PDA

View Full Version : Geschikte microfoons Boss Micor BR



rhcp_schipper
26 oktober 2008, 10:29
Hallo Mensen,

Ik heb al een tijdje de Boss micro BR, en ben er erg tevreden over. Het enigste kleine minpuntje vind ik de ingebouwde microfoon. Hij is niet echt super slecht, maar ik denk dat ik dit wel kan oplossen door er een externe microfoon te gaan gebruiken.

Nu ben ik alleen heel erg benieuwd welke microfoons zijn geschikt voor de Micro BR?
Want je zit met de spanning, de aanlsuiting enz.

Een van de geschikte mics is de Sony Sony ECM-MS907, maar zijn er meerder die geschikt zijn voor de Boss Micro BR?

Groeten Tim

rhcp_schipper
26 oktober 2008, 22:14
Niemand die nog een andere goede mic weet voor de Micro Br?

Han S
26 oktober 2008, 22:36
Lijkt mij een prima combinatie. Ik heb wel eens iemand hier gehad met een MD recordertje en een single point Sony stereo microfoontje en dat klonk heel behoorlijk.

rhcp_schipper
26 oktober 2008, 22:38
Lijkt mij een prima combinatie. Ik heb wel eens iemand hier gehad met een MD recordertje en een single point Sony stereo microfoontje en dat klonk heel behoorlijk.

Ken je misschien nog andere mics die goed zijn voor de Micro BR?

Han S
26 oktober 2008, 22:41
Ik weet niet welke Sony die jongen had, maar ik ben bang dat ze allemaal wel goed klinken. Ik heb twee Sony Video camera's en ook die stereo microfoontjes klinken heel goed.

RolandT
1 november 2008, 13:28
Ik gebruik gewoon een Shure micro voor mijn Boss, je hebt dan wel een XLR naar zo'n mini jack omzetting nodig.

rhcp_schipper
2 november 2008, 13:33
Ik gebruik gewoon een Shure micro voor mijn Boss, je hebt dan wel een XLR naar zo'n mini jack omzetting nodig.

Welke als ik vragen mag? Hoe doe je dat met de voeding voor de microfoon?

bert k
2 november 2008, 14:23
Het gaat om een dynamische mic neem ik aan. Die heeft geen voeding nodig. Ik heb het ook wel eens gedaan en dat werkt goed.