PDA

View Full Version : The Echo Joe Satriani Impovisatie



HvV
26 oktober 2008, 14:55
Lekkere patch (denk ik) gemaakt met de GT-10. Mooi nummer ook. Had een backingtrack gevonden maar die was wel erg slecht. Laatste 2.5 minuut van het origineel genomen en daar overheen geimproviseerd. Een wat zwakke start in het refrein, maar ja, dan hoor je tenminste wel dat ik meespeel. :nervous: Heeft trouwens iemand de complete tabs van dit nummer?

http://www.youtube.com/watch?v=UUQR-oNMbiM

minas
26 oktober 2008, 20:28
Zeer netjes gespeeld!

http://www.tabscout.com/guitartab/xqtIwK9L/Echo#

Hier is een link naar de totale powertab van het nr.

alexandra
26 oktober 2008, 20:52
klinkt best goed moet ik zeggen :)

HvV
28 oktober 2008, 07:44
@Minas: bedankt voor de tabs, 'k ga ermee aan de slag :)

@Alexandra: Merci!

marter544
28 oktober 2008, 10:55
Klinkt goed! En een übervette gitaar, echt een prachtding/

VHsologitarist
28 oktober 2008, 22:41
Lekker geluidje. Maar ik hoor twee gitaristen.. Kan dan? Of speel je met het origineel mee.
Heb je een chorus over je sound zitten?

Lekker spel ook!
Gr
Fer

HvV
28 oktober 2008, 23:34
Lekker geluidje. Maar ik hoor twee gitaristen.. Kan dan? Of speel je met het origineel mee.
Heb je een chorus over je sound zitten?

Lekker spel ook!
Gr
Fer

Dank! In het refrein, aan het begin en bij de eerste 2 maten speel ik met Satriani mee. In het begin, de eerste 10 seconden, kun je dat wel horen, dan ben ik twee keer wat te laat. Het is het laatste chorus en het laatste stuk van het origineel. Satriani is aan het afbouwen met zijn solo's en daar is best wel wat ruimte. Ik heb er ook een backingtrack van maar die vond ik te slecht. Heb er geen chorus over zitten, wel wat echo met een ietwat andere vertraging op het ene kanaal dan het andere. Geeft een mooi ruimtelijk effect, lijkt ook wel wat op chorus, ja. Helaas gaat veel daarvan verloren door de utube compressie.

JelmerOnGuitar
28 oktober 2008, 23:48
Vette improvisatie:D Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar meer shit van je:D, naar mijn mening een goed teken.. Door het filmpje wordt je neiuwsgierig.. Ik vind dat je erg goed gitaar speelt op dit filmpje, mooie sound en je past een vibrato toe op je bend, dat vind ik heel knap, iets wat ik ook probeer maar wat me totaal niet lukt...

Damn right man! Gecontroleerd en mooi gespeeld!