PDA

View Full Version : Tribute



Mad mind
28 oktober 2008, 17:14
Ik ben al een paar weken aan het zoeken naar de 'perfecte' gitaar om mee te beginnen. Ik ben namelijk een akoestische gitarist die wil overschakelen naar electrisch.:dance:
Ik denk dat ik een zeer goede gitaar gevonden heb: de G&L tribute ASAT special. Mijn vraag is of iemand al ervaring heeft met deze gitaren. Komt een tribute een beetje in de buurt van de USA versie en zou ik voor de gewone of semi-hollow gaan?

M.V.G. :seriousf:

sjaak1990
28 oktober 2008, 20:20
Deze gitaar ken ik niet. Maar ik zou zeggen probeer hem. Misschien vind je hem wel helemaal niet fijn aanvoelen. Zelf ben ik niet zo van de goedkope instap gitaren. Je kan ook een duurdere 2e hands kopen voor een goede prijs, welke je dan altijd nog kan kopen maar je kan er ook langer mee door. Veel mensen zijn het niet met me eens maar dit is wat ik vindt ;). Ik vind goedkope ibanez s gitaren lekker voelen en goed voor het geld. Goedkope gitaren met floyd zijn niks. Verder vind ik ook niet veel mis met squiers eigenlijk.

Succes

United
28 oktober 2008, 20:42
K heb zelf een G&L Tributen tele.
Erg relax. Goede bespeelbaarheid, relaxe sound en ziet er ook nog goed afgewerkt uit :dance:
Die van mij koste rond de 500 euries

marter544
28 oktober 2008, 21:07
Deze gitaar ken ik niet. Maar ik zou zeggen probeer hem. Misschien vind je hem wel helemaal niet fijn aanvoelen. Zelf ben ik niet zo van de goedkope instap gitaren. Je kan ook een duurdere 2e hands kopen voor een goede prijs, welke je dan altijd nog kan kopen maar je kan er ook langer mee door. Veel mensen zijn het niet met me eens maar dit is wat ik vindt ;). Ik vind goedkope ibanez s gitaren lekker voelen en goed voor het geld. Goedkope gitaren met floyd zijn niks. Verder vind ik ook niet veel mis met squiers eigenlijk.

Succes


Een G&L, ook de tribute, is niet te vergelijken met een Squier, Squier zijn wel echt beginnersgitaren, dat kun je van G&L zéker niet zeggen. Ken je het merk wel?

Joene1988
28 oktober 2008, 21:22
Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit een G&L heb getest, maar desondanks heb ik op een ander forum wel veel goede verhalen over die dingen gehoord... En dat zijn dan mensen die normaal op de duurdere Fenders en Gibsons etc spelen... Maar goed, ook in dit verhaal geldt: testen en vergelijken...

Mad mind
28 oktober 2008, 21:44
Ik heb ze al eens iemand horen testen. En ik moet zeggen ze klinken zeer fijn, net een echt tele, maar mss iets minder twang. Ik ben er nog wel niet uit of ik nu de gewone of de semi-hollow zou nemen. Heeft iemand hier een goed argument, antwoord op?:???:

Outrage
29 oktober 2008, 09:48
http://www.gitaarnet.nl/forum/archive/index.php/t-44399.html

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=114783

Hier vind je wel wat informatie :). Of je voor een semi-hollow of niet zou gaan, moet je zelf bepalen ahv de klank. Semi-hollows hebben vaker de neiging om bij zware distortion te gaan oversturen. Maar als je geen metal gaat spelen, kan je er prima mee uit de voeten (en dan nog).

Hendriks
29 oktober 2008, 10:01
Voor rond de €800-900 kun je een gebruikte USA scoren , als je dat budget hebt zou ik dat doen.

Mad mind
29 oktober 2008, 13:04
Dan wil ik wel eens weten waar jij die vindt :???:
Ik heb ook al zitten zoeken achter een 2de hands usa. Maar die komen niet eens onder de 1000 euro. meestal 1100-1300 euros. Dat vind ik wel wat te veel voor een eerste gitaar, 2de hands dan nog wel. Maar als jij een site weet waar ze zo relatief goedkoop opstaan zou ik die graag een bezoeken. Wie weet wat vind ik allemaal :satisfie::dance:

Hendriks
29 oktober 2008, 14:39
Voor 900 weet ik een USA incl koffer , het is de uivoering met de "dikke" p90elementen.

PM mij anders maar, anders krijg ik de spampolitie op mijn dak.

Mad mind
30 oktober 2008, 13:49
Weet er iemand eigenlijk een goede site voor G&L gitaren? Want ik vind eigenlijk alleen maar de G&L site zelf en de cataloog op JIC.nl.