PDA

View Full Version : Thomann of Musik produktiv?



obiwan
27 oktober 2008, 18:22
Is per internet bestellen bij Thomann een goede optie? Ik kan ook wel naar Musik produktiv in Ibbenbüren, maar dit is toch wel weer circa 50 minuten rijden.
Graag jullie mening over deze beginnersset. Gitaar ben ik wel uit. Het gaat nog om de andere onderdelen. In orde of beter nog iets veranderen?

147185 YAMAHA PACIFICA 112 L YNS
1 piece(s) 196800 ROLAND CUBE 20X
1 piece(s) 133671 THOMANN GIGBAG2 E-GITARRE
1 piece(s) 158455 THOMANN GITARRENGURT 2BK

hansli
27 oktober 2008, 18:58
sja, over dit soort zaken is al zoveel gediscussieerd.

kijk eens rond in de topic over beginnersgitaren, dan begrijp je waarom de meeste mensen hier deze vragen niet meer beantwoorden.

Wiellem
27 oktober 2008, 19:34
Je kan beter 50 minuten rijden in alle spullen al zien voordat je betaald en dan vooral de gitaar. En geen gesodemieter met kapot aangekomen spullen.

Ik zou 50 minuten rijden tenzij Thomann goedkoper is.

--=HANS=--
27 oktober 2008, 21:24
Gewoon in de auto stappen en die 50 minuten karren. Alleen maar voordelen, je weet wat je koopt en als je er toch bent kun je naar hartenlust vergelijken. Al zou Thomann wat goedkoper zijn, dan nog zou ik naar Musikproduktiv gaan, grote kans dat je dat verschil er nog wel af kan pingelen. Heb zelf goede ervaringen met die club, typisch Duits, afspraak is daar nog echt afspraak.

Succes ermee.

Tho
27 oktober 2008, 23:10
Ik heb met online bestellen zeer goede ervaringen met Musik Produktiv. Laatst iets besteld bij Thomann en dat ging ook zeer smooth en ik had het snel binnen. Uitstekende service ook.

the sure thing
28 oktober 2008, 08:10
Ik zou een gitaar nooit bestellen, maar altijd zelf eerst aan de tand voelen. Dan maar een paar tientjes meer....

rocker_71
28 oktober 2008, 13:18
Zeker heen rijden!!
Probeer 2-3 gitaren die je wilt (ook al is het hetzelfde type) en kies degene uit welke je het fijnst vind.

edit : goede keuzes, mooi setje zo met de pacifica en de cube.

Braindead
28 oktober 2008, 14:34
Als ik jou was zou ik er ook heen rijden. Bel wel van tevoren even voor de zekerheid of ze inderdaad deze gitaar op vooraad hebben. Zou suf zijn als ze ze net niet hebben.
Naast dat je eventueel nog kunt vergelijken met andere modellen is Musik Produktiv gewoon een heel toffe winkel om eens een keer een dagje heen te gaan. Je kunt er lekker spullen uitproberen en relaxed een bakkie doen in het horeca gedeelte. Echt een toffe zaak voor een dagje uit.

CardioClash
28 oktober 2008, 15:05
Het enige wat ik bij thomann heb besteld ooit was een draagtas voor een boss gt8. Goede service, niet duur en snel binnen. Krijg nu ook ieder kwartaal een foldertje van ze per luchtpost:rockon:

Wat ik me wel afvraag, toen ik het geld had overgemaakt rekende de postbank me zomaar even 8 euro onder het mom van buitenlandbetaling. Ik dacht dat dat al afgeschaft was? Europese Unie, vrij verkeer van personen en goederen enzo???

spykie
28 oktober 2008, 15:09
er zijn wel €8 verzendingkosten, zou het dat niet zijn?

ik denk eraan om een yamaha F310 daar te bestellen (akoestische gitaar). Iemand ervaring mee? (ik weet het: ga het proberen, maar het is mijn 2de gitaar, 1ste is een klassieke dus ik ken het geluid toch niet echt ...)

dus: is de yamaha F310 een goede gitaar? (ik prop het ook maar in dit topic xD)

Braindead
28 oktober 2008, 16:32
Ik had een soortgelijk voorval. Bestelt bij Thomann en er kwam om onduidelijke redenen een paar euro minder aan op hun rekening. Vreemde zaak (figuurlijk, niet Thomann :-)) Er werden dus blijkbaar transactie kosten in Duitsland van het overgemaakte bedrag afgetrokken. Erg irritant.


Het enige wat ik bij thomann heb besteld ooit was een draagtas voor een boss gt8. Goede service, niet duur en snel binnen. Krijg nu ook ieder kwartaal een foldertje van ze per luchtpost:rockon:

Wat ik me wel afvraag, toen ik het geld had overgemaakt rekende de postbank me zomaar even 8 euro onder het mom van buitenlandbetaling. Ik dacht dat dat al afgeschaft was? Europese Unie, vrij verkeer van personen en goederen enzo???