PDA

View Full Version : welke songs voor juist beginnende band ?



GuiTaR_AlcoholicA
27 oktober 2008, 16:23
welke song kan je best al eerste samen leren spelen met je band , het word een heavymetalband .:blast:....

beruk
27 oktober 2008, 16:51
Hangt nogal van het individuele niveau van de musici af..... Als je met z'n allen net begint:Smoke on the water van Deep Purple? Paranoid van Black Sabbath. Kortom qua tempo niet te snel, zitten die er goed in dan kun je een tandje hoger: Enter Sandman van Metallica etc. Nog een stap verder: South of heaven van Slayer... Speelje dat dan wordt het hoog tijd om zelf te gaan schrijven!

de_bink
27 oktober 2008, 17:27
Je zei in een andere thread dat je AC/DC Van Halen Metallica fan bent.

Nou ja ... vraag beantwoord! Speel wat je leuk vind(en de rest van de band). AC/DC heeft wel redelijk makkelijke nummers.

Oh en de bands die je hier noemt zijn nou niet echt HEAVY metal...meer "rock-metal".

Luister eens wat Slayer/Death/Morbid Angel/Mortician/CannibalCorpse ik noem maar wat... Daar wordt je nog eens een man van!:seriousf:

:rockon:
ps: Smoke on the water....origineel:seriousf:

G.G.
27 oktober 2008, 18:33
TS: bedenk eens een normale titel voor dit topic, ik kan maar niets verzinnen, maar "Welk" slaat ook nergens op. Waarin moet ik het aanpassen?

GuiTaR_AlcoholicA
27 oktober 2008, 21:57
TS: bedenk eens een normale titel voor dit topic, ik kan maar niets verzinnen, maar "Welk" slaat ook nergens op. Waarin moet ik het aanpassen?

verander het anders in , ; ; welke songs voor juist beginnende band ?




en als er iemand nog niet zo rap kan spelen van je band , moet ik iets rustigers kiezen dus daarom vraag ik het hier wat rustig en toch beetje ervaring vraagt.

Reel Big Fish
27 oktober 2008, 23:19
Metallica - Seek and Destroy

Dat is wel een mooie om mee te beginnen, tenminste als je het solo gedeelte overslaat :)