PDA

View Full Version : Tekst op een gitaar.



Basileia
27 oktober 2008, 14:46
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een gitaar, en dat schiet allemaal aardig op,
maar nu had ik het idee om de naam van mijn band in de lak te verwerken.
Ik zat te denken aan een zwarte laklaag met witte letters.
Heeft iemand wel eens zoiets geprobeert, of misschien een goed idee over hoe ik dit kan aanpakken?

Mvg,

Basileia

Mr.Fingers
27 oktober 2008, 14:50
wat je kan doen is eerst heel je gitaar wit schilderen, dan de letters afplakken, en dan hetgene wat overschiet zwart schilderen. Dan de tape verwijderen, zodat de witte laklaag terug bovenkomt (van de letters), en aflakken met blanke lak.

Soronil
27 oktober 2008, 14:52
Het eerste idee dat in mij opkomt is m eerst helemaal zwartmaken, dan een mal maken van de letters die je erop wilt hebben. Als zwart dan helemaal klaar is eventjes mal erop, wit spuiten, goed lakken, en dan heb je je naam op je gitaar staan. ik hoop dat dit helpt.

Basileia
27 oktober 2008, 15:00
Ik zat zelf ook te denken aan een malletje, maar waarvan zou ik dat kunnen maken, en hoe? Ik heb niet zo veel verstand van dit soort zaken...

Kim Wilson
27 oktober 2008, 15:08
Plakplastic werkt prima. Logo in spiegelbeeld uitprinten, met carbonpapier overtrekken op het schutvel van je plakplastic, logo uitsnijden, plastic op je gitaar plakken, spuiten en na een kwartiertje voorzichtig het plastic weer verwijderen.

Mr.Fingers
27 oktober 2008, 15:09
@soronil: je kan beter van licht naar donker werken, het zal makkelijker zijn (en minder verflagen kosten) om op een witte ondergrond iets zwart te schilderen dan omgekeerd

Soronil
27 oktober 2008, 15:39
@ Mr. Fingers: Dank je voor de tip, ik ben van plan aan mijn eerste gitaar te beginnen, dus weet ik er nog niet zoveel van, ik dacht dat dit lak zou besparen omdat je ipv eerst helemaal wt en daarna bijna helemaal zwart, eerst helemaal zwart doet en dan een beetje wit:P

Kim Wilson
27 oktober 2008, 15:40
Ik heb wit op zwart gespoten, en dat dekte in één keer. Moet kunnen.

barno
27 oktober 2008, 16:00
naam van de band op gitaar ... ken je de gemiddelde levensduur van bandjes? :)

pim raaijmakers
27 oktober 2008, 16:05
tip van de week; haal bij de kunstenaarsbenodigdhedenwinkel (drie keer woordwaarde!) maskerfilm om bij het airbrushen delen van het werk te maskeren. Deze is goed te snijden, laat makkelijk los en laat geen lijmresidu achter op je gitaar. Is iets duurder dan boeklon of i.d. maar werkt een stuk fijner.

Kim Wilson
27 oktober 2008, 16:14
naam van de band op gitaar ... ken je de gemiddelde levensduur van bandjes? :)
Ja, da's ook een punt. Ik had een mooie sticker op mijn flightcase geplakt met de bandnaam, en nog geen week later kregen we te horen dat de band per juni volgend jaar ophoudt te bestaan...

hendrix2
27 oktober 2008, 16:26
Ik plakte altijd van die papierenplakband op m'n gitaar en schreef daar met alcoholstift de bandnaam op :D

Ging er altijd weer af en was überlelijk! :D

sorry voor het offtopic gehalte :dontgeti:

Basileia
27 oktober 2008, 17:06
Ja, da's ook een punt. Ik had een mooie sticker op mijn flightcase geplakt met de bandnaam, en nog geen week later kregen we te horen dat de band per juni volgend jaar ophoudt te bestaan...

Tsja...Maar we zijn al zo'n 3 jaar samen bezig. Band bestaat uit mij en 4 zeer goede vrienden, niet zomaar mensen die ik voor de rest niet ken of zo.

OT: Bedankt voor de tips, ik denk dat ik er nu wel uit ga komen.

Harald
27 oktober 2008, 17:16
Juist wel slim...

"Ik weet dat ik gezegd had voorlopig geen nieuwe gitaar meer te kopen... maar nu stopt onze band. Kan straks toch niet het podium op met de naam van mijn oude band op de gitaar!? :chicken:"

:D

jan jansen
27 oktober 2008, 18:16
ken je de gemiddelde levensduur van bandjes? :)[/QUOTE]



tja vond het al vreemd dat er nooit geen goeie muziek meer werd gespeeld...hebben ze dus kennelijk ook zelf door..,vandaar.:blast::blast:

JJ

Kim Wilson
28 oktober 2008, 09:24
Tsja...Maar we zijn al zo'n 3 jaar samen bezig. Band bestaat uit mij en 4 zeer goede vrienden, niet zomaar mensen die ik voor de rest niet ken of zo.

...
Ja, dat hadden wij ook. De band bestaat zaterdag al 5 jaar, en draaide steeds beter. Ik kon me ook niet voorstellen dat het op zou houden...

gengar
28 oktober 2008, 13:14
haal gewoon een spuitsticker bij een bedrijfje in de buurt die die dingen maken, even in de gouden gids kijken, ben je voor een tientje of zo klaar en hoef je niet moeilijk te doen. Als het kan het ontwerp in vector formaat aanleveren.