PDA

View Full Version : gt3 op een Engl Powerball



death by nature
6 maart 2003, 11:50
Waarom gaat het volume (en de overdrive) van m'n Engl zo omlaag naarmate ik de effectlus verder openzet??
Ik gebruik geen voorversterker uit de Gt3.

idono
6 maart 2003, 12:02
Hey remco!!

welkom op het forum..... ik hoop dat je reacties krijgt.... dan heb ik er ook wat aan!!!!

Veel plezier op het forum!

Greetz Henk

A3
6 maart 2003, 12:08
Ik denk, dat als je je effectloop (dat bedoel je toch?) verder opendraaid, dat het logisch is dat je gewoon volume afneemt, want dan regel je de hoeveelheid volume van de effectloop tegenover de hoeveelheid volume van je preamp. Bezie het zo: effectloopvolume op 0 = volledige preampsound
effectloopvolume op 10 = alleen sound van je effecten die je hebt aangekoppeld.

Ik hoop dat iemand anders dit kan bevestigen of verbeteren want ik ben er niet zeker van.

A3
6 maart 2003, 12:10
vertel ook eens hoe je de powerball vindt klinken? Speel je er metal of iets dergelijks mee en heeft hij echt zo'n zalige distortion?

LordRiffenstein
6 maart 2003, 12:23
Op 2003-03-06 11:50, schreef death by nature:
Waarom gaat het volume (en de overdrive) van m'n Engl zo omlaag naarmate ik de effectlus verder openzet??Ik gebruik geen voorversterker uit de Gt3.

Dit komt omdat, zoals al vermeld, je bepaald hoevel signaal je door de GT3 stuurt en hoeveel je gewoon door de versterker laat gaan (parallele loop). Als je de knop helemaal open draait gaat het signaal enkel door de loop en dus door je GT3 (serieel). Om te zorgen dat je geen volume verliest, moet je het volume op je GT3 bij regelen, dit kan zowel door het input-niveau als het output-niveau te regelen.

Groeten,

Yoeri

death by nature
6 maart 2003, 12:27
Op 2003-03-06 12:10, schreef A3:
vertel ook eens hoe je de powerball vindt klinken? Speel je er metal of iets dergelijks mee en heeft hij echt zo'n zalige distortion?


Speel er een soort van metal mee, hele eigen stijl door metal beinvloed.
Hij klinkt werkelijk fantastisch!!!
Moet hem alleen nog wat oppoetsen met effectjes heb nu een gt3 maar wordt waarschijnlijk een g major binnekort.
Ben er zeer tevreden mee

death by nature
6 maart 2003, 12:44
Op 2003-03-06 12:02, schreef idono:
Hey remco!!

welkom op het forum..... ik hoop dat je reacties krijgt.... dan heb ik er ook wat aan!!!!

Veel plezier op het forum!

Greetz Henk