PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar kopen.



tiesto_8
26 oktober 2008, 19:35
Hallo,

Ik speel nu een halfjaar gitaar (op een richwood rd-12) ik ga nu hoogswaarschijnlijk op gitaar les en vroeg me af wat voor gitaar ik nu zou kopen (zo rond de 200 euro) ik heb naar wat epiphones gekeken, de ej 200. Is die daar geschikt voor (ik wil er nog wat jaartjes mee doen, dus een goede voor beginners en licht gevordene. En nog ff over die Epi, er staat bij bovenblad, selected spruce, dus niet massief, kan ik dan niet beter een andere nemen voor hetzelfde geld met massieve top?

Onmeunig Hans
26 oktober 2008, 21:05
Hoi tiesto8
leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent.
De vraag die je stelt is in dit forumgedeelte wel vaker gesteld en beantwoord. Er is ook een sticky over gitaren in allerlei prijscategorieen. Met een beetje zoeken en lezen kun je al heel interessante info vinden.
Het komt er neer dat je voor 200 euro best een aardige gitaar kunt vinden, maar dat je met 100 euro meer (en dat is soms best veel geld) een veeeeeel betere gitaar kunt vinden.

En ja, een massief bovenblad is bijna altijd beter. Maar vergelijk vooral gitaren in de winkel.

Hans

--=HANS=--
26 oktober 2008, 22:43
Ik weet niet wat er nog meer voor info bij stond maar "selected spruce" duidt volgens mij niet op een gelamineerde top.

Succes met je keuze.

Muzieknono
27 oktober 2008, 06:33
Volgens mij staat er bij een massief bovenblad "solid spruce, of andere houtsoort", kijk maar bij de yamaha's.
Mvgr Dirk Jan :metal: