PDA

View Full Version : Beste Rockalbum



WiMo
26 oktober 2008, 11:41
Na de Gitaarsolo top 20 gaan we op zoek naar het beste rockalbum allertijden. De keuzelijst is opgesteld uit de top 50 van vorig jaar + de meest voorkomende albums in andere lijsten. Stemmen kan tot 8 november! (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/rockalbum50.msnw)


:soul:

alexandra
26 oktober 2008, 12:17
wat doet Michael Jackson daar http://i307.photobucket.com/albums/nn291/scythegirl/facepalm.jpg
Hij geeft me nou niet echt hét beeld van rock :roll:

Mr.Fingers
26 oktober 2008, 12:29
Ik mis "the band" met "music from big pink" en "The Last Waltz"


Wat een boechtlijst dus :stop:

budje
26 oktober 2008, 12:31
ik neem geen enkele lijst serieus waar zowel michael jackson als de simpel minds bij de 50 beste worden genoemd :blast:

toon-
26 oktober 2008, 13:23
Zie ik dat nu goed? Ride the Lightning, Master of Puppets, ...And Justice for All en 'Black Album' staan erop, maar Kill 'em All niet? :dontgeti:

hoofd
26 oktober 2008, 13:54
Valt dit niet ook gewoon een beetje onder het kopje "SPAM!"?

Philippe
28 oktober 2008, 12:08
5 Pink Floyd albums, maar geen Darkside? :confused:

WiMo
28 oktober 2008, 19:53
5 Pink Floyd albums, maar geen Darkside? :confused:

:) toch wel

CardioClash
28 oktober 2008, 22:23
Waarom staat Origin of Symmetry er niet bij!?

Het spijt me maar die lijst bestaat toch vooral uit oude-mannenmuziek.

NightFox
30 oktober 2008, 11:30
Back in black ACDC:rockon:

Harry
31 oktober 2008, 10:38
waardeloze lijst.... ik mis sowieso Cha Cha van Herman Brood.

WiMo
31 oktober 2008, 16:58
Waarom staat Origin of Symmetry er niet bij!?

Het spijt me maar die lijst bestaat toch vooral uit oude-mannenmuziek.

Mss is dat juist de beste muziek ooit gemaakt. ;)

Tim..
3 november 2008, 20:55
ik mis hier toch wel een beetje Muse (absolution, Origin of symmetry), of Rise Against (Siren song of the Counter culture), of wat dachten jullie van Rage Against the Machine (Rage Against the Machine)

en als ik dan micheal jackson ertussen zie staan:sneaky::angry:

dus heb maar op Nevermind gestemd, die zal voor altijd geweldig blijven voor mij:)

artnaz
3 november 2008, 21:08
Ja, alsof Muse of Rise/Rage Against in de richting van "beste album ooit komt"... :stop:

Die lijsten kloppen nooit, dus discussies zijn imho bij voorbaat kansloos.

Heb trouwens maar Made In Japan gestemd, maar ik had graag Wish You Were Here erbij genomen...

(En ook al is het geen echte rock, Thriller is wel een geweldig album!)

CardioClash
3 november 2008, 22:03
Ja, alsof Muse of Rise/Rage Against in de richting van "beste album ooit komt"... :stop:

Die lijsten kloppen nooit, dus discussies zijn imho bij voorbaat kansloos.

Heb trouwens maar Made In Japan gestemd, maar ik had graag Wish You Were Here erbij genomen...

(En ook al is het geen echte rock, Thriller is wel een geweldig album!)

Ik denk dat Origin of Symmetry best een grote hoeveelheid stemmen zou kunnen binnenhalen. Kom op man, alleen de eerste track (Newborn) van dat album is al genoeg voor die titel en dan de geniale rest er nog achter aan. Ik noem Bliss, Plugin Baby, Citizen Erased enz.

artnaz
3 november 2008, 22:09
Zeker goed album hoor, maar het hele album valt in het niets bij Shine On You Crazy Diamond (om maar wat te noemen).

Ga ik alsnog discussiëren! :chicken:

MarkV
3 november 2008, 22:17
Led Zep I
Exile on Mainstreet

En een hele hoop die er niet bij staan.

WiMo
8 november 2008, 17:45
Pink Floyd doet het weer, net als in de Gitaarsolo top 20, voor het 2de jaar op rij. Dark Side of the Moon blijft volgens jullie het ultiemste album aller tijden. Weliswaar was het verschil met nummer 2, Made in Japan, slechts 8 stemmen. Het live-album van Deep Purple blijft dus ook staan. Op 3 krijgen we een nieuwkomer: Master of Puppets van Metallica. Appetite for Destruction is ook een jaren 80 album dat een mooie sprong maakt. De rest van de top 10 wordt gevuld door de jaren 90 op uitzondering van Back in Black dat ook een paar stappen vooruit zet. In totaal 17 nieuwkomers, 15 stijgers, 16 dalers en 2 die stationair blijven. We kregen de afgelopen 2 weken 347 stemmen binnen!

Bekijk hier de volledige lijst (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/rockalbum50.msnw)

:jam:

Chocola
8 november 2008, 20:31
Ik ga niet eens stemmen als de helft er niet op staat en de andere helft er niet thuis hoort bij wijze van spreke... :p

Hiddie
9 november 2008, 12:23
Het maakt toch niet uit welke albums er niet bijstaan.

De nummer 1 is gewoon Master Of Puppets...

Undertaker-120306
16 november 2008, 10:49
waardeloze lijst.... ik mis sowieso Cha Cha van Herman Brood.

Met dat waardeloze lijst ben ik het met je eens ja.