PDA

View Full Version : Music Man HD-130 Reverb + 212 RH



Blues-man
28 oktober 2008, 20:09
Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en wou jullie vragen wat jullie allemaal van deze amp weten/vinden.

http://94.100.114.17/393250001-393300000/393288401-393288500/393288488_6_YvY0.jpeg

Gister voor het eerst mee gerepeteerd maar de sound die ik zoek nog niet gevonden. Misschien moet ik ook nog even wennen aan de nieuwe aanwinst.

Ik heb zelf al veel opgezocht maar nieuws is altijd welkom!:):strat:

Toaster
28 oktober 2008, 21:09
Ik vind dat je daar eeen mooie amp hebt en zeker voor die prijs. Heb ook overwogen hem te kopen.

Heb vroeger deze amp ook gehad helaas niet met die 2x12 box.

Het karakter van het geluid is echt wel zeer ok. Ik heb de versterker uiteindelijk verkocht omdat ik er niet mijn geluid uit kon krijgen. toen ik hem verkocht kwam er een zeer goede gitarist langs die er werkelijk zeer goed mee uit de voeten kon. Hij was dan ook nou juist op zoek naar deze versterker.

Tsja je hebt een hoop mooie gear zo te zien. Dus ik weet niet wat voor geluid je zoekt eigenlijk?

De versterker heeft trouwens een mooie galm aan boord.

En je zal vast wel gegoogled hebben maar voor extra info: http://www.musicmanamps.com/

p.s.
je hebt een persoonlijk bericht.

Toaster
28 oktober 2008, 21:15
o ja nog even een aanvulling op mijn post

Ik vond het geluid net even iets te vlak. Het leeft net even minder als een echte buizenamp.

De gitarist van luie hond speelde trouwens ook altijd op zo´n ampie
http://www.endandit.nl/muziek/2007/10/09/luie-hond-gooit-de-handdoek-de-ring-video
2e clipje

Blues-man
29 oktober 2008, 15:45
Dat klopt ja.

Ik ken Wyno persoonlijk trouwens en daar gaat de amp volgende week naartoe voor een apk:dance:

Blues-man
30 oktober 2008, 18:58
Het blijkt nu ook echt wel dat een MM amp niet echt zo cool is voor de meeste gitaristen.:hippie:

zoon van Piet
30 oktober 2008, 20:42
Het blijkt nu ook echt wel dat een MM amp niet echt zo cool is voor de meeste gitaristen.:hippie:

Laat je niet gek maken door de fundametalistische recht-in-de-leer buizen-al quaeda, die hun eigen buizenamps voedne met een signaal uit transitorpedalen. De MM's hebben idd een transistor voortrap, maar ze hebben hun buuizen op de goeie plaats: in de eindtrap. En het lijkt me dat het fenderesque soundje zich prima leent voor blues.. hard en clean, uitstekend voor pedalen.
Ik heb in mijn wildere jaren 400 gigs gedaan met een MM ( de 100 RD top) en het ding klonk niet alleen hartstikke goed, het heeft me in al die jaren nooit in de steek gelaten. Mijn fender is tweemaal kapot gegaan, mijn marshall nog veel vaker. De MM -ik heb hem nog- doet het nog steeds.

Deze set was ooit ( rond 1980) de top of the line. Zelf was ik iets minder gecharmeerd van de 2X12 met basreflex, door het overvloedige laag - deze setup werd dan ook aangeprezen als geschikt voor gitaar én bas en keyboards ( lees fender rhodes, hammond en zo). Maar Mo van Mothers finest klonk geweldig over zo'n setje. En veel sterren van toen speelden er op, te beginnen met Clapton.

Dweezman
30 oktober 2008, 20:47
Prachtige set, S. Heb je vast al gedaan, maar mss moet je ook je pedalen fors anders gaan instellen. Onze zanger/gitarist speelt over een MM 130-combo: absoluut Fenderish en indien gewenst heerlijk rauwe sound.

Gefeliciteerd!

Blues-man
30 oktober 2008, 21:39
@ zoon van piet,

Wat voor cabinet had jij onder je top? Ik begrijp het verkeerd omdat ik een combo heb gezien genaamd; 100-RD.

@ dweezman,

Het is een pracht set!


Zodra de amp nagekeken is door Wyno (van het niet meer Luie Hond), ga ik mijn bakje icm de amp eens flink onder handen nemen:gitarist:

zoon van Piet
31 oktober 2008, 16:42
@ zoon van piet,

Wat voor cabinet had jij onder je top? Ik begrijp het verkeerd omdat ik een combo heb gezien genaamd; 100-RD.

@ dweezman,

Het is een pracht set!


Zodra de amp nagekeken is door Wyno (van het niet meer Luie Hond), ga ik mijn bakje icm de amp eens flink onder handen nemen:gitarist:

de 100 RD kende verschillende uitvoeringen, 1X12, 2X10 en mijn losse top. ik gooide hem over 4x12 celestions. eerst een weetikveelcity, kort daarna een marshall. Maar ik heb ook vaak andere kasten gebruikt en eigenlijk klonk ie overal goed op, vond ik. heel anders dan mn marshalltop, die wil alleen op mijn marshallkast..

Heeft jouw kast MM-speakers, of EV's?

Ik moet wel zeggen dat ik hier in huis ook een 65 watt combo heb - de 65 RP, meen ik- dat echt stukken minder klinkt. veel grofkorrelig mid, scherp hoog en reutelend laag. Die moet gewoon naar de dokter, was jarenlang verwaarloosd voordat ie hier terecht kwam..

( maar het heeft geen haast..)

Blues-man
31 oktober 2008, 18:51
Oke.......

Heb even gegoogeld en kwam erachter dat er idd ook een 100RD top is.

In mijn cabinet zitten jammer genoeg MM Alcino's :dontgeti:
Zelf had ik liever EV gehad.

Ik zal de komende tijd wel gaan expirimenteren met speakerkasten:satisfie:

zoon van Piet
31 oktober 2008, 19:15
Oke.......

Heb even gegoogeld en kwam erachter dat er idd ook een 100RD top is.

In mijn cabinet zitten jammer genoeg MM Alcino's :dontgeti:
Zelf had ik liever EV gehad.

Ik zal de komende tijd wel gaan expirimenteren met speakerkasten:satisfie:

De MM speakers klinken uitstekend. en EV is ook leuk, natuurlijk, maar je hebt maar één rug..

Blues-man
1 november 2008, 10:36
Daar heb je gelijk in Z v P.

Ik neem iig deze stack niet naar elke gig. Daar denk ik niet aan! Ik overweeg mijn eigen 2x12 kast te maken op de meest compacte manier met vintage celestions? Of andere speakers.....????

zoon van Piet
2 november 2008, 12:00
De MM-speakers zijn heel goed, ik vind ze persoonlijk lekkerder klinken dan de EV's. Ach, waarschijnlijk is die kast gewoon hartstikke goed. Ik vond ooit van niet, maar dat is tig jaar geleden. Ik zou er nu heel andres over kunnen denken..

Wat me wel opviel is dat de Music Man ( althans de mijne) op vrijwel alle speakerkasten lekker klonk. En ik heb m in die tijd vaak op andere kasten aangesloten op festivals en de Grote Prijs en zo. Mijn Marshall klinkt eigenlijk alleen goed op mijn Marshallkast. de Music Man vond alles okee, zelfs zo'n ouwe hoge Peaveykast met 2X15..

Blues-man
2 november 2008, 15:25
Vandaag mijn Laney VC30 (TAD powertubes) even ontkoppeld op de combo speakers en hem even getest over het MM cabinet.

Vette sound!
Nu hoor ik gewoon dag en nacht verschil tussen 10 en 12" speakers. Ook ga ik er vanuit dat die 12" speakers van betere kwaliteit zijn.

Ik zal de amp morgen naar de tube doctor brengen bij sound service bob de jong in leeuwarden. Daar kennen ze deze versterker maar al te goed. Even wat TAD in laten plaatsen plus de grote beurt!

Ik ben benieuwd! Misschien dat ik nog eens wat soundsamples laat horen!

Goed weekend allemaal!:hippie:

Blues-man
10 november 2008, 17:09
Ik heb de MM vandaag weer opgehaald bij soundservice Bob de Jong Leeuwarden. Kundige jongens daar;)

Ipv 4 heb ik er 2 buizen (EL34 TAD) in laten zetten vanwege de brutte db's die uit deze amp komen. Niet nodig)

Maar nog steeds mis ik een karakter in de sound waar ik naar opzoek ben. Ik moet er wel bij zeggen dat de amp goed clean is!

Ik zal me er nog eens goed over buigen:lp:

Dweezman
10 november 2008, 18:13
Ik zal me er nog eens goed over buigen:lp:

moet lukken, met dat gewicht ;-)

Kom binnenkort ff luisteren.

Toaster
10 november 2008, 19:40
Ik heb de MM vandaag weer opgehaald bij soundservice Bob de Jong Leeuwarden. Kundige jongens daar;)

Ipv 4 heb ik er 2 buizen (EL34 TAD) in laten zetten vanwege de brutte db's die uit deze amp komen. Niet nodig)

Maar nog steeds mis ik een karakter in de sound waar ik naar opzoek ben. Ik moet er wel bij zeggen dat de amp goed clean is!

Ik zal me er nog eens goed over buigen:lp:

Wat voor geluid zoek je dan?

skabouter
11 november 2008, 10:06
deze top (HD130) heb ik ook, en ik ben er redelijk over te spreken! Het clean vind ik echt wel prachtig mooi, belletjes achtig en zweverig, zeker met wat reverb (erg mooi). Ook die tremelo vind ik helemaal geweldig. Zet eens Reverb, Speed en Intensity ongeveer op de helft, spacy-sounds ten top :)

Ben alleen niet zo over te spreken dat hij naar mijn mening redelijk snel een randje krijgt.....Hij is enorm hard, maar niet altijd even clean meer dan. Deze breakup vind ik wel aardig, maar niet altijd wenselijk. Ook vind een geforceerde breakup (preamp hoog, master laag) totaal niet klinken. Hij scheurt niet erg mooi is mijn mening....naja, ik zoek dat gelukkig ook niet in deze amp. Hij is voor clean, reverb en tremelo en dat is prachtig! Veel plezier ermee, hoop dat je er nog lang blij mee zult zijn! Probeer idd eens wat combinaties uit. Ik speel die HD130 over een 2x12 met G12t75`s. Geeft het een strak/scherp randje, waardoor de clean erg lekker fel wordt!

Joey Handsome
11 november 2008, 10:11
Spijt me het te moeten zeggen, maar G12T75's zou ik nou niet snel met een lekker clean associëren.

Blues-man
11 november 2008, 15:03
Ik zoek een sound die ik denk ik niet goed uit kan leggen. De sound is opzich erg mooi maar mis dat lekkere ronde wat je bv in een twin hoort.

Vanmiddag ben ik even bezig geweest met mijn Mirage compressor icm de MM. Klinkt in 1 klap stukken beter.....

Ik zal mijn tijd niet verdoen:stop:

Ik zal weer even aan die knoppen schroeven en mijn sound proberen te vinden!:jam:

@ Dweezman;

De koffie staat klaar:D

skabouter
11 november 2008, 18:21
Spijt me het te moeten zeggen, maar G12T75's zou ik nou niet snel met een lekker clean associëren.

het is maar net wat je zoekt.....75`s hebben een wat fel karakter, je krijgt idd geen warme british clean uit!! Maar zo`n amerikaans achtige surf clean, tikje vuig en fel dat lukt hiermee dus prima! wereld van verschil met bijv een G12h cab, dat is veel warmer.

hole
8 december 2008, 10:22
Ik zal de komende tijd wel gaan expirimenteren met speakerkasten:satisfie:

Mocht je een keer willen testen over een musicman 412GS cabinet (http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/IMG_7333.jpg), PM me dan. Supercombinatie (ik spreek uit eigen ervaring)