PDA

View Full Version : De S&T mensen



-=JEROEN=-
26 oktober 2008, 12:21
Ik kom eigenlijk alleen maar in dit subforum. Heel af en toe wandel ik effe langs bij sounds, maar daar blijft het dan bij. Ik ken dus eigenlijk alleen de leden die hier komen. Dus misschien is het een leuk idee om eens wat nader kennis te maken. Hopelijk begrijpen de moderators mijn intenties en wordt dit onderwerp bij wijze van uitzondering niet verplaatst naar Off-Topic. En heel misschien maken ze er zelfs een stickie van, maar ik begrijp als dat net iets te veel gevraagd is ;)

Goed, ik woon dus in een Centraal Wonen project en heb net een heel stel foto's gemaakt om mijn internet vrienden te laten zien hoe ik woon. We hebben allemaal ons eigen appartement, maar ook een heel stel gezamelijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van kunnen maken. Dit levert een zeer aparte vorm van wonen op, omdat je elkaar veel vaker tegenkomt. Je wordt dus snel al iets bekender met je buren dan normaal gesproken. Dit heeft voordelen maar ook nadelen. Zo wordt er behoorlijk wat geroddeld hier, maar je hebt ook veel meer aanspraak en inspraak. Zo bepaal jij mede wie je buren worden bijv, en als je last hebt van elkaar is er veel meer onderling overleg ipv dat je de politie moet bellen of een buurtcomité moet opzetten.

Afijn, lang verhaal kort, hier zijn wat foto's met bijschrift om je een idee te geven van hoe het is hier.

http://jeroen-velthuis.hyves.nl/album/23113538/Iedereen/mAg34_7c/fotos/392104209/0/j-j3

Mocht dit onderwerp toch verplaatst worden, dan mag je het voor mijn part net zo goed verwijderen, want het gaat mij er echt om kennis te maken met de mensen die ik ken hier, en dus niet de hele goegemeente :satisfie:

Pais
26 oktober 2008, 14:52
Mooi apartement hoor!

Centraal wonen, een soort studentenhuis voor niet-studenten dus ! Hebben jullie ook centraal gedachtengoed, zoals een religie?
Bij studenten is soms wel sprake van een gemeenschappelijke evangelie; bijvoorbeeld de 'bier en tieten'-huizen. Maar die van mij is redelijk openbaar :satisfie:

-=JEROEN=-
26 oktober 2008, 17:45
Ik vergelijk het meestal met een camping, maar een studentenflat komt ook wel aardig in de buurt.

Nee, we hebben wel werkgroepen en een bestuur, maar geen religie (gelukkig niet zeg).

Veel mensen die het niet kennen hebben vaak zo'n vooroordeel, zo van: het zal wel een commune zijn, of daar wonen allemaal van die hotemetoten. Nix daarvan, we zijn allemaal heel normale mensen, met een normale baan, we gaan alleen wat socialer/hechter met elkaar om. De helft van de bewoners zie je nooit, die wonen er voor de geneugten. Nix aan te doen. We proberen ze er wel uit te vissen bij de intake gesprekken, maar mensen kunnen zich heel anders voordoen en meningen kunnen veranderen. Voor sommige valt het toch heel erg tegen, maar ze gaan dan niet weg. Moeten we toch eens wat op verzinnen.

Maar dit onderwerp is vooral ook bedoelt om jullie te leren kennen, dus vertel gerust wat over jezelf. Plaats wat foto's enzo. Dan kan je een beter plaatje vormen van iemand ipv alleen maar een nickname. Wordt het wat persoonlijker.

Pais
27 oktober 2008, 17:34
Ik begrijp je initiatief maar ik heb daar niet zoveel behoefte aan. Ik zie gitaarnet als 1 groot forum, incl offtopic. En in offtopic wordt al genoeg van men kenbaar gemaakt, van het favoriete merk ondergoed tot iemands politieke voorkeur. Dus mocht je meer willen lezen en posten over niet-gitaargerelateerde onderwerpen, dan is subforum offtopic misschien toch een leuke plek voor je om eens langs te komen :satisfie:

G.G.
27 oktober 2008, 18:38
Ik begrijp je initiatief maar ik heb daar niet zoveel behoefte aan. Ik zie gitaarnet als 1 groot forum, incl offtopic. En in offtopic wordt al genoeg van men kenbaar gemaakt, van het favoriete merk ondergoed tot iemands politieke voorkeur. Dus mocht je meer willen lezen en posten over niet-gitaargerelateerde onderwerpen, dan is subforum offtopic misschien toch een leuke plek voor je om eens langs te komen :satisfie:

Ik sluit me volledig bij Pais aan. Jeroen, misschien wordt het tijd om eens breder te kijken als je met mensen kennis wilt maken in de ruimste zin van het woord. OT is daar onder andere zeer geschikt voor.

Wat als we in ieder subforum een soortgelijk topic krijgen?

Slotje dus. Vragen kunnen per PM.