PDA

View Full Version : Vraag kapjes vervangen humbuckers



epiphone4life
28 oktober 2008, 16:18
Beste forumleden.

Ik heb een Epiphone lp std, met de volgende elementen:

SD Antiquity bridge en SD seth lover neck.

Nu heb ik voor 275 euro een Epiphone lp custom gekocht. Een zwarte, met gouden hardware. Nu wil ik daar graag mijn sd elementen in hebben, maar die zijn chrome.

Is het mogelijk om de kapjes eraf te halen? Ik heb namelijk het idee dat het niet gaat bij mijn elementen. Is er überhaupt een mogelijkheid? of zit ik straks met gouden hardware en chromen humbuckers? :sneaky:

Bedankt!

llahsraM
28 oktober 2008, 17:01
ja heb ook sd elementen in het goud.
kijk op musicstore.com (duitsland)
(daar zijn ze ook goedkoop en geen verzendkosten)

Hoe bevalt die SD Antiquity??

epiphone4life
28 oktober 2008, 17:38
Ik ga niet nog eens nieuwe humbuckers kopen. Ben ik weer 260 euro kwijt. :(

Die Antiquity bevalt goed! Veel hoog, heel 'bright'. Heb de tone 1/4 dicht op clean. Op overdrive kan hij wel los en klinkt het als n beest.

Schijnt een low-ouput te zijn, maar valt heel erg mee.

llahsraM
28 oktober 2008, 18:37
oow oke ik had het verkeerd gelezen... maar volgens mij kan je bij voxhumana.nl losse kapjes kopen. Weet het even niet zeker. Ik heb zelf een Seth lover (sh55) van seymour duncan in de bridge zitten. Ik moet zeggen dat die echt goed klinkt.

humbucker
28 oktober 2008, 19:10
als de kapjes vastgewaxed zitten is het niet zo eenvoudig om ze te vervangen. Dan moet je de was verwarmen totdat de kapjes loskomen. Dan kan je pas nieuwe kapjes erop zetten. Maar dit is niet zo simpel als t lijkt...


good luck!

epiphone4life
28 oktober 2008, 21:30
Daar begin ik niet aan :stop:

Ik dacht eraan om de hardware te verwisselen, zodat ik chromen hardware op de custom krijg. Maar dan zit ik met een niet te verkopen std met gouden hardware...

De custom epiphone pups zijn niet zo goed als de sd's toch?

JeanPaul du Vinnie
28 oktober 2008, 21:37
Ik heb bij mijn LTD in de tijd de kapjes nog van de humbuckers (Seymour Duncans) laten halen. Zelf zou ik er ook niet aan beginnen, maar voor mijn trouwe luthier was dat geen probleem.

snaarplukker
28 oktober 2008, 22:46
Is een spuitbusje goudlak geen betere optie?

Cees

epiphone4life
28 oktober 2008, 23:21
Dacht ik ook aan, maar wordt dit mooi? Heeft het invloed op 't geluid? Denk ik eigenlijk niet :???:

Hoe kan dat het beste? afschuren? ondergrond? Geen idee :dontgeti:

Iemand idee?

Orpheo
28 oktober 2008, 23:27
het metaal is nickel, dus niet goud kleurig, een spuitbus geeft nooit echt mooi resultaat, maar je kan 't proberen op een van de epi pickups (die zijn toch ook chroom?). wel effe de bodem afplakken, dat daar geen verf op/in komt.

kapjes over een pup gooien die geen kapje heeft is een eitje. kapjes wisselen met pups ala seymour duncan, dus dus al gewaxpot zijn, is een HEL. wil je echt niet proberen.

epiphone4life
29 oktober 2008, 14:13
De elementen uit mn epi std zijn zonder kapjes, dus kan het daarop niet proberen.

Zal het mooi staan, gouden hardware met zilveren pups? :dontgeti:

En zijn de SD's zoveel beter dan de custom pu's?

Orpheo
29 oktober 2008, 15:37
De elementen uit mn epi std zijn zonder kapjes, dus kan het daarop niet proberen.

Zal het mooi staan, gouden hardware met zilveren pups? :dontgeti:

En zijn de SD's zoveel beter dan de custom pu's?


ja, echt ze zijn gewoon veel beter. meer dynamiek, respons op je spel, meer tone gewoon.

wat je KAN doen, als je dat niet erg vindt, is een schuurpapiertje pakken, of een brillo schuursponsje, en het goud van de brug en tailstop afschuren. maar 't is echt niet zo erg als dat 't lijkt hoor. tis efe wennen, maar zeker niet lelijk. bij PRS betaal je grif 1000$ meer voor mixed hardware :chicken:

Daan_B
29 oktober 2008, 15:45
Misschien je oude SD's verkopen, wat geld bij leggen en dan nieuwe kopen met goude kapjes:D?

Gewoon een ideetje, weet niet of je met geld/tijd-nood zit.

epiphone4life
29 oktober 2008, 16:27
Nja, geen geldnood, maar vind 't nogal zonde. Want wat krijg ik ervoor terug? de helft? Dat ga ik niet doen.

Ik kijk het even aan, chrome en goud door elkaar, vind ik het niks, ga ik de chromen hardware van mn std op de custom zetten en probeer ik het goud van de custom-hardware te schrobben en op de std zetten.

Trouwens: De hardware is, afgezien van de kleur, toch hetzelfde op beide gitaren? Of zijn mss de tuners anders?