PDA

View Full Version : Zeer goedkope, linkshandige Tele om te proberen?



Minda
26 oktober 2008, 08:30
Hoi,

ik ben linkshandig, en speel zoals zovelen rechthandig. Een tijdje geleden had ik even een linkhandige gitaar vast, en daar kon ik bijna meteen op los. Dat bevreemde me, maar ik wil dus wel eens proberen of ik op een linkshandige gitaar met wat oefenen misschien beter uit de voeten kan dan op de recehtshandige. Ik zoek daarvoor een tele-achtige, super goedkoop, die als het niet lekker gaat de openhaard in kan. Als ik wel lekker links kan spelen, bouw ik wel weer wat. Waar ga ik naar zoeken? Ik meen het echt, hoor, dat goedkope, ik zou er zo een Blokker-gitaar voor aanschaffen, maar die zijn er uiteraard alleen maar rechtshandig...

Dank voor input,

grayfink
26 oktober 2008, 09:04
Waarom niet je huidige gitaar omdraaien, tijdelijk een ander topkammetje en intonatie even afstellen? Als dat goed bevalt kun je gewoon een goede gitaar kopen.
De 60€ gitaren op ebay zijn niet links te verkrijgen om dezelfde reden dat de schoenaanbieding van de Lidl niet in maat 47 te krijgen is, het gaat gewoon om massaproductie en geld genereren.

telecastermaster
26 oktober 2008, 09:30
Ik kreeg van de week de catalogus van Musicstore.de en die voeren Jack & Danny als budgetmerk: 99 euro + 8 euro verzendkosten. http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Jack-Danny-YC-TL/L-Lefthand-Natural-Tele-Shape/art-GIT0004518-000
Schijnt niet eens zo heel slecht te zijn. Officiele website: http://www.jandd-guitars.com/

barno
26 oktober 2008, 09:47
ofwel speel je nog niet lang gitaar ofwel ben jij een van de weinigen die zgn ambidexter is.

in beide gevallen zou ik rechts blijven spelen vanwege de grotere keuze in gitaren. anderzijds, ik geloof dat jij ook zelf bouwt, dan maakt het natuurlijk niet uit ... :)

Minda
26 oktober 2008, 12:25
Leuk dat je dat woord noemt, ik ben inderdaad een ambidexter, maar met een 'afwijking naar links', om het zo maar te zeggen. Ik kan bijna alles links en rechts, alleen rechts kost meer moeite. En ik heb wat veel linkshandige gitaristen die rechts spelen schijnen te hebben; mijn rechterhand kan het niet bijbenen. Die discussie voer ik graag niet verder in dit topic, maar het schijnt niet ongebruikelijk te zijn dat dit op een gegeven moment een grens is, waar nauwelijks overheen te komen is. Tenzij je links gaat spelen. En aangezien dat niet zo heel moeilijk te leren is voor mij, wil ik het eens gaan proberen. Ik speel al 20 jaar, maar niet echt fanatiek. Eigenlijk de laatste jaren ben ik pas gaan oefenen, voor die tijd waren het alleen hele accoorden voor kampvuurliedjes en zo.

Ik ga die musicstore aanbieding eens bekijken, dank.

barno
26 oktober 2008, 13:09
unlike de meeste zullen denken, vind ik de slaghand belangrijker dan de frettende hand. Dus als je eerder links geöriënteerd bent, lijkt me links spelen de beste oplossing. Alhoewel, switchen na 20 jaar ... succes :)

GeofJackon
26 oktober 2008, 13:15
Mark Knopfler (je weet wel, die van de dire straits) is toch ook links? Ik dacht dat het een voordeel was als je als linkshandige rechts kon spelen, omdat je linkerhand dan veel behendiger is.

Kakihara
26 oktober 2008, 13:17
In België heb je een gitaarwinkel speciaal voor linkshandigen : http://www.leftyguitars.be/
Wellicht dat zoiets ook in Nederland bestaat ?

snaarplukker
26 oktober 2008, 15:08
In België heb je een gitaarwinkel speciaal voor linkshandigen : http://www.leftyguitars.be/
Wellicht dat zoiets ook in Nederland bestaat ?
De vraag is een zeer goedkope linkse Telecaster. Ik weet niet of € 1.400,-- zeer goedkoop genoemd kan worden.;)


Cees

blindfaith85
26 oktober 2008, 16:36
Betreft MK of die linkshandig is weet ik niet, Maar de gitaar is Idd doo rlinkshandige uitgevonden en omdat linkerhand behendiger is

Minda
26 oktober 2008, 21:57
.. de gitaar is Idd doo rlinkshandige uitgevonden

En ik maar denken dat het een evolutie van oude instrumenten via luiten en zo naar de gitaar is geweest. Maar nee, de gitaar is door een linkshandig persoon uitgevonden. Right.

Hierbij nogmaals het verzoek on-topic te blijven, ik zoek dus een el-cheapo Tele, linkshandig. Als je wat weet, graag posten. Zo niet, liever niet posten.

Dank,