PDA

View Full Version : Fender Tele 60's RI vs quier SQ Tele



vanalles
26 oktober 2008, 08:39
Hallo, ik zit met een "dillema". Mijn tele 60's RI MiM 2002 staat te koop (omdat ik wat wil uitdunnen). Deze heeft een upgrade gehad met seymour duncan alnico II PU's en een 4-way switch. Nu krijg ik een ruil aangeboden met een Squier SQ Tele uit '84. Deze heeft i.t.t. mijn tele, een maple toets (wat ik erg fijn vind). Nu kan ik wel wat info vinden op het net, maar bijv. niet van welke houtsoort deze SQ is gemaakt.
Los hiervan weet ik niet of ik moet ruilen. Eigenlijk zou ik alleen de ruil aan willen gaan als de SQ verkooptechnisch beter is dan mijn Tele 60's.

Wat vinden jullie?

Minda
26 oktober 2008, 08:59
... te koop (omdat ik wat wil uitdunnen)... een ruil aangeboden...

Ja, da's niet echt uitdunnen, hè? Ik denk dat de Squier minder waard is, gewoon door de naam. Fender blijft een naam waar mensen voor betalen...

Eko
26 oktober 2008, 09:02
Qua waarde op den duur is de Sq beter. Alles natuurlijk op voorwaarde dat de Sq nog origineel is en je de gek tegenkomt die hem hebben wil. De Squiers uit de beginjaren zijn in de afgelopen tijd behoorlijk geliefd geraakt en niet zonder reden.

spirit
26 oktober 2008, 09:02
Heb je al op deze site gekeken: http://www.21frets.com/squier_jv/index.htm

Maar ik begrijp uit je post dat je 'm dan weer door wil verkopen, mocht je een prijs in gedachte hebben voor de SQ, PM me maar.

vanalles
26 oktober 2008, 09:20
Tsja, uitdunnen gaat soms in stapjes. Even iets anders ervoor in de plaats, maar dat dan weer wel beter doorverkopen. Ik speel wel dagelijks op mijn Tele, maar dan oversterkt en op de bank. Dat is eigenlijk de enige gitaar die daar altijd ligt. Wat ik ervan kan vinden is dat de halzen gelijk zouden moeten zijn. Beide een C-shape en 7.25 radius. Dat moet dus wel goed zitten.

pasqual
26 oktober 2008, 09:36
op de lange duur zal de SQ-tele meer waard zijn als je mim tele. met mim fenders wordt je tegenwoordig doodgegooid en de SQ tele's en strats worden steeds duurder aangeboden. of je 'm daarmee op de korte termijn goed kunt verkopen is de vraag, je moet maar net iemand treffen die bereid is daarvoor te betalen. uiteindelijk zal dat wel lukken, maar hou er rekening mee dat dat geduld vereist. ik heb ( vraag ) prijzen gezien variërend van 650,- tot 850,- euro.

groeten Pasqual.

spirit
26 oktober 2008, 09:50
op de lange duur zal de SQ-tele meer waard zijn. ik heb ( vraag ) prijzen gezien variërend van 650,- tot 850,- euro.


Voor een JV gaan die prijzen wel lukken, voor een SQ niet.

Speur iedere dag de verkoopsite's af op zoek naar jaren '80 Squier's, wat mij opvalt is dat er voor een Strat vaak meer/eerder betaald word dan voor een Tele, terwijl je een Telecaster minder vaak tegenkomt.

Nou varïeren de prijzen nogal eens, en is het idd. vaak wat de gek er voor geeft.