PDA

View Full Version : Welke snaren voor...



Weeble
27 oktober 2008, 15:49
Een Gibson SG en een Fender Strat? Ik had de originele snaren van mijn SG er nog opzitten, en ik merkte dat mijn gitaarboer de A snaar had vervangen. Volgens mij een snaar van Dimarzio, omdat de A snaar hetzelfde klinkt als mijn strat. Nu vond ik het juist fijn dat er verschil zat in het geluid van de SG en de Strat, maar het verschil is nu kleiner geworden.

Vandaar mijn vraag, welke snaren kan ik het beste op de SG plaatsen, en welke op de Strat? De SG gebruik ik voor Classic en Hard Rock (Led Zeppelin, AC/DC, Black Sabbath), en de Strat voor Red Hot Chilli Peppers en Punk muziek.

humbucker
27 oktober 2008, 16:15
Lijkt me straf dat je SG hetzelfde klinkt als een Strat puur omdat er dezelfde snaren liggen. Ik heb op alle gitaren dezelfde snaren liggen. En elke gitaar klinkt toch anders hoor. Het verschil in geluid door andere snaren is echt verwaarloosbaar.
Snaren voor Rock zijn er niet! Iedereen doet wat ie wilt, en regels zijn er niet. Ik weet enkel dat het algemeen is dat er voor jazz dikke flatwounds gebruikt worden. Omdat die lekker dik klinken. Er zijn echter geen regels voor welke snaren bij welke sound. Gewoon zelf proberen! Voor de prijs van een pakje snaren kun je het in elk geval niet laten!

Squier4ever
27 oktober 2008, 16:19
is inderdaad onzin, daarbij maakt dimarzio snaren?
denk dat je d'addario bedoelt of niet?

Wiellem
27 oktober 2008, 16:26
Dat het anders lijkt te klinken zit tussen je oren, of je strat heeft nieuwere snaren dan je SG.

JP074
27 oktober 2008, 17:22
Ik beschik over diezelfde gitaren, en deze zijn voorzien van Ernie Ball 0.10-0.46. En dat al jaren. Ik moet wel zeggen dat ook D'Addario goede snaren maakt.

Weeble
27 oktober 2008, 19:12
Naja, als ik snaren van de SG aansla (op clean), dan klinken ze als 'hout' en als ik de snaren van de Strat aansla, klinken ze meer 'staalachtig' ( ik weet het, beetje raar beschreven). Nu merkte ik dat de A snaar van de SG ook 'staalachtig' klinkt, en dus meer vergelijkbaar met de strat. Ik weet niet in hoeverre het tussen de oren zit, maar in eerste instantie wist ik niet dat deze snaar vervangen was, tot ik het verschil hoorde

Madcow
27 oktober 2008, 19:23
dat is de nieuwigheid van een snaar. D'Addario suckt voor mensen met zweethanden(me) ik doe er een week over en dan zit eral roest op.

Pickslide
28 oktober 2008, 12:04
dat is de nieuwigheid van een snaar. D'Addario suckt voor mensen met zweethanden(me) ik doe er een week over en dan zit eral roest op.

Maakt dat echt zoveel uit? Ik heb namelijk flinke zweetpoten, en het is idd zo dat ik binnen een week of 2 mijn poetswerk alweer teniet heb gedaan (met d'addario dus). Maareh welke snaren kan je aanraden voor zweeterige handen??