PDA

View Full Version : farida telecaster als donor



Heibel
28 oktober 2008, 12:16
Dag allemaal,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hals van een Farida Telecaster? Komen de pocket- maten overeen met standaard Squier/ Fender? Ik zou de Farida willen gebruiken als donorgitaar voor een tele- projectje, aangezien ik nog een mooie vintage tele- hals heb liggen.

Thanks voor de reacties!

TimmU
28 oktober 2008, 12:27
Probeer het eens! Dan weet je het!:satisfie:

jan jansen
28 oktober 2008, 12:32
Dag allemaal,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hals van een Farida Telecaster? Komen de pocket- maten overeen met standaard Squier/ Fender? Ik zou de Farida willen gebruiken als donorgitaar voor een tele- projectje, aangezien ik nog een mooie vintage tele- hals heb liggen.

Thanks voor de reacties!



meten is weten.Oude hals meten,daarna de nieuwe en als de breedte overeenkomt,bij de aansluiting met de body,zet je ze zo over,

JJ

telecastermaster
28 oktober 2008, 12:49
Ik heb het omgekeerde gedaan: een Farida strat hals op een Rockinger telecaster gezet en guess what, het paste. :). Op mijn Japanse Fender Pink Paisley Telecaster paste het echter niet! Dan had ik wat hout moeten wegbikken en dat wilde ik niet.

Heibel
28 oktober 2008, 13:02
Probeer het eens! Dan weet je het!:satisfie:

Als ik er eentje zou hebben, had ik dat al lang gedaan. Punt is dat ik die Farida moet aanschaffen om het te weten te komen. Ik kan on-line geen info vinden over de pocket-maten, dus hoopte ik dat hier iemand ervaring had. Anyway, thanks voor de reacties so-far...