 oktober 2010, 21:41
Ik ZWEER bij de C-Giant "Limited Edition" van de Aldi.

Wel aardig aan de prijs, 75 euro, incl. amp, bag, tuner, plectra, draagband, snoer.

Het sociale werkplaats-vakmanschap druipt er vanaf, inclusief scheve schroeven, druipers op lak, scherpe vingersnijdende frets, koffiepruttelpruttel-singlecoils, sustain van de geperstepalletstinkhoutbody van jewelste....yup, in één woord: MUJU!

Ik heb er al mijn Gibsons voor verkocht, maar ik heb hem!!!! YEEEESSSS!!!!!! :ok:
(eigenlijk kocht Fisherman senior in een opwelling zo'n setje, maar ik ben zooooo jaloers)

Midwolda
15 oktober 2010, 21:48
Met mijn filosofische denkraam beschouw ik iedere willekeurige gitaar als een ideale beginnersgitaar.

:ok:

nickofzo
15 oktober 2010, 21:51
http://www.freshbump.com/graphics/image_files_480x400/480x400_misa-digital-guitar.jpg

Hendriks
15 oktober 2010, 21:52
Met mijn filosofische denkraam beschouw ik iedere willekeurige gitaar als een ideale beginnersgitaar.

:ok:

Hier sluit ik mij bij aan Ton .

D-string
15 oktober 2010, 23:29
Volgens mij was er een Yamaha ..... pakket (Stratocaster model) bij de Liddle te koop waar de meeste reacties toch niet echt verkeerd over waren
Eurootje of 200 dacht ik inclusief versterker.
Sommige mensen gaan me zo afkraken:makeup:

Ik ben begonnen met elektrisch op een Crafter Confoy FM, niet verkeerd opzich.
Vriend van me kreeg denk ik 6jaar geleden een Epiphone Les Paul Standard Ebony en daar rockt ie nog steeds van alles en nog wat keihard mee ook geen verkeerde gitaar je moet wel eventjes "een goeie uitkiezen", enige nadeel is er zit geen versterker bij, Marktplaats is daar misschien wel een goede optie voor.

Allereerst wil ik aangeven dat deze nog niet bestond toen het topic gestart werd :) ... maar graag wil ik hier aan toevoegen dat dit ook mijn eerste elektrische gitaar is en dat ik er erg blij mee ben. Wel moet ik zeggen dat ik deze set gekocht heb voor €100,- van iemand die gitaarambities had maar na 2x de gitaar vastpakken de hoop al op had gegeven. Als ik er zelf €200,- voor had moeten betalen had ik misschien nog wel iets bij willen leggen en was ik voor een LC gegaan.

rijsberman
15 oktober 2010, 23:36
Ik had deze, beviel en bevalt prima:
http://www.drumza.com/images/IbanezARX500.jpg

:ok: