PDA

View Full Version : vraag over bass amps



freakout12
28 oktober 2008, 12:57
is het nodig om bij een versterker de stopcontacten te voorzien van randaarde?? want ik weet niet wat het verschil kan zijn met en zonder o.0

kan iemand me hier ff wat verduidelijking over geven ??
met dank alvast
(als dit wel degelijk wat uitmaakt dan schiet ik binneort achter de schotten) :blast:

hansli
28 oktober 2008, 17:16
alleen als je echte randaarde kunt maken op dat stopcontact, zall de gevoeligheid voor brom verminderen.

freakout12
29 oktober 2008, 09:33
okee maar heeft het ook invloed op de uiteindelijke leeftijd /werktijd van een versterker ??
kmoet sowizo als ik een nieuwe amp ga kopen (waarschijnlijk volgende week) even nieuwe stopcontacten te plaatsen met randaarde.
(ook al moet ik zelf een pin de grond in stampen..)

vincent136
29 oktober 2008, 10:20
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90178

Bekijk dat eens zal ik zeggen!

freakout12
5 november 2008, 12:52
Bedankt !!!
alleen snap ik daar neit al te veel van o.0 khad gwoon ff de vraag of het handig is om ee nversterker wel of niet aan randaarde hebben ? watn wat ik begrijp is dat het alleen kan lijden tot wat brom ? of kan het serieus lijden tot storingen & uiteindelijk het kapot gaan van de versterker ?? :O
just lemem know

OJJVZ
7 november 2008, 18:11
zal nix van stuk gaan hoor, alleen die brom

je kunt ook dat aarde-dinkie van je stekker verbinden met n draad aan de kachel/verwarming, lijkt niet zo netjes, maar werkt ook.

freakout12
12 november 2008, 12:51
okee :P najah kzie wel wat ik er mee doe ;)

wodkabier
12 november 2008, 19:19
er is nog een reden om te aarden: meestal is er spanningsverschil tussen de diverse elektrische onderdelen op een podium of zelfs thuis. Dat merk je als je dan te dicht bij de microfoon je zangpartijtje staat te doen, en per ongeluk het ding met je lippen aanraakt. Dat kan PIJN doen en gevaarlijk zijn ook. als alles goed geaard is heb je daar geen last van.
Als je draadloos speelt ook niet trouwens, maar ja dat kost batterijen en wij zijn natuurlijk zuinig hier in nederland

freakout12
17 november 2008, 09:41
lol i dont care bout the batterys xD
but the wireless system needs to be payd first xD

kmeot dus nog ff doorsparen want ik ga nog wel een draardloos aanschaffen ooit xD

kheb namelijk gehoord van iemand dat draadloos niet super is omdat je signaal kwijt kunt raken :S weet iemand hier wat van ? mmar om niet van topic af te raken bedankt voor de info