PDA

View Full Version : Verruim je horizon... met een ESP Horizon!



Manuvdv
28 oktober 2008, 18:26
Na maanden en maanden GAS ben ik er eindelijk in geslaagd de goeie gitaar voor mij te vinden :cheerup:

Het betreft een ESP Horizon NT-II. See-through black finish: van paarse schijn tot zo zwart als de nacht, prachtig gewoon! Wel aartsmoeilijke finish om te fotograferen, ik zuig dan ook als fotograaf...

Dit speeltje speelt als een droom... Ebony fretboard is heerlijk, neck-through geeft zo'n verschrikkelijk goede access tot de hogere frets, pickups zijn meer dan goed, en eindelijk weer een vaste brug. Kortom, voor mij is ie perfect!

Specs:

# Neck-Thru-Body
# 25.5” Scale
# Mahogany Body
# Quilted Maple Top
# Maple Neck
# Ebony Fingerboard
# 42mm Bone Nut
# Thin U Neck Contour
# 24 XJ Frets
# Chrome Hardware
# Gotoh Magnum Lock Tuners
# Gotoh TOM Bridge
# Seymour Duncan JB (Bridge) / ‘59 (Neck)
# Finish: See-through Black

En dan foto's natuurlijk, anders sta je nergens...

http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/ESP/DSCF1520.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/ESP/DSCF1523.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/ESP/DSCF1524copy.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/ESP/DSCF1548.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/ESP/DSCF1555.jpg

toon-
28 oktober 2008, 18:29
Dit is wel om fucking jaloers op te zijn :dontgeti:

Geoffrey
28 oktober 2008, 18:39
Mooimooi..
coole inlay in de neck trouwens..

sjaak1990
28 oktober 2008, 20:50
Very nice! Zo één wil ik ook. Hoe is de clean? De scheur zal wel bruut zijn.

Mitch
28 oktober 2008, 20:53
Leuk, zo'n contaminatie als topic titel :seriousf:
Het is "horizon verbreden" of "geest verruimen"....

Maar gefeliciteerd met je gitaar verder!

Manuvdv
28 oktober 2008, 20:55
Leuk, zo'n contaminatie als topic titel :seriousf:
Het is "horizon verbreden" of "geest verruimen"....

Maar gefeliciteerd met je gitaar verder!
Shhht. Ik was niet zeker, te lui om op te zoeken en heb verkeerd gegokt. Maar op jou na is er niemand die het merkt :chicken:

@sjaak1990: Haha ja, scheuren doet ie zeker. En de clean is ook meer dan goed, tenslotte is de SD '59 ook niet zo'n metalbak.

sjaak1990
28 oktober 2008, 21:00
Sorry loop een beetje te prutsen dubbele post.

sjaak1990
28 oktober 2008, 21:01
Shhht. Ik was niet zeker, te lui om op te zoeken en heb verkeerd gegokt. Maar op jou na is er niemand die het merkt :chicken:


[QUOTE=@sjaak1990: Haha ja, scheuren doet ie zeker. En de clean is ook meer dan goed, tenslotte is de SD '59 ook niet zo'n metalbak.

Dat is mooi. Een SD 59 is zeker niet geen beuk pup maar gewoon een erg mooi klinkende pup. Ik had alleen mijn twijfels doordat hij neck-through is en gewoon vooral voor het zwaardere werk gemaakt is :) Deze zal wel vele malen beter klinken dan de versie met emg's ;)

Tho
28 oktober 2008, 21:02
De EMG is strakker dan de SD JB die in de brug zit, maar de JB is stukken warmer en heeft meer karakter vind ik.

macwilliams
28 oktober 2008, 21:03
Nice axe:)

DaWi
28 oktober 2008, 21:24
Oei, ik hou normaal helemaal niet van zulke gitaren, maar deze is toch wel uitzonderlijk mooi!.

1 tele met deze kleur alstublieft! :D

Speeddemon
28 oktober 2008, 21:40
Prachtige gitaar. :dance:

Ik zoek er nog één met een soort trans-amber/oranje flame top, vaste brug, maar bij mij zou er of een setje Duncan Distortions in komen, of een DiMarzio Super Distortion (bridge) en Air Norton (neck).

ben vanhoof
28 oktober 2008, 21:44
Idd erg mooi gitaartje. Kvind enkel die xj frets langs geen kanten spelen, heb dat bij veel esp's of ltd's. Maar klinken zal ze wel, daar twijfel ik niet aan.

CardioClash
28 oktober 2008, 22:02
Ziet er zeker mooi uit. Zou hem zelf niet kopen want ik ben niet zo'n überharde metalrocker maar ik kan je er wel mee feliciteren ;)

YannickH
29 oktober 2008, 00:53
mooie gitaar,alleen ik zou hem gewoon al niet kopen voor die lelijke inlays:stop:

Hardguitar
29 oktober 2008, 07:42
Tof ding zeg!;)


Waar heb je hem ergens gekocht?:satisfie:

TimmU
29 oktober 2008, 09:22
práchtgitaar dit!Gefeliciteerd gast!

Manuvdv
29 oktober 2008, 17:27
mooie gitaar,alleen ik zou hem gewoon al niet kopen voor die lelijke inlays:stop:
Die offset blocks vond ik net zo prachtig :satisfie: je ziet maar hoe smaken verschillen!


Tof ding zeg!;)


Waar heb je hem ergens gekocht?:satisfie:
Particulier ^^

EpiCenturiesAWAy
29 oktober 2008, 18:02
proficiat man! Heb zelf 3 LTD's waarvan 2 1000's en dat zijn al supersupersuper gitaren!
Dan zal deze zeker wel de shit zijn :D

Fender75
29 oktober 2008, 21:42
Ben niet zo van de metalgitaren, maar dit is een mooie hoor!!:blast:

pupanus1
30 oktober 2008, 08:47
Gefeliciteerd, erg mooie gitaar die NT-II ik vind alleen de ESP inlay op de 12e ietsjes afdoen aan het geheel. Ben blij dat mijn Horizon gewoon geen inlays heeft. Is die NT-II ook zo licht? Mijn Horizon weegt echt niks, namelijk de lichste gitaar die ik in handen heb gehad iig :) Mijn Horizon heeft een alder body en maple nek, die van jou zal sowieso een stuk zwaarder zijn met het mahonie denk ik zo :)

Manuvdv
30 oktober 2008, 15:32
Deze is inderdaad verschrikkelijk licht! Mijn LP en Dean zijn beiden vol mahonie, en wegen dus een ton, het verschil met de ESP is gigantisch... En toch klinkt hij vrij vol, en heeft een heerlijke sustain.
Ik vind t wel fijn zo, een klein en licht gitaartje :satisfie: