PDA

View Full Version : peavey classic 60 19 inch eindtrap



DJ Rock
27 oktober 2008, 21:05
Heb ik net aangeschaft ter aanvulling van mijn gt pro, maar ben niet gek op de combi.

Wil graag een strakke deathmetal sound hebben met ballen.

Kan ik dat voor elkaar krijgen met een andere preamp? Of is het een verloren wedstrijd.

Was een beetje een gokje.

Of moet ik toch richting engl of vht gaan denken etc.

Speel over marshall cabs. Wellicht daar ook wat anders voor doen? Mis strakke sound (ja ik moet ook beter spelen;-) en ballen/laag in de sound.

Chuck_S.
27 oktober 2008, 21:32
Hey Dj Rock,

Ik ken de gt pro niet van geluid maar ik heb zelf een engl e530 preamp (met jj's) en die kan ik je echt gigantisch aanraden voor deathmetal, ik speel zelf veel (technische) deathmetal over een engl 930/60 (ook 6l6 buizen) eindtrap en en marshall cab (standaard g12-75T speakers) en daar voor is de combi absoluut strak genoeg, ik heb ook maar de helft van de beschikbare pre-amp gain nodig voor bijna alle soorten metal die ik er op uit heb geprobeerd.
Dat deze preamp nog veel meer kan dan enkel deathmetal spreekt voor zich maar doet er nu niet toe.

Er staan er altijd wel wat op marktplaats en je kan ze voor iets meer dan 300,- wel krijgen, dus mocht je voor een andere preamp gaan, probeer deze op z'n minst uit!

Om je geluid strakker te krijgen kun je natuurlijk ook een hoop andere dingen proberen; Minder distortion, dikkere snaren, dikkere plectra, andere speakers, noem maar op. Ik denk niet dat het aan je peavey zal liggen in elk geval. Met je EQ spelen maakt ook veel uit; probeer het eens met wat minder bas en wat meer mids bijvoorbeeld,

Succes!

AART
27 oktober 2008, 22:37
Die eindtrappen zijn goed zat hoor.

Zoek een degelijke cab met V30's (mesa, bogner, engl) en een lekkere preamp (VHT GP3, ENGL, Mesa studio).