PDA

View Full Version : ouwe amps inruilen voor een nieuwe(re)?



vpilot
27 oktober 2008, 10:39
Hoi Gitaarnetters,

Mag ik jullie mening vragen over het volgende:

Ik ben in bezit van twee oude (maar nog prima werkende) versterkers. De ene is een Gorilla GB-20 bas/keyboard versterker en de ander is een Avora 10-G gitaarversterker. Dankzij de zoekfunctie weet ik dat die laatste niet meer gemaakt worden.

Omdat ik nogal krap bij kas zit - heb van de week een nieuwe gitaar gekocht - ben ik benieuwd of er mogelijkheden zijn om deze twee amps in te ruilen tegen een voor mij wat beter geschikte amp. Ik zal vast wel moeten bijbetalen, maar waar het mij even om gaat is of ik enigerlei kans maak die twee apparaten als ruilmiddel in te zetten? Of zijn ze alleen nog geschikt als brandstof voor de openhaard.

Alvast bedankt voor jullie input! :cheerup:

pimmetje
27 oktober 2008, 10:46
Als direct ruilmiddel lijkt me niet echt...
Je kan ze denk ik beter op marktplaats klappen om er nog iets voor te vangen.

JeroenSchaaf
27 oktober 2008, 11:11
Op inruil krijg je er bijna niks voor, dan is het beter via marktplaats te doen! gewoon voor 2 tientjes er opzetten en verkopen!

Wat voor versterker wil je er voor terug hebben dan?

vpilot
27 oktober 2008, 11:41
Dank voor de reacties, inderdaad lijkt MP een slimmer idee.


Wat voor versterker wil je er voor terug hebben dan?

Wauw da's een lastige vraag. Het zal in ieder geval een combo zijn, niet te groot (30W is volgens mij echt wel max voor het thuis-oefenwerk). Met een beetje mazzel ook wat effecten erop, maar aan de andere kant heb ik dan weer liever een goed klinkende eenvoudige versterker dan een minder goed klinkende versterker afgeladen met toeters en bellen, zeg maar. Ik heb bijvoorbeeld een Vox DA5 uitgeprobeerd, maar die vond ik persoonlijk niet mooi klinken. Op Youtube heb ik fragmenten gezien van een Peavy Vypyr, daar ben ik ook wel benieuwd naar maar die kan ik bij mij in de buurt nergens uitproberen. Ik heb ook de Orange Crush 15R en 30R gehoord en die vond ik, met mijn beginnersoren, ook wel mooi klinken. Line6 Spider III heb ik ook vaak als advies gezien op dit forum, evenals de Roland Cube 15 en 20. Die heb ik geen van alle nog geprobeerd, vooral omdat ik het geld er (nog) niet voor heb. Qua budget ben ik er ook nog niet helemaal uit. Als ik die ouwe dingen leuk kwijt kan, wordt het budget ook weer iets groter. Elk tientje kan het verschil maken, realiseer ik me zo ondertussen.

Een heel verhaal, in het kort komt het erop neer dat het me een beetje duizelt als het op versterkers aankomt. :chicken:

zeiler
27 oktober 2008, 17:34
ben ook maar een leek maareh ;)
probeer dan ook eens de VOX AD15VT of AD30VT ...

broers van de DA15, maar met een buisje erin :) meteen een stuk leuker!