PDA

View Full Version : Alnico Gold speakers



Don Olivier
27 oktober 2008, 11:46
Iemand ervaring met de Alnico Gold 50 watt speakers?
Ben van plan een 2X12 cabinet te maken en wellicht 2 Golds erin te zetten

Chris Winsemius
27 oktober 2008, 11:55
Sterk afhankelijk v/d gebruikte versterker en in het algemeen preferen mensen de ABs en AGs in niet gesloten cabinetten.

Dus... welke amp heb je en welke sound/volume zoek je?

Don Olivier
27 oktober 2008, 12:06
Ik zit te denken aan een open back cabinet met een losse Vox AC30 CC top ofzo...

Rutger
27 oktober 2008, 12:18
Het is een fantastische speaker! Ontzettend dynamisch en over alle frequenties goed uitgebalanseerd, zowel clean als oversturing kan hij uitstekend aan. De speaker geeft naar mijn ervaring eigenlijk gewoon weer wat je erin stopt, hij geeft weinig kleuring van zichzelf mee. t Hangt daarom sterk af van je overige gear of je dat leuk vind of niet.

Aangezien bij een AC30 Alnico Blues horen en de Gold zijn grote broertje is, zul je dat waarschijnlijk wel erg leuk gaan vinden.

Overigens miste ik in een open combo wat konteind, maar dat zal ook aan de rest van m'n gear gelegen hebben.

Chris Winsemius
27 oktober 2008, 12:22
Idd. 'n goeie combi met 'n VOX AC30(CC).

(zie linkje gitaarmarkt in m'n sig.)

Nielsje
27 oktober 2008, 15:33
Ligt het dan aan mij? We hebben op het moment tig Vox topics lopen, waar in zo'n beetje elk topic wordt gezegd dat de alnico blue's en golds het goed doen met voxjes... Staat daar niet voldoende info in?

jerome
27 oktober 2008, 19:15
Ligt het dan aan mij? We hebben op het moment tig Vox topics lopen, waar in zo'n beetje elk topic wordt gezegd dat de alnico blue's en golds het goed doen met voxjes... Staat daar niet voldoende info in?

Ik heb nog niet veel gebruikerservaringen gelezen over de Gold
Wel over de Blue en de Silver alnico.
Dus een specifiek topic over de Gold vind ik persoonlijk errug aangenaam...

Don Olivier
27 oktober 2008, 19:20
Tsja dat dacht ik ook! Dus kom maar op met de informatie!

the sure thing
27 oktober 2008, 21:32
In de HOOK 2x12 cabinets zit 1 alnico gold volgens mij (naast een G12H heritage)

Chris Winsemius
27 oktober 2008, 21:39
Ik heb nog niet veel gebruikerservaringen gelezen over de Gold
Wel over de Blue en de Silver alnico.
Dus een specifiek topic over de Gold vind ik persoonlijk errug aangenaam...

Ik vind (imho dus) ABs te gek icm. VOXen en tweed Deluxes.
De AG is subtiel ietsje helderder dan de AB maar beiden hebben duidelijk hetzelfde karakter.

Van alle 100dB@1m@1W (rendement) speakers van Celestion zijn dit ook de luidste.

Lexvandoef
27 oktober 2008, 22:10
In de HOOK 2x12 cabinets zit 1 alnico gold volgens mij (naast een G12H heritage)

serieus? Is dat geen custom optie? Ik dacht dat er nu 2 H30's ipv '65's in zitten. :)

jerome
27 oktober 2008, 23:21
Ik vind (imho dus) ABs te gek icm. VOXen en tweed Deluxes.
De AG is subtiel ietsje helderder dan de AB maar beiden hebben duidelijk hetzelfde karakter.

Van alle 100dB@1m@1W (rendement) speakers van Celestion zijn dit ook de luidste.

Hé Chris, ik heb de Golds nog nooit gehoord maar de Silver/Blue Alnico's wel

Klinken ze allebei even strak?
Geven ze allebei net zo veel laag?
Klinken ze allebei net zo warm?
Klinken ze allebei net zo dynamisch?

Puerco
28 oktober 2008, 11:20
Is er hier ook iemand die wel eens de Scumnico's geprobeerd heeft? Zouden volgens mensen die ze hebben vergeleken precies klinken als de oude T652 Silver AlNiCo speakers. Die T652 word nog steeds gemaakt maar zijn alleen in de JTM45/100 fullstack handwired te verkrijgen.

Chris Winsemius
28 oktober 2008, 11:25
Hé Chris, ik heb de Golds nog nooit gehoord maar de Silver/Blue Alnico's wel

Klinken ze allebei even strak?
Geven ze allebei net zo veel laag?
Klinken ze allebei net zo warm?
Klinken ze allebei net zo dynamisch?

Ietsje anders maar zeer vergelijkbaar, mijn Golds worden zo opgehaald dus ik kan nu/straks geen exacte AB..., uh, BG vergelijkingen doen. Inspelen is sowieso 'n must, en als inspelen niet mag moet je gewoon 20 uur spelen :D

Jij hebt natuurlijk wel de oude speakers, ik heb het over vergelijkingen tussen de nieuwe gehad.