PDA

View Full Version : Pedalen repareren?



Spitfire
28 oktober 2008, 00:37
Ik zit hier met twee pedalen waar iets aan mankeert:

- Mijn Wah heb ik gemod (al een tijdje geleden) en sindsdien worden in de bas-stand (hak zover mogelijk naar beneden) de mid-tonen extreem versterkt. Zo hard zelfs dat er allerlei dingen mee gaan resoneren in mijn kamer. Waar kan dit aan liggen? Dit zijn de mods die ik heb gedaan. (http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/WahMod.htm)

- Daarnaast heb ik mijn BYOC Large Beaver die nogal onbetrouwbaar is. Soms wil hij niet in 1 keer aan (in dat geval valt het geluid gewoon weg als ik hem aanzet, of klinkt het geluid heeeel zacht), het LED lampje brandt bijna nooit en als het brandt zie je het bijna niet (soms brandt hij wel goed) en zo zijn er nog wat kleine dingetjes. Ik denk dat dit duidt op ergens een slechte verbinding of een rot onderdeeltje.

Nou is mijn vraag, hoe kan ik dit het best oplossen. Het eerste probleem is vrij duidelijk, maar de tweede is nogal vaag. Wat zal ik doen? Zelf gaan proberen (als iemand weet waar het aan kan liggen) of is er een pedalendokter die mijn pedaaltjes weer goed levend kan maken?

shredneck
28 oktober 2008, 01:52
Dirk-Hendrik is je man, even zoeken op dit forum of googlen en voila.