PDA

View Full Version : Nieuwe track: Memories, 2 minuten



Reel Big Fish
28 oktober 2008, 17:12
Hallo allemaal,

in aanloop naar het goed opnemen van al mijn creaties en te bundelen als album, ben ik vandaag een beetje aan het experimenteren geweest van hoe ik precies allerlei dingen wil hebben.

Het gaat dit keer om het nummer "Memories". Ik heb het daarnet opgenomen en vind het zelf wel geslaagd, het duurt 2 minuutjes. Hier en daar wat foutjes, ook qua timing, maar overall genomen; wat vinden jullie ervan? En wat vinden jullie van de sound? Luisterbaar of na één nummer irritant?

www.myspace.com/robbinsmit, het eerste nummer.

Op/aanmerkingen heel erg welkom!
(natuurlijk mogen jullie ook naar de andere nummers luisteren)

Bedankt! :)
Edit: een maatje van me gaf als kritiek dat ik volgende keer iets minder vibrato moet gebruiken, zijn jullie het daar mee eens?

Reel Big Fish
28 oktober 2008, 22:14
Het is nog geen 2 minuten van jullie tijd en ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden. :)

JvD.
28 oktober 2008, 22:31
Zo als die track begint kan het een hele goede post-rock track worden. helaas vind ik dat die lead gitaar die wel leuk heen en weer springt vrij weinig te vertellen heeft. en dat de clean gitaren heel erg in het laag zitten, en je lead in het hoog, daar tussen is niets.

Dreamhead is behoorlijk gaaf, alleen vlak voor de slide bend je vals, dat is een beetje jammer. Het zou duizend keer epischer zijn als de drums er na de slide invielen.
De drum klinkt heel erg duplo, dit doet echt af aan het toch wel goede spel. Het zijn leuke riffs die je er op het eind uit slingert.

Met wat meer perfectionisme is alles wat nu “net niet is” opeens heel gaaf, werk daar aan want je kunt het zeker!

(gitaar is digitaal opgenomen right?)

Reel Big Fish
28 oktober 2008, 22:44
Zo als die track begint kan het een hele goede post-rock track worden. helaas vind ik dat die lead gitaar die wel leuk heen en weer springt vrij weinig te vertellen heeft. en dat de clean gitaren heel erg in het laag zitten, en je lead in het hoog, daar tussen is niets.

Dreamhead is behoorlijk gaaf, alleen vlak voor de slide bend je vals, dat is een beetje jammer. Het zou duizend keer epischer zijn als de drums er na de slide invielen.
De drum klinkt heel erg duplo, dit doet echt af aan het toch wel goede spel. Het zijn leuke riffs die je er op het eind uit slingert.

Met wat meer perfectionisme is alles wat nu “net niet is” opeens heel gaaf, werk daar aan want je kunt het zeker!

(gitaar is digitaal opgenomen right?)


Bedankt voor de reactie en leuk dat je Dreamhead ook beluisterd hebt!

Wat betreft Memories; de melodiën kunnen hier en daar wel mooier inderdaad, het idee zat al een tijd in mijn hoofd en ik wilde een richtlijn hebben. Hier heb ik 40 minuutjes over gedaan. Waar ik zelf wel tevreden mee ben, is dat er af en toe wat harmoniën tussen de lead gitaren zijn, dat klinkt wel fijn. Maar over het algemeen is het wel wat veel hetzelfde en stoor ik me zelf toch ook wel aan de vibrato. Bij Isolation Days is dit me beter gelukt.

Wat betreft Dreamhead; klopt inderdaad! Toevallig heb ik dat nummer ook met mijn band toendertijd opgenomen en toen vielen de drums inderdaad op dat moment in! Zelf vind ik het intro ook wat langdradig en die opname had ik toen ook gemaakt om de band een indruk te geven van hoe het ongeveer zou moeten, vandaar de schoonheidsfoutjes. De drums zijn met Rhythm Rascal gemaakt, een niet al te geavanceerd programma. Gitaar inderdaad digitaal opgenomen, met Guitarport. Ik vind het zelf erg moeilijk om een fijne sound te creëeren, zoals je merkt, maar ik zal er op letten de mids beter terug te laten komen volgende keer.

Nogmaals bedankt, ik zal er zeker wat mee doen! :)

kaassie
28 oktober 2008, 23:13
Je bent lekker creatief bezig, het klinkt zeker niet vervelend, maar ik mis drums, kun je geen drumcomputertje aanschaffen of drum software, dan gaat je nummer veel meer leven en zal het de luisteraar meer pakken.

Greetz Kaassie
check www.myspace.com/kaassiesgitaar
:blast:

Reel Big Fish
29 oktober 2008, 16:58
Bedankt voor de reactie! Bij deze track zit bewust geen drum, aangezien het een soort van interlude op m'n album zal gaan worden. Het stuk komt terug in het nummer 'Avenged' en dan zit er wél drum bij! Daar vind ik het zelf beter tot zijn recht komen. :)