PDA

View Full Version : Speaker voor Isocabinet, welke?



shredneck
26 oktober 2008, 20:47
Hallo, ik ga een isocab bouwen en wil graag weten welke speaker jullie aanraden.

Ik speel nu met een Marshall plexi 100 watt met daaronder een Marshall 4x12 met bovenin 2 nieuwe greenbacks en onderin 2 originele oude g12h30's. Dit is het geluid voor mij, echter moet ie wel op volumestandje 7 a 8.....daar kun je live dus niks mee.

Welke speaker kan mijn amp aan en produceert ook nog eens een geluid wat in de buurt komt van mijn huidige speakers?

voxell
27 oktober 2008, 00:00
tja g12h30 en dan loadbox ertussen lijkt meest logish?

HaroldA
27 oktober 2008, 10:26
tja g12h30 en dan loadbox ertussen lijkt meest logish?

Loadbox werkt inderdaad wel lekker... Ik heb laatst door Chris een PPIMV in mijn versterker in laten bouwen, da's ook een aanrader!

(daarom mag mijn Loadbox ook weer weg ;))

Mister X
27 oktober 2008, 11:07
Misschien een domme vraag maar waarom speel je dan niet met 2 speakers ipv alle 4?

Rude Perception
27 oktober 2008, 11:47
Misschien een domme vraag maar waarom speel je dan niet met 2 speakers ipv alle 4?

Dat gaat waarschijnlijk nog steeds te hard.
De topicstarter heeft in een ander topic al besloten dat hij geen loadboxen e.d. wil, omdat hij gewoon echt het geluid wil van brakende buizen.

Als hij met een loadbox zou gaan werken zou hij ook geen isocab nodig hebben voor optredens...

ponq
27 oktober 2008, 12:26
... omdat hij gewoon echt het geluid wil van brakende buizen....

Brakende buizen heb je met een loadbox toch nog steeds? Juist de speaker wordt ontlast en de verzadiging van de speaker ga je missen.

HaroldA
27 oktober 2008, 12:38
Brakende buizen heb je met een loadbox toch nog steeds?

Daar is hij wel voor gemaakt. Ik geloof dat een loadbox in theorie 'X'% van het verstekersignaal omzet in warmte, voordat het 'restant' naar je speakers wordt gestuurd.

Rude Perception
27 oktober 2008, 12:45
Daar is hij wel voor gemaakt. Ik geloof dat een loadbox in theorie 'X'% van het verstekersignaal omzet in warmte, voordat het 'restant' naar je speakers wordt gestuurd.

Ik weet het, maar blijkbaar werkt het niet voor de topicstarter.

Rude Perception
27 oktober 2008, 12:47
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115215

Hier het vorige topic van de topicstarter over dit probleem.

shredneck
28 oktober 2008, 01:59
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115215

Hier het vorige topic van de topicstarter over dit probleem.

That'll be me. Iemand nog tips voor een goede speaker voor een cab? Ik heb alle andere mogelijke oplossingen geprobeerd, ook alle Marshalls wel gehad (van jcm800 tot vintagemodern) en de Plexi op 7 a 8 is absoluut het geluid wat ik zoek.

Ik raad iedereen af dit te proberen met een plexi want:

1. het gaat nogal hard
2. zei ik hard? oorverdovend is een beter woord
3. het geluid is ongeevenaard( er vanuit gaande dat je marshall-minded bent en enigzins old-school ingesteld bent als in je volume van je gitaar gebruiken etc)

Ik heb stiekem al vaak naar de Plexi+ van CMW gekeken, maar geld voor iets dergelijks ontbreekt. Chris, wat dacht je van een endorsement? Ik speel zeker 4 keer per jaar! :-) :-)

shredneck
28 oktober 2008, 02:00
Oh shit, de Plexi+ gaat tot 11....dat is nog harder! :-)

Realeigo
28 oktober 2008, 08:06
That'll be me. Iemand nog tips voor een goede speaker voor een cab? Ik heb alle andere mogelijke oplossingen geprobeerd, ook alle Marshalls wel gehad (van jcm800 tot vintagemodern) en de Plexi op 7 a 8 is absoluut het geluid wat ik zoek.

Ik raad iedereen af dit te proberen met een plexi want:

1. het gaat nogal hard
2. zei ik hard? oorverdovend is een beter woord
3. het geluid is ongeevenaard( er vanuit gaande dat je marshall-minded bent en enigzins old-school ingesteld bent als in je volume van je gitaar gebruiken etc)

Ik heb stiekem al vaak naar de Plexi+ van CMW gekeken, maar geld voor iets dergelijks ontbreekt. Chris, wat dacht je van een endorsement? Ik speel zeker 4 keer per jaar! :-) :-)

Ik denk dat het bijna onmogelijk word om een blazende 100 watter aan te sluiten op een isocab met een goede speaker erin. Want je hebt dus minstens een speaker die 100 watt aan kan nodig.

shredneck
28 oktober 2008, 16:31
Wellicht, maar ik kijk nu bv naar de Lenders isocab en die heeft een een 120 watt speaker. Nu nog even checken welke dat is, merk is Eminence iig. Ik zie dat de Randall isocab een v30 heeft...dat is maar 70 watt....hmm....zou ik wegkomen met een 100 watt speaker? Er is een G100 geloof ik.

Realeigo
28 oktober 2008, 16:49
Wellicht, maar ik kijk nu bv naar de Lenders isocab en die heeft een een 120 watt speaker. Nu nog even checken welke dat is, merk is Eminence iig. Ik zie dat de Randall isocab een v30 heeft...dat is maar 70 watt....hmm....zou ik wegkomen met een 100 watt speaker? Er is een G100 geloof ik.

2 iso cabs met elk n v30?

HaroldA
28 oktober 2008, 16:51
2 iso cabs met elk n v30?

Weet je wel zeker dat v30's je gaan bevallen? Je hebt nu M25's en H30's... Dat is wel ff wat anders dan zo'n saaie v30... (IMHO)

Edit:
Soundclips! http://www.indyguitarist.com/members/members/

Realeigo
28 oktober 2008, 16:53
Weet je wel zeker dat v30's je gaan bevallen? Je hebt nu M25's en H30's... Dat is wel ff wat anders dan zo'n saaie v30... (IMHO)

m25 en 30 gaat niet op, dan heb je een iso 4x12 nodig...

HaroldA
28 oktober 2008, 17:00
m25 en 30 gaat niet op, dan heb je een iso 4x12 nodig...

True...

Een G12H-100 dan? Ken de speaker verder niet, maar hier (http://link.marktplaats.nl/198421712) zitten er 4 in ;)

Ik wil de lege kast wel hebben!

Chris Winsemius
28 oktober 2008, 17:03
That'll be me. Iemand nog tips voor een goede speaker voor een cab? Ik heb alle andere mogelijke oplossingen geprobeerd, ook alle Marshalls wel gehad (van jcm800 tot vintagemodern) en de Plexi op 7 a 8 is absoluut het geluid wat ik zoek.

Ik raad iedereen af dit te proberen met een plexi want:

1. het gaat nogal hard
2. zei ik hard? oorverdovend is een beter woord
3. het geluid is ongeevenaard( er vanuit gaande dat je marshall-minded bent en enigzins old-school ingesteld bent als in je volume van je gitaar gebruiken etc)

Ik heb stiekem al vaak naar de Plexi+ van CMW gekeken, maar geld voor iets dergelijks ontbreekt. Chris, wat dacht je van een endorsement? Ik speel zeker 4 keer per jaar! :-) :-)

... ik moet ook minimaal 4 x per jaar 'n droge boterham eten :D

(NB! Dit is niet als spam bedoelt! : )
Andere mogelijkheid:
je hebt al 'n plexi (oud, origineel, nieuw, re-issue?)
post pi mv in laten bouwen en als het geen echte is (post '69) zijn er nog andere mods mogelijk om 'm meer de ouderwetsche kant op te krijgen/etc. ...

HaroldA
28 oktober 2008, 17:05
Ik heb laatst door Chris een PPIMV in mijn versterker in laten bouwen, da's ook een aanrader!


post pi mv in laten bouwen

Het was al een keer geopperd... :dance:

shredneck
28 oktober 2008, 19:51
Het was al een keer geopperd... :dance:

Ok, ik zal Chris eens mailen dan.

Ik geloof niet dat ik een iso 4x12 wil, maar echt een 1x12. Ik heb er aan gedacht de helft van mijn slaapkamer op te offeren ( ik heb maar 2 kamers want woonverdieping) en daar een kast te maken waarin ik de 4x12 zet....maar qua materiaal is dat best aan de prijs.

Toch vanmiddag even aan het knallen geweest in de kamer, alles op 8 en even 10 seconden opgenomen. Daarna hetzelfde met de toneport gedaan (gearbox modelling) en het geluid kan er niet aan tippen. Nothing beats the real thing. Balen, want nu moet ik wel door met dit isocab of PPIMV project.