PDA

View Full Version : Tips voor Vista gebruikers



MjS
28 oktober 2008, 18:51
In de Sound on Sound van november staat een artikel met Vista-tweaks om deze wat vlotter en betrouwbaarder te laten lopen bij audio. Gezien XP niet of nauwelijks meer verkrijgbaar is krijgen steeds meer mensen met Vista te maken. Dit leek me wel een handige tip.

Naast de 'oude trucjes' zoals processor-prioriteit op achtergrondservices zetten, opstartservices uitschakelen en systeemgeluiden uitzetten zitten er nog wat handige dingetjes tussen.

Ondervinden mensen hier eigenlijk veel problemen met Vista? Ik heb er nauwelijks problemen mee, alleen de driver voor de Tascum US-144 is niet superstabiel volgens mij (nou gebruik ik die ook om MP3tjes te luisteren via Media Player vanwege de enorme hoeveelheid ruis en brom als ik met mini-jack->2x tulp naar m'n monitors ga)... Opnemen gaat eigenlijk vrijwel altijd prima.

arcane
28 oktober 2008, 18:59
Enige 2 problemen die ik heb met Vista zijn:
Mijn line 6 toneport GX werkt niet niet naar behoren, regelmatig hoor je een tik. (Misschien is het op te lossen door een driver update. Heb ik in het begin al wel gedaan, alleen het probleem was niet verholpen, misschien dat een nieuwere driver het wel oplost, moet ik dus nog testen.)

Mijn HP scanner wordt nie ondersteund in Vista :( Erg jammer, het is een erg goede scanner, maar die heb ik dus moeten aansluiten op een andere pc met XP elders in huis. (Probleem ligt dan echter niet bij Vista, gezien HP geen nieuwe Vista driver wil schrijven, maar ik zit wel met het probleem dat ik er niet mee kan werken.)

chubbyfan
28 oktober 2008, 19:05
http://www.homerecording.be/gids/vista-tweak-gids

MjS
28 oktober 2008, 19:40
Ja, die had ik ook gezien. SoS spreekt het echter wel op een paar punten tegen (o.a. Superfetch en wisselbestand)...

chubbyfan
28 oktober 2008, 20:11
tja,de een weet het altijd beter dan de ander,maar wie heeft er nu gelijk,moet ik nu mijn superfetch uitschakelen en mijn wisselbestand vergroten naar 1,5 keer mijn ramgeheugen of niet?(ik heb het blad nog niet gelezen):???:

wbz
28 oktober 2008, 20:53
de "Windows search" service uitzetten scheelt ook behoorlijk, die zal er ook wel bijstaan gok ik.

arcane
19 januari 2009, 18:23
Enige 2 problemen die ik heb met Vista zijn:
Mijn line 6 toneport GX werkt niet niet naar behoren, regelmatig hoor je een tik. (Misschien is het op te lossen door een driver update. Heb ik in het begin al wel gedaan, alleen het probleem was niet verholpen, misschien dat een nieuwere driver het wel oplost, moet ik dus nog testen.)

Mijn HP scanner wordt nie ondersteund in Vista :( Erg jammer, het is een erg goede scanner, maar die heb ik dus moeten aansluiten op een andere pc met XP elders in huis. (Probleem ligt dan echter niet bij Vista, gezien HP geen nieuwe Vista driver wil schrijven, maar ik zit wel met het probleem dat ik er niet mee kan werken.)

Ik heb dit probleem nog steeds. Is er iemand die dit herkent en een oplossing heeft gevonden?

-edit-

ik bedoel dus de toneport klikjes