PDA

View Full Version : Tooltip: stalen lineaal met gradenboog bij Lidl



BamBuFan1
28 oktober 2008, 15:56
Nee, ik heb geen aandelen Lidl, maar ik heb net zelf deze lineaal (http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20081027.p.Stalen_liniaal) voor €5,99 gehaald.

Ik heb hem net even met een gespannen draad gecheckt en hij is kaarsrecht dus prima te gebruiken om een hals mee af te stellen, en daarnaast natuurlijk perfect als aftekengereedschap.

* Gradenboog, traploos verstelbaar van 70° tot –70°, voor exact snijden van 20° tot 160°
* Incl. F-klem en gradenboog
* Meetbereik tot 77 cm

aaronstonebeat
28 oktober 2008, 16:16
Ik ga zo 'ns even kijken !

barno
28 oktober 2008, 16:25
nice!, dat zijn nu es goede liddl tips!

Soronil
28 oktober 2008, 20:48
Ziet er super uit, neem er denk ik 1 mee als ik donderdag gitaarstandaards ga halen. Mijn gitaren vallen de hele tijd om en dat is natuurlijk sonde :)

BamBuFan1
29 oktober 2008, 00:26
Ziet er super uit, neem er denk ik 1 mee als ik donderdag gitaarstandaards ga halen. Mijn gitaren vallen de hele tijd om en dat is natuurlijk sonde :)

Ik denk dat er van een paar van die linealen een prima gitaarrek te maken valt. http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/all_coholic.gif

Javaca
29 oktober 2008, 11:06
Ook dat 'helpende handje" is erg handig bij het solderen.

Jammer dat hier geen lidl zit...

gengar
29 oktober 2008, 11:49
Thx voor de tip

pueblo
29 oktober 2008, 12:55
Ook dat 'helpende handje" is erg handig bij het solderen.

Jammer dat hier geen lidl zit...

had ik ook net zien staan, zou die soldeerbout iets zijn?

jan jansen
29 oktober 2008, 14:44
Nee, ik heb geen aandelen Lidl, maar ik heb net zelf deze lineaal (http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20081027.p.Stalen_liniaal) voor €5,99 gehaald.

Heb hem ook laten halen....veel voor weinig,...:blast::cheerup:

aaronstonebeat
29 oktober 2008, 17:18
Ik heb vandaag ook zo'n lineaal gehaald; en ik ben er gelijk weer mee teruggegaan want hij was niet recht. Vervolgens in heb ik in de zaak een aantal dozen opengemaakt; bij de derde had ik er een te pakken die wel redelijk recht leek.
Mooi degelijk ding wel.

BamBuFan1
29 oktober 2008, 18:13
had ik ook net zien staan, zou die soldeerbout iets zijn?

Ja hoor, daar ben ik ook mee begonnen. Is prima bruikbaar om elementen te monteren, voor het eerst mee aan een pedaaltje te klooien of je gitaarkabel mee te fixen. Wel eerst even goed oefenen totdat je door hebt hoe lang je de bout ergens op moet houden voordat de soldeer begint te vloeien.

G.G.
29 oktober 2008, 19:48
Twee linealen gehaald. Enige nadeel is dat de hoek vanaf 20 graden instelbaar is, dus je kan hem niet als freesgeleider gebruiken voor bijvoorbeeld een 13 graden scarfjoint. Wel mooi dik degelijk staal. Voor de scarfjoint maak ik nog een oplossing, die post ik binnenkort wel.

Barkeepert
29 oktober 2008, 20:06
Of dat graveerapparaat om de datum van productie in de nek te zetten. :p

pueblo
29 oktober 2008, 22:31
Of dat graveerapparaat om de datum van productie in de nek te zetten. :p
bedoel je die soldeerbout?