PDA

View Full Version : Treble bleed of niet?



EuroCinema
27 oktober 2008, 15:27
Mijn sound wordt behoorlijk dof als ik mijn volumepot dichtdraai. Om dat te verhelpen kun je een treble bleed laten aanbrengen, maar ik lees daarover ook veel minder goede ervaringen. Wat is jullie mening/ervaring?

Orpheo
27 oktober 2008, 15:34
als je de goeie waardes voor de condensatoren en weerstanden vindt, is het heel bruikbaar. ik merkte echter dat gewoongoeie pots goed genoeg werken, en dat de treble bleed een beetje hoog weghaalde als de volumepot open was, en dat als de pot dicht ging, er nog wat signaal doorlekte, en dus pot dicht niet resulteerde in geluid weg.

Eko
27 oktober 2008, 15:51
Weinig mensen gebruiken de volumepot op het podium. Als je dat niet doet is een treblebleed niet nodig. Ik vind het een nuttig iets en heb het laten installeren. Een goede techneut heeft het zo gedaan en doet het goed.

barno
27 oktober 2008, 16:06
Mijn sound wordt behoorlijk dof als ik mijn volumepot dichtdraai. Om dat te verhelpen kun je een treble bleed laten aanbrengen, maar ik lees daarover ook veel minder goede ervaringen. Wat is jullie mening/ervaring?

hi,
ik heb op mijn '67 es 335 treblebleed caps: suppper, hij blijft glashelder op laag volume. Nu, ik weet niet hoe hij zonder bleed klinkt, maar ik ben dus voor. Je hebt dezelfde klank op elk volume. Ik gebruikt volume en treble pot heel vaak tijdens live spelen

jonesd
27 oktober 2008, 16:09
Ik heb bij mijn weten geen treble bleed op mijn tele maar ik heb het gevoel dat bij het gebruik van de volume pot de treble toeneemt. Bij lage volumes wordt het geluid naast clean ook heel dun...

Reageert elke gitaar dan anders?

nevyn292
27 oktober 2008, 16:33
Ik heb bij mijn weten geen treble bleed op mijn tele maar ik heb het gevoel dat bij het gebruik van de volume pot de treble toeneemt. Bij lage volumes wordt het geluid naast clean ook heel dun...

Reageert elke gitaar dan anders?


nee, dat hoort dus ongeveer zo, meeste gitaren reageren zo althans

veel mensen gebruiken de pot om de overdrive wat 'op te schonen', als ze naar een rustiger deel van een nummer gaan, dan wordt de sound inderdaad wat dunner, transparanter, minder overdrive etc. probleem is alleen dat dan inderdaad de meeste treble uit je signaal ook wegvloeit, en treble bleed behoudt het hoog.

heb het zelf bij mn zelfbouw stratje gedaan, en ik ben er erg tevreden over, hoor wel degelijk verschil tussen mijn zelfbouw stratje als ik hem terugdraai en mijn fabrieks gitaren zonder treble mod, al moet ik wel bekennen dat mijn main gitaar het veel minder heeft dan mn eerste gitaar. kwaliteit van de pots telt dus wel degelijk mee.

maar het is nog geen 5 minuutjes werk, en als het je niet bevalt haal je het toch gewoon weer weg?


Mijn sound wordt behoorlijk dof als ik mijn volumepot dichtdraai. Om dat te verhelpen kun je een treble bleed laten aanbrengen, maar ik lees daarover ook veel minder goede ervaringen. Wat is jullie mening/ervaring?

ik heb het idee, maar dat kan verkeerd zijn, dat hij zelfs wat meer treble toevoegt in het algemeen, maar dat kan aan mij liggen, ik heb mijn gitaar nooit zonder gehoord, maar het is wel linde dus dat vele hoog is niet zo bijzonder gek (het blijft immers toch een strat). ik heb trouwens de bleed van seymour duncan erin zitten

EuroCinema
27 oktober 2008, 16:48
maar het is nog geen 5 minuutjes werk, en als het je niet bevalt haal je het toch gewoon weer weg?


Nou, via de f-holes van een 335-model is het wel wat meer gepiel vrees ik.